Yamaha yz125 valt weg bij hoge toeren

Fredje-Hak

MF'er
30 mrt 2012
33
0
Blankenham
Hallo,

Ik heb een yz125 uit 2004. Als ik hoog in toeren rijdt, dan valt hij soms weg. hij komt ook niet meer terug, dus hij valt dan eerst uit. als ik hem vervolgens wil starten, start hij ook direct weer.

weet iemand waar dit aan kan liggen? Heb de bougie gecontroleerd, vonkt wel, maar zwakjes. Heb de carberateur ook al schoongemaakt.

vriendelijke groet,

Ferdinand
 
ik ken het type fiets niet,dus weet niet hoe die z'n brandstof krijgt,kan door een pomp zijn,of gewoon zwaartekracht,bij het laatste zou het ook nog kunnen dat de tank misch vacuum trekt,dat zou je moeten horen als wanneer die ff loopt en je je tankdop loshaald.
 
2-takt crosser.

Ik zou beginnen met de bougie wisselen en de carburateur een schoonmaakbeurtje geven, te beginnen met de vlotterbak onder loshalen. En wat crash 750 zegt: even controleren of de tankonluchting open is.
 
2 takt oke :}
zuigertje nog wel goed?kan mischien ook zijn,dat je telkens een lichte vastloper krijgt,mischien dus oliepompje controleren,zelf trek ik de pomp altijd gelijk los en meng zelf.
 
zuigertje nog wel goed?kan mischien ook zijn,dat je telkens een lichte vastloper krijgt,mischien dus oliepompje controleren,zelf trek ik de pomp altijd gelijk los en meng zelf.

Je hebt gelijk. Heb de cilinder losgehaald, en de zuiger is licht beschadigt. De cilinderwand is nog wel goed, dus een nieuwe zuiger erin, dan kan ik weer :)
 
De kop is netjes, ziet er gaaf uit. Heb er vertrouwen in dat hij met een nieuwe zuiger weer goed is.
had het meer over de koolaanslag :P is ie helemaal zwart?of zitten er ook 'schone' stukken in?(mischien een foto?)
ik weet niet hoe het met die crossers zit,maar bij m'n cagiva mito,moet je ook je squish(afstand zijkant zuiger-cillinderkop) goed afstellen,dit kan ook zorgen dat je zuiger te warm word
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan