Yamaha YX600 Radian carburateur onderdelen

postaldude

Die hard MF'er
1 okt 2010
995
5
Hallo,

Er is geen YX600 forum dus gooi hem hier even neer.
Voor onderdelen van het blok kan ik de XJ/FJ600 mooi aanhouden.

Echter blijkt de carburateur een ander verhaal.
Blok liep erg slecht dus de carbs er maar afgehaald en losgehaald. Verrassend genoeg is de staat nog best goed te noemen en zijn ze niet eens zo smerig.
Reden van het slechte lopen is waarschijnlijk de oude verroeste tank geweest die ik heb vervangen. De leidingen en doorvoer buisjes zaten vol met kleine stukjes/vlokjes ijzer van de tank.

De rubbers zien er op het oog nog aardig uit maar wou ze liever vervangen. Zelfde met de pakking van de vlotterkamers.
Maar daar komt het probleem. MotoPort in de buurt heeft niets op voorraad en is lastig leverbaar. Ook zijn de prijzen exorbitant te noemen. Japparts heb ik al veelvuldig mailcontact mee maar lijkt ook geen onderdelen te hebben voor dit type carb.

Heeft iemand hier tips waar ik revisie kits/rubbers/pakkingen vandaan kan halen? Googlen kom ik vooral bij eBay of 2e hands carbs uit. eBay is een optie alleen zit ik dan met lange levertijd en hoge verzendkosten want meeste komt uit de US.

Het zijn 4x Mikuni BS30 carburateurs.
 
Laatst bewerkt:
Al gekeken bij CSMNL?

Maintenance

(controleer wel even of dit het juiste bouwjaar/type is)

Heb er ook wat delen besteld, vaak onderdelen welke elders niet/slecht verkrijgbaar zijn. Wel redelijk snel in huis, maar best prijzig (let op, er komt nog belasting overheen).
 
Deze fiets is niet in Nederland geleverd. Gelukkig zijn veel onderdelen hetzelfde als andere Yamaha fietsen. Ook is de fiets bijna 30 jaar oud dus zal de vraag ook wel niet hoog zijn.

Moet bijv ook een pakking hebben voor de carterpan. Daar vraagt mp maar liefst 18€ voor en levertijd is 2,5 maand.
 
Moet bijv ook een pakking hebben voor de carterpan. Daar vraagt mp maar liefst 18€ voor en levertijd is 2,5 maand.

zou je die misschien kunnen vervangen door pakking pasta? (ik gebruik vaak Dirko van Elring, heel bekend in de auto wereld. Het kan tegen olie/benzine en hoge temp en blijft flexibel.

NB: als je de oude pakking nog hebt zou je die kunnen hergebruiken door aan beide zijden een dun laagje pakking pasta te smeren. Dat heb ik ook al vaker gedaan, zelfs met gebroken pakkingen en dat werkt ook.
Soms moet je improviseren...als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan.
 
Laatst bewerkt:
zou je die misschien kunnen vervangen door pakking pasta? (ik gebruik vaak Dirko van Elring, heel bekend in de auto wereld. Het kan tegen olie/benzine en hoge temp en blijft flexibel.

NB: als je de oude pakking nog hebt zou je die kunnen hergebruiken door aan beide zijden een dun laagje pakking pasta te smeren. Dat heb ik ook al vaker gedaan, zelfs met gebroken pakkingen en dat werkt ook.
Soms moet je improviseren...als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan.
brrrrrrrrr

gebruik dan pakking papier
 
Hallo Postaldude

Deze onderdelen zijn leverbaar, hier liggen sowieso nog 2 pakkingen van de vlotterbakken van een Radian, zitten ook wat rubber ringetjes bij.
Mijn zoon heeft die voor ca 2 jaren geleden besteld voor het weer fatsoenlijk lopend maken van een Radian van een vriend van mij.
Ik zal hem vragen waar die onderdelen vandaan kwamen.
Sie 2 pakkingen mag je gratis hebben maar hoe doen we dat?

Ik heb zelf ook een radian gehad zo'n 25 jaren geleden, was best een leuk ding.
Groetjes
Ber
 
De Radian / XJ600 (51j of 3km)en FZ600 van die bouwjaren zijn op heel veel punten gelijk.

Ik ga er dan ook vanuit dat een vlotterkamer pakking van een XJ600 zonder problemen zal passen.

Dat is dus helaas niet zo. Blok is inderdaad wel hetzelfde maar de carbs niet. Je eBay link pakkingen zien er compleet anders uit als degene die ik nodig heb.
 
Dat is dus helaas niet zo. Blok is inderdaad wel hetzelfde maar de carbs niet. Je eBay link pakkingen zien er compleet anders uit als degene die ik nodig heb.


Je hebt gelijk, ik heb even verder gekeken dan m'n neus lang is ;) en je hebt nodig 4G0-14984-00-00

Die is gelijk aan bv. FZ600 of sommige XJ550 modellen/
Yamaha 4G0-14984-00-00 - . . Gasket, Float Chmbr - Boats.net

Dat zou dan bv. deze zijn http://www.ebay.de/itm/Schwimmerkam...734977?hash=item3a70276c41:g:JokAAOSw6EhUNh4i
 
Owja bedankt!
Dat van de FZ600 wist ik.

Van de XJ550 niet. Daar heeft Japparts wel de revisie kit van en die pakking ziet er idd exact hetzelfde uit.
Zullen ze wel niet weten dat die hetzelfde is. Of er zijn toch minimale verschillen maar dan heb ik in ieder geval opties!
 
Terug
Bovenaan Onderaan