yamaha yz 250 eind jaren 80 (87?)

reve101

Rookie
2 jan 2007
19
0
Voor een winterproject heb ik een yz 250 (eind jaren 80) gereviseerd en op mijn kart gemonteerd. Er zit een keihin pwk 38 mm carburateur achter. Wie kan mij aan een sproeier bezetting (en naald) helpen om mee te beginnen zodat het blok niet meteen vastloopt.

Ik hoor het graag.

Rene
 
huy rene,

yamaha heeft op de yz250 van '85 t/m '91 zeker weten geen keihin carb. gemonteerd (standaard dan)

ik heb wel de standaard afstelling van een keihin 38mm carb. alleen zijn die van het type PJ. ik weet niet ofdat er verschil in zit maar misschien heb je er wat aan(info komt uit een instructieboek van een cr250 uit 1994, daar zit ook een keihin PJ38 carb op.):

luchtschroefopening-------2 slag uitdraaien
stationaire sproeier-------#55
sproeiernaald---------------R1368MS
positie van naaldborgveer--3de groef van boven
hoofdsproeier---------------#175
vlotterniveau----------------16,0 mm

deze standaard afstellingen zijn voor een motor die zich in een klimaat van 14 t/m 26 graden celcius en zich op een hoogte tussen zeeniveau en 299 meter bevind.
nu het buiten kouder is zegt het boek dat je de volgende instellingen moet gebruiken bij een temp. van 3 tot 15 graden celcius:

luchtschroef------1,3/4 open draaien
stat. sproei.------#55
stand naaldborgveer---3de van boven
hoofdsproei.-----178

dit geld ook voor een hoogte tot 299 meter boven zeeniveau

veel suc6
 
Ik heb hem hetzelfde telefonisch al doorgegeven, behalve dat ik 180 heb geadviseerd omdat het om een kart gaat met langere rechte stukken en dus m.i. iets meer brandstof nodig..

Ben benieuwd wat het ding gaat doen haha!
 
Heren,

Hartelijk bedankt voor jullie info. Zodra ik getest heb horen jullie dat zeker. Gisteren heb ik de benodigde sproeiers gekocht.
@Mario2T: ik heb telnr in mijn mobieltje gezet. Als het niet lukt hor je mij nog wel ff.

Gr. Rene
 
Terug
Bovenaan Onderaan