Yamaha xvs 1300 midnight en rugpijn

GuidoMorsink

Rookie
27 jul 2017
1
0
Harderwijk
Hallo,
Ik heb een midnight 2011 1300 xvs, als ik wat langer rijd krijg ik rugpijn. Weet chopper, lage zit maar wat te doen. Ik heb nu een laag zadel uit 1 stuk met ook gedeelte voor bijrijder, is een standaard zadel dikker en dus hoger? Ik heb nu een breed stuur, is een wat smaller beter? Ik heb wat tips nodig. Thans! Guido
 
Hallo,
Ik heb een midnight 2011 1300 xvs, als ik wat langer rijd krijg ik rugpijn. Weet chopper, lage zit maar wat te doen. Ik heb nu een laag zadel uit 1 stuk met ook gedeelte voor bijrijder, is een standaard zadel dikker en dus hoger? Ik heb nu een breed stuur, is een wat smaller beter? Ik heb wat tips nodig. Thans! Guido

Rijd je met een scherm of zit je vol in de wind? Misschien dat dat ook een rol speelt?
Zelf gebruik ik tijdens ritten altijd een stevige niergordel die ook steun in de rug geeft. Ik rij met een standaard zadel en stuur en dat bevalt prima. Je zou ergens bij een motorzaak die een zelfde motor heeft staan met standaard zadel en stuur kunnen proberen hoe dat zit. Maar waarschijnlijk merk je het pas tijdens een langere rit.
 
Met een breed stuur zit je waarschijnlijk iets naar voeren, omdat je handen uit elkaar moeten. Als je dat stuur wilt behouden kun je kiezen voor andere risers met een grotere pull-back. Dat wil zeggen dat je stuur iets meer naar je toe staat en je dus iets rechter op kunt zitten. Uit de wind zitten met een scherm wil ook wel helpen, maar dat moet je weer mooi vinden.
Stuur wat smaller zodat je armen iets gebogen kunnen blijven levert ook een meer rechtop zit op. Misschien een lage Ape??
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan