YAMAHA XZ550 "vintage racer"

In het rechter deksel zit een o-ring die over de krukas schuift. Het deksel RECHT terugplaatsen, anders beschadig je de o-ring. Daardoor valt de oliedruk weg.
 
In het rechter deksel zit een o-ring die over de krukas schuift. Het deksel RECHT terugplaatsen, anders beschadig je de o-ring. Daardoor valt de oliedruk weg.

A thanks!
En weet jij ook of dat 3hoekige kastje weg gelaten mag worden? Welke aangesloten zit op beide inlaat gedeeltes. Een of ander brandstof besparend iets dacht ik.
 
En weet jij ook of dat 3hoekige kastje weg gelaten mag worden? Welke aangesloten zit op beide inlaat gedeeltes.

Je kunt de YICS weglaten. Ik rijd al meer dan 10 jaar zonder. De twee aansluitingen heb ik verbonden met een stevige brandstofslang die niet vacuüm gezogen kan worden. Voor het afstellen van de carbs moet je de YICS aansluitingen afdoppen bijvoorbeeld met een stukje slang met een bout erin. Je kunt ook afgedopt rijden. Dan gaat het brandstofverbruik behoorlijk omhoog.
 
Aha.. ik las ook al zoiets in het topic waar Wim een linkje van heeft geplaatst.
Maar er zijn dus 2 manieren: beide direct aan elkaar verbinden. Of ieder apart afgedicht. Waarbij de eerste situatie niet af te stellen is en de 2e situatie een hoger verbruik oplevert..
Dat verbruik neem ik wel voor lief, wil dat hij mooi stationair loopt dus beide afsluiten dan😉
 
Waarbij de eerste situatie niet af te stellen is en de 2e situatie een hoger verbruik oplevert. Dat verbruik neem ik wel voor lief, wil dat hij mooi stationair loopt dus beide afsluiten dan😉

In de manual staat dat de YICS afgedopt moet worden voor het afstellen. Als de aansluitingen verbonden zijn krijg je het vacuüm niet goed. Afgedopt is stationair echt beter. Het verschil tussen 1:16 en 1:22 was mij echter te groot. Dan maar wat meer ‘ karakter’ .
 
Het YICS kastje ligt al in de kliko😁.
Dank je wel voor de info.

Vandaag weer wat online boodschappen doen, inlaat rubbers zijn uitgedroogd en nog tal van andere pakkingen ( bijna alle o-ringen) dus eens kijken waar we die kunnen scoren.

Tja je moet de kerst toch een beetje door komen zo he😊
 
Mwah stel mn xj 750 seca gewoon af met de yics in bedrijf. Nergens problemen mee qua afstellen en ding loopt min 1 op 20 tenzij bij 180+ dan wordt het 1 op 16.
 
Mwah stel mn xj 750 seca gewoon af met de yics in bedrijf. Nergens problemen mee qua afstellen en ding loopt min 1 op 20 tenzij bij 180+ dan wordt het 1 op 16.

dat is best mogelijk, alleen zijn je carburatoren dan nooit deftig gesynchroniseerd. kan ook niet als je meetpunt zuigt aan verschillende cylinders ;)
 
Kan er niet mee zitten.. motor loopt geweldig én zuinig. Bougies hebben de goeie kleur so.. who cares.
 
Vorige project weer te koop? klik
Nope..
Mijn xv is destijds naar het buitenland gegaan.
Enne hij zag er wel ietsjes anders uit:
yamaha_tr1_rechts-1024x576.jpg
 
20190104_215718.jpg

Framedelen ed. zijn gecoat. Er gaaf geworden. Met dank aan Bart van Custom Coatings Helvoirt.
20190104_215700.jpg

20190104_215653.jpg

Helemaal in mn sas. Een mooie combi. Goudkleurige wielen icm zwart/Brons structuur frame en zilverkleurig blok met rode accenten.
 
Mooie kleurencombinatie. Carterdeksels gespoten of gecoat? De meeste onderdelen herken ik wel. Alleen de zwarte rechthoek op de middelste foto niet. Wat is dat?
 
Ja het zwarte is inderdaad de paddock stand. En de blokdelen zijn gespoten met VHT lak. Waarvan dat rode krimplak is.

Er zijn tal van onderdelen besteld maar vanwege het incourante model (xz550) duurt het wel langer..
 
Ik ben zelf spuiter maar vindt het wel een heel gewaagde kleur ( frame ) voor een Vintage Racer . Ik ben wel benieuwd naar het eindresultaat .
wat is jou gedachten over die kleur ?
 
Ik ben zelf spuiter maar vindt het wel een heel gewaagde kleur ( frame ) voor een Vintage Racer . Ik ben wel benieuwd naar het eindresultaat .
wat is jou gedachten over die kleur ?
De kuipdelen worden de basiskleuren geel wit zwart.
Deze kleuren combi komt een beetje overeen met de vorige die ik heb gebouwd:
classicracer-slider.jpg

Ipv rood wordt het bij deze geel. En het zilver gebeuren is nu goudkleurig.

Wordt wel wat😉 bijna al mn projecten hebben structuurcoating. En aangezien de prijzenkast getuigd van de waardering van deze toepassing hou ik vast aan deze style😊😎
 
Je hebt gelijk . Geel wit met zwarte blokken van King Kenny is ook mijn favoriet . maar Ik had het over kleur frame . is dat brons ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan