Yamaha yz 125 start niet

Tjerk123

MF'er
25 mrt 2019
59
3
Ik heb een yamaha yz 125 gekocht. Hij reed goed enzovoort totdat de tank leeg was. Ik heb de tank weer vol gegooid en hij wou maar niet starten. Dus heb ik de bougie eruit gedraaid. Geen vonk... Uiteindelijk bleek dat er een stekkertje van de bobine smerig was. Schoon gemaakt en ja hoor, vonk! Alles weer in elkaar gezet en hij wou maar niet starten. Dus de carburateur maar schoon gemaakt. Geen resultaat. De bougie is wel nat en vonkt ook gewoon nog.
Ik ben ten einde raad.
 
Heeft die motor lang stil gestaan voordat je er mee ging rijden?zo je kan het zijn dat je krukaskeerring(en) lek is/ zijn.
Lees ook dit topic eens door daar staan ook nog de nodige eventuele oorzaken in.
Ik ga proberen het vliegwiel er af te halen en naar de krukas keering te kijken. Super bedankt alvast.
Alleen ik heb geen vliegwiel trekker
 
nogmaals : carbu er af, carter droog blazen, cylinder ook. ineens nieuwe bougie.
remmenreiniger direct in het carter spuiten en starten. als hij dan draait (al is het maar even) zit het probleem in je carbu en niets anders.
 
Dan zit het dus niet in de carburatuur
Ik vind nog steeds dat vonken bij de bobine vreemd,ik denk toch dat je daar in de buurt verder moet zoeken,of je hebt inmiddels zoveel remmen reiniger gebruikt dat er wat anders is stuk gegaan
 
Heeft die motor lang stil gestaan voordat je er mee ging rijden?zo je kan het zijn dat je krukaskeerring(en) lek is/ zijn.
Lees ook dit topic eens door daar staan ook nog de nodige eventuele oorzaken in.
Krukaskeerring zit er nog in en ziet er nog heel goed uit.
 
Ik ga een nieuwe bobine bestellen en kijken of dat her probleem oplost terwijl ik gewoon een hele goeie vonk heb. Zelfs als de bougie 1.5cm van de cilinderkop af is vonkt die nog goed
 
Hoe bedoel je zonder benzine gevallen?
Jan bedoelt niet dat je gevallen bent,maar dat je zonder benzine stond
Dat kan dit namelijk niet veroorzaken
Volgens mij mankeert er niets aan je bobine,als hij een vonk trekt 1,5 cm van de cylinder,ik gok meer op hoe je hem aangesloten hebt omdat hij daar eerst vonkte,dat hoort natuurlijk niet
 
Laatst bewerkt:
Jan bedoelt niet dat je gevallen bent,maar dat je zonder benzine stond
Dat kan dit namelijk niet veroorzaken
Volgens mij mankeert er niets aan je bobine,als hij een vonk trekt 1,5 cm van de cylinder,ik gok meer op hoe je hem aangesloten hebt omdat hij daar eerst vonkte,dat hoort natuurlijk niet
Ik heb hem precies hetzelfde aangesloten als die was
 
Maar het klonk alsof de tank leeg was maar toen hadden we hem getankt en probeerde ik te starten en deed die niks en toen bleek die niet te vonken. Dat gemaakt en nu start die niet
 
Ik had het massa oogje achter de bobine gedaan inplaats van voor dus maakte de bobine slechte massa denk ik
Ik heb ooit een Off the road gehad die ook niet wou starten na gewoon goed gelopen te hebben de dag er voor,bleek na veel speurwerk
dat er een draadbreuk in de draad naar de bobine zat,die soms wel en soms geen contact maakte,dus misschien ook iets om te controleren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan