Yamaha XZ 550

Jimmy Jazz

MF'er
13 jan 2004
50
0
Papendrecht
Yamaha XZ550,

552 cc V-twin met cardan aandrijving, net oldtimer (bj maart 1985) dus geen wegenbelasting en zeer goedkoop in de verzekering
Het uiterlijk, de motor en de banden zijn in zeer goede conditie, accu is recentelijk vervangen.

Om deze weer in topconditie te krijgen moet er even naar de voorrem gekeken
worden (seals en o-ringen klauwen zijn vervangen) maar de zuigers blijven af en toe nog steeds hangen.


Hoofdremcylinder schoongemaakt en opnieuw gemonteerd, remt weer perfect
(voor een motor uit 85

Ook zouden de vloeistoffen (olie & koelwater) weer vervangen moeten worden.
Nieuw oliefilter + o-ring lever ik mee alsmede de Haynes workshopmanual voor dit model.

Vraagprijs 650 500 euro
full
 
Laatst bewerkt:
Remmen zijn nu in orde, hoofdremcylinder schoongemaakt en opnieuw met ATE vet gemonteerd, gisteren 50 km probleemloos gereden

full
 
500 euro is niet erg duur, op het plaatje ziet 'ie er erg netjes uit, heeft dat een reden?
 
Het model is niet erg gewild denk ik maar je heb wel veel motor voor weinig.
Voor verkopen moet je veel geduld hebben.
 
Verbruik is ongeveer 1 : 15 (onder winterse omstandigheden, korte afstanden en choken tot
ie voldoende op temperatuur is)

Dit model is idd niet erg gewild, er gaan nogal wat verhalen rond over moeilijk starten en de betrouwbaarheid van het electrisch systeem. Ik rij er echter heel de winter al op rond en heb hier "nog" niets van meegekregen.
 
Schopje,

Vrijdag weer helemaal schoongemaakt en ontdaan van pekelresten,

Helaas kwam de geintresseerde, zonder dit te laten, weten niet opdagen.... bedankt ! :( :(

Maar hij is dus weer in concoursstaat en ik hoef niet te fietsen aanstaande maandag.

Rgds

Jimmy Jazz
 

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
14
Weergaven
2K
A
Reacties
5
Weergaven
2K
Anoniempje621
A
Terug
Bovenaan Onderaan