Yamaha XVS 125 Dragstar

powerpiep

MF veteraan
23 aug 2009
1.640
2
Bree (belgië)
Hallo mensen,
ik heb onlangs een XVS 125 bj 2000 gekocht.
Het is een heel fijne motor maar ik mis een beetje kracht...
Nu is de vraag of iemand al ervaring heeft met deze machine of weet hoe je er meer uit kan halen.

alvast bedankt.
 
deze vraag is al vaker gesteld.
de uitkomst is ook meestal dat je beter een andere motor kan kopen.
opvoeren is duur, veel duurder dan de waarde van jouw motor.
je kan wel een dynojetkit monteren of een run op een dynojetbank laten doen om de carburatie optimaal te krijgen.
maar dat levert niet echt vermogenswinst op, de motor loopt wel prettiger en misschien ook wat zuiniger.
misschien win je iets meer vermogen als je dat icm een open uitlaat doet.
maar het beste is een zwaardere motor kopen.
is goedkoper, levert meer pk's op en is een stuk makkelijker.
 
Het probleem is natuurlijk weer dat ik geen zwaadere motor mag besturen, ik ben namelijk nog geen 21 :(
waar haal ik zo'n dynojetkit?
 
weet niet of het ook in belgie te verkrijgen.

http://www.bccp.nl/shop2/index1.html

en of het wel voor jouw motor verkrijgbaar is.
zoniet dan moet je de motor op de testbank zetten en dan word er een carburatie afstelling op maat gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
kawasaki EL 250 heeft standaard minder dan 25 kw en is denk ik veel krachtiger dan jou 125cc. daar haal je geloof ik de 130 wel mee.

ik heb zelf een rebel 250. Meekomen met verkeer tot 80km/u is goed te doen. daarboven trekt ie tot de 120 zegmaar net zo snel als een autobus, niet echt heel ideaal dus.
 
xvs 125= 9,7 kw
rebel 250= 12,7kw
EL 250= 19,7kw

die kawasaki's zie je nog erg veel en staan voor weinig op het net. miss kan je wel een leuke kiezen als je op deze uitgekeken bent.

ikzelf ga denk ik van de zomer kijken bij een rs125. vind ik ook wel leuke dingetjes.
 
Die van mij trekt heel goed tot 70, dan gaat het langsaam richting 110km/h.
Andere uitlaten komen er dus al zeker onder, alleen al om het geluid ;)
 
xvs 125= 9,7 kw
rebel 250= 12,7kw
EL 250= 19,7kw

die kawasaki's zie je nog erg veel en staan voor weinig op het net. miss kan je wel een leuke kiezen als je op deze uitgekeken bent.

ikzelf ga denk ik van de zomer kijken bij een rs125. vind ik ook wel leuke dingetjes.

het probleem is ook dat hier in de bananenrepubliek België je niet meer dan 125cc mag hebben tot je 21ste.

anders had ik een xvs 650 gehad
Voor de xvs 125 heb ik trouwens 900 euro betaald, wat ik niet echt gek veel vind :D
 
oooowjaa, ook belgen op dit forum.

miss dan je rijbewijs halen? of een rs125 nemen dan;) die trekken iig hard genoeg:D
 
het zit hier zo raar in elkaar...
Je mag tot je 21 niet over de 25kw en 125cc.
Je mag met zon brommer rijden als je een motorrijbewijs hebt.
Zodra je 21 bent mag je met alle motoren rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan