Yamaha XVS 1100A dragstar classic krik positie?

MWW1977

Rookie
21 mrt 2021
14
2
Hallo allemaal,

Ik ben sinds een paar dagen de trotse eigenaar van een XVS 1100A dragstar Classic uit 2007.
En ik heb er een paar vragen over:
- welk type ART4 remschikf slot past er op de remschijven van deze motor? Ik heb een SXP Compact 13mm remschijfslot besteld, maar die past niet.
- ik wil ook een verrijdbare motor krik kopen om hem in de winter van de grond te hebben, maar wanneer ik onder de motor kijk zie ik daar een bult (ik gok de oliepan??) zitten tussen de buizen van het frame (zie foto). Waar kan ik de krik veilig onder zetten en de motor opkrikken?
 

Bijlagen

  • IMG-20210321-WA0002.jpeg
    IMG-20210321-WA0002.jpeg
    233,1 KB · Weergaven: 18
Als de 13mm pin van het slot niet door de 'gaten' in je remschijf past gaat geen enkel ART4 slot passen, dat wordt dan een kettingslot of beugelslot.
Maar ik denk zelf dat bijvoorbeeld een Abus HB70 of Sledg slot wel zou moeten passen, beste even naar een motorzaak rijden (op afspraak) en aldaar passen en meten.

Krik: Gewoon onder die karterpan, blokkie hout ertussen ofzo, wel stabiel punt vinden.
 
Hoi Joost,

Bedankt voor je reactie. mijn pa heeft een ABUS Granit 67 slot (volgens mij is dat een beugel slot zoals jij bedoeld?).
Wanneer mijn SXP compact bij hem wel past maken we er een ruil van. Ik had de SXP compact samen met een 2m ART4 kettingslot gekocht dus mijn fiets staat iig veilig opslot. maar jammer dat de SXP niet gewoon past. Ik weet ook niet of ik de standaard Yamaha remschijven op mijn fiets heb zitten. Op de foto is het type dat er bij mij op zit.

Wat de krik betreft zat ik zelf al een een hardhouten balkje te denken waarin de buizen van het frame iets zijn uitgehold en ruimte uitgezaagd is voor de karterpan. Dan staat hij ook stabiel.

Is er ergens een markering waar aan je kunt zien waar ongeveer het zwaartepunt van de fiets zit?

Met vriendelijke groeten,
Mike
 

Bijlagen

  • remschijf voor.JPG
    remschijf voor.JPG
    43,4 KB · Weergaven: 7
Ik heb een trelock Fantom 430 remschijfslot op mijn Dragstar XVS1100 classic VP16 maar die heb ik zo'n 20 jaar geleden gekocht voor de Honda VT 1100 shadow die ik toen had. Toevallig heb ik er laatst nog een op marktplaats gekocht voor de VT 500 shadow van mijn vrouw. Ik ben wel bang dat ze in de reguliere handel niet meer te koop zijn. Misschien iets vergelijkbaars? Om op te krikken gebruik ik een HBM minimotorlift. Met beleid kun je die net voor de monoveer aan de achterkant schuiven voor je hem opkrikt. Raakt ook zonder de opzetbeugels het carter niet en staat ie stabiel. Wat betreft die remschijf; die is origineel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan