Yamaha yz 125 1983 hulp nodig

Marktc14

Rookie
27 jul 2021
13
0
Ik heb een yz 125 1983 gerestaureerd. Nou krijg ik hem niet goed lopend ik zit met wat vragen. De compressie is 30 ik weet niet wat de norm is. En mijn zuiger komt hoog zoals op de foto te zien zit al dubbel voetpakking en koppakking in. Toch ook als die loopt veel zwart olie ui de uitlaat poort.

Ik ben einde raad ik heb nog een andere cilinder liggen met een betere Chrome wand maar kan hier geen zuiger bij vinden. Ik zet hier wat foto’s in ben benieuwd naar jullie reactie’s

Groetjes mark
 

Bijlagen

  • 2E620BEB-3285-434E-AE40-4D57CD1CC486.png
    2E620BEB-3285-434E-AE40-4D57CD1CC486.png
    188,4 KB · Weergaven: 74
  • 42188EF3-3602-4FD8-A0C8-90427FE255B0.png
    42188EF3-3602-4FD8-A0C8-90427FE255B0.png
    165,5 KB · Weergaven: 72
  • DA7BAFCD-4016-4FC8-A1D2-DE8E2E53E461.png
    DA7BAFCD-4016-4FC8-A1D2-DE8E2E53E461.png
    226,6 KB · Weergaven: 80
  • A7B8F23E-D713-42B1-B76C-F9146AEFBE98.png
    A7B8F23E-D713-42B1-B76C-F9146AEFBE98.png
    256,8 KB · Weergaven: 83
  • 871F91A7-5C93-4510-9BD9-39F9ED794E9A.jpeg
    871F91A7-5C93-4510-9BD9-39F9ED794E9A.jpeg
    9,8 KB · Weergaven: 84
  • IMG_0440.mp4
    2,9 MB
Dit antwoord zocht ik niet… wat is verklaring dan dat de zuiger boven de cilinder uit komt ? En zoek een zuiger van mijn cilinder die 56.00 mm is en kan alleen zuigers vinder die erboven zijn … hij is wel gerestaureerd vorige jaar. Waarbij alles vervangen is lagers kering noem maar op. Behalve het cilinder gedeelte… maar wil gewoon graag weten wat de grote oorzaak hier van is

Groetjes mark
 
wat is verklaring dan dat de zuiger boven de cilinder uit komt ?
waarom moet daar een verklaring voor zijn ? misschien is het origineel zo, kan perfect normaal zijn. misschien omdat er een verkeerde zuiger in steekt met te hoge "crown height", misschien omdat het een juiste maar hoge compressie zuiger is, misschien omdat er een deel van de cylinder is gefreesd, misschien steekt er een langere drijfstang is, misschien is de slag groter dan origineel, misschien ....

En zoek een zuiger van mijn cilinder die 56.00 mm is en kan alleen zuigers vinder die erboven zijn …
hij is wel gerestaureerd vorige jaar. Waarbij alles vervangen is lagers kering noem maar op. Behalve het cilinder gedeelte… maar wil gewoon graag weten wat de grote oorzaak hier van is

Groetjes mark
zuiger is rot versleten, vuilbak.
 
waarom moet daar een verklaring voor zijn ? misschien is het origineel zo, kan perfect normaal zijn. misschien omdat er een verkeerde zuiger in steekt met te hoge "crown height", misschien omdat het een juiste maar hoge compressie zuiger is, misschien omdat er een deel van de cylinder is gefreesd, misschien steekt er een langere drijfstang is, misschien is de slag groter dan origineel, misschien ....



zuiger is rot versleten, vuilbak.
De rest ziet er ook aardig vuilnisbak waardig uit,ik weet niet wie hier ooit aan heeft zitten rommelen maar
iemand met enig verstand van 2 takten was het zeker niet,en wil je niet beledigen maar als je
al vraagt is dit te veel speling dan zou ik het sleutelen aan een prof overlaten 😬
 
Misschien kun je een werkplaatshandboek ergens downloaden. Dan zou je al wat vragen kunnen beantwoorden denk ik.
Wat ik zogauw over compressie kan vinden is dat deze tussen de 180 - 200 psi zou moeten liggen. Met volgas meting.
 
Laatst bewerkt:
De rest ziet er ook aardig vuilnisbak waardig uit,ik weet niet wie hier ooit aan heeft zitten rommelen maar
iemand met enig verstand van 2 takten was het zeker niet,en wil je niet beledigen maar als je
al vraagt is dit te veel speling dan zou ik het sleutelen aan een prof overlaten
😬
En ik maar denken dat “techniek” juist voor vragen als deze was.:?
 
Dit antwoord zocht ik niet… wat is verklaring dan dat de zuiger boven de cilinder uit komt ? En zoek een zuiger van mijn cilinder die 56.00 mm is en kan alleen zuigers vinder die erboven zijn … hij is wel gerestaureerd vorige jaar. Waarbij alles vervangen is lagers kering noem maar op. Behalve het cilinder gedeelte… maar wil gewoon graag weten wat de grote oorzaak hier van is

Groetjes mark
Als de zuiger in de onderste stand staat, komen de spoelkanalen en de uitlaatpoort dan helemaal vrij (open)?
 
En ik maar denken dat “techniek” juist voor vragen als deze was.:?
Ja maar dan moet je wel zelf ook enig verstand van motoren hebben,om de juiste zuiger speling te bepalen
moet je die meten niet voelen,en dat goed meten kan je alleen maar als je weet wat je doet en de spullen er voor heb.
Overigen zit hier al de grootste overmaat in.
 
Laatst bewerkt:
Dit antwoord zocht ik niet… wat is verklaring dan dat de zuiger boven de cilinder uit komt ? En zoek een zuiger van mijn cilinder die 56.00 mm is en kan alleen zuigers vinder die erboven zijn … hij is wel gerestaureerd vorige jaar. Waarbij alles vervangen is lagers kering noem maar op. Behalve het cilinder gedeelte… maar wil gewoon graag weten wat de grote oorzaak hier van is

Groetjes mark
Voetpakking te dun.
Iemand heeft iets van de bovenzijde cilinder afgevlakt.
Zuiger hoort niet bij deze cilinder, dan wel motorblok.
cilinder hoort niet bij dit motorblok.

anyway. Zuiger kan in de vuilnisbak en de rest van het blok kan ook een opknapbeurt gebruiken.
zwarte roet kan te veel olie of brandstof zijn. Ontsteking tijdstip niet goed.
 
Die zuigerspeling daar verkijken zich nog veel mensen op hoor.
Heb het zelf ook eens gehad met een CR250, cilinder weggebracht om na te laten kijken en een nieuwe zuiger bij te laten matchen.

Ik thuis alles willen monteren `he, die zuiger heeft wel veel speling` terug gegaan dus, alles nog een nagemeten, was gewoon goed.
Het is geen brommer he, deze motoren mogen iets meer speling hebben als je misschien zou denken, als de compressie gewoon goed is zou ik me daar niet direct druk om maken.

Zwarte olie kan een lekke rechterkrukaskeering zijn.
Hou het peil van je bakolie goed in de gaten, als die lager wordt lekt die wss olie door en wordt door de carterdruk die olie meegenomen de verbrandingskamer / uitlaat in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan