YAMAHA XZ550 "vintage racer"

Gaat weer als een speer met de verbouwing. Ben je ook al met de kappen bezig?
Deels. Tank en kont zijn zo goed als klaar.
Topkuip is al gepast ivm het kuipframe en koplamp positie.
Maar de komende tijd gaat het huis naar polyester stinken vrees ik.
 
Wat puntjes op de i gezet mbt het blok.
Kwam er achter dat de klepdeksels olie lekte ondanks de nieuwe pakkingen.

20190301_163320.jpg

Maar beetje vloeibare pakking doet wonderen. Met name bij de halve maandjes blijkt.
Zo voorlopig zit het rijtechnische gedeelte er op. As weekend alu spatbord af maken, tank nog wat aanpassen, bodemplaat zitje maken en bekleden...
 
Zit bij die halve maantjes standaard niet altijd vloeibare pakking? :)
 
20190301_222040.jpg

Pfff ziet er niet uit zo.
Bij mn vorige projecten vrotte ik dit in de koplamp maar die optie heb ik nu niet meer.
20190301_222023.jpg

Heb er maar een soort van tasje/hoesje omheen gemaakt. Valt grotendeels achter de kuip dus dat scheelt. Maar tis wat mooier afgewerkt zo. Kan alles wel afknippen en direct solderen met krimpkous maar stel er moet iets vervangen of getest worden ivm een storing oid... hmmmm twijfel...
 
Ik zou ook de achterkant van de teller set mat zwart spuiten staat ook strakker en mooier denk Ik
 
Als je de bedrading wil weg moffelen, is een zwart gecoat half rond metalen schildje erboven geen optie?

Dit leren tasje heeft wel een iets te hoog chopper gehalte toch? ;)
 
Bekijk bijlage 1360965het YICS embleem is er af en daarvoor is mn eigen embleem voor in de plaats gekomen.
Het zijn de kleine dingen die het hem doen he😉😊

Prachtig. Ik moest even denken wat er origineel zit, het yics embleem natuurlijk. Als je voor originele looks gaat; het koperen ringetje aan de bovenkant van het thermostaathuis hoort daar niet. Aan de binnenkant moet wel een rubberen ringetje. Kijk even op de parts fishes op cmsnl. Koperen ringetje hoort wel achter het boutje midden boven van het linker carterdeksel. Het zijn de kleine dingen die het hem doen he ;-)
 
Prachtig. Ik moest even denken wat er origineel zit, het yics embleem natuurlijk. Als je voor originele looks gaat; het koperen ringetje aan de bovenkant van het thermostaathuis hoort daar niet. Aan de binnenkant moet wel een rubberen ringetje. Kijk even op de parts fishes op cmsnl. Koperen ringetje hoort wel achter het boutje midden boven van het linker carterdeksel. Het zijn de kleine dingen die het hem doen he ;-)


-O-
 
Prachtig. Ik moest even denken wat er origineel zit, het yics embleem natuurlijk. Als je voor originele looks gaat; het koperen ringetje aan de bovenkant van het thermostaathuis hoort daar niet. Aan de binnenkant moet wel een rubberen ringetje. Kijk even op de parts fishes op cmsnl. Koperen ringetje hoort wel achter het boutje midden boven van het linker carterdeksel. Het zijn de kleine dingen die het hem doen he ;-)
Haha.. inderdaad.
Rubberen ringetje zit er maar heb uit voorzorg er ook maar een koperen ring geplaatst. Niet origineel wel dicht. Ik hou het even zo😉.
Klopt links zit er ook een.

Heb er even op gezeten en het zit als gegoten:
20190304_230016.jpg

De benen vallen precies in de uitsparingen.
Mooi smal naar het zitje waardoor je niet wijdbeens op dit ding zit.
Positie voetsteunen tov clipons en zit ook top met mn 1.90cm.
 
Ziet er erg goed uit. Wel even erbij denken dat het blanke staal nog een mooie afwerking gaat krijgen. Maar de lijn die er in zit is echt :t

En dat je liever voor "dicht" gaat dan heel origineel lijkt mij logisch. Want een originele XZ550 is het allang niet meer :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan