Yamaha YZ250F gooit er benzine uit..

DaanSis

MF'er
22 mei 2012
32
0
Mierlo
Hallo mensen!

Ik ben Daan, 14 jaar en kom uit Mierlo.
Nog niet zo heel lang ben ik de nieuwe eigenaar van een Yamaha YZ250F uit 2004 :)

Nu wilde ik er vandaag mee rijden, en kwam ik erachter dat op het moment dat ik de benzinekraan open draai, hij benzine uit het slangetje gooit dat onderop de vlotterbak zit.

Ik heb wel gereden, maar met de benzinekraan dicht aanduwen, en dan open draaien wanneer hij eenmaal startte. Toen lekte hij niet.
Maar toen ik hem weer uit zette, liep alle benzine er weer uit hoor |(
Gouw de kraan dichtgedraaid en binnen gezet.

Hoe kan dit? :?
Ik ben best wel veel verloren toen hij op de oprit stond trouwens... Vind ons mam niet zo leuk :')


Groetjes
 
Of je vlotter blijft hangen, even openmaken en schoonmaken dan. Of zit je aftapbout onderop je vlotterbak niet los? Die bout zit ergens bij de aansluiting van dat slangetje wat jij zegt.
 
Laatst bewerkt:
Of je vlotter blijft hangen, even openmaken en schoonmaken dan. Of zit je aftapbout onderop je vlotterbak niet los? Die bout zit ergens bij de aansluiting van dat slangetje wat jij zegt.


Oke, dat is een klein imbusje?
Die zit idd bij het slangetje.

Kan die zo lostrillen dan?
Ik heb hier nooit last van gehad namelijk...

Hoe strak moet ik hem aandraaien?

Bedankt!
 
Oke, dat is een klein imbusje?
Die zit idd bij het slangetje.

Kan die zo lostrillen dan?
Ik heb hier nooit last van gehad namelijk...

Hoe strak moet ik hem aandraaien?

Bedankt!
Als je hem losser draait zal de benzine er sneller uitstromen.
Maar gewoon handvast is vast genoeg hoor.
Niet zo strak dat je het schroefje kapot draait.
succes
 
Laatst bewerkt:
vraagje, hoeveel km heb je al op dat ding gereden? en waar?

Kilometerteller zit er niet op, maargoed :9
Ik denk dat ik iets van 75-100 kilometer heb gereden.

Niet veel, ik rij nog alleen maar rondjes op een bospad hier in de bossen.
Heb ook niet zo veel tijd, door school en bokstraining.

Wil het liefste gaan trainen op MAC Lierop, dan moet hij wel in orde zijn namelijk.

Rij er niet op de baan mee ofzo.
 
Boutje zat al vast, heb hem niets vaster durven draaien.

Alleen wel is de kop van het boutje een beetje dol?
Kon het imbussleuteltje wat draaien zonder dat het boutje zelf draaide.
 
Hoe kan dit dan gebeurt zijn?
Hij heeft nog geen 2 weken stil gestaan?

Maar dat zal ik wel doen...
Hier heb je een tekening van je carburateur.
yamaha-yz250fr-2003-carburetor_bigyau2298b-4_fbf6.gif

Als je het onderste deel (de vlotterbak) van de carb afhaalt zie je een plastic geval nr25 (dat is de vlotter) wat blijft drijven op de benzine in je vlotterbak.
Als er teveel benzine in het vlotterbakje komt gaat de vlotter omhoog en duwt een pennetje in een opening.
Dat pennetje is de vlotternaald (nr 27) en zorgt ervoor dat de benzinetoevoer dicht is.
Als deze het niet goed doet of als er een vuiltje opzit dan blijft er benzine de vlotterbak instromen.

In het vlotterbakje zie je een dun pijpje, door dat pijpje (wat eigenlijk voor beluchting is) verlaat de benzine je carb weer en stroomt dan door het slangetje naar buiten.

Wat je kan doen is de werking van de vlotternaald controleren, soms blijft hij hangen en dan werkt hij natuurlijk niet.
Of er zit een vuiltje tussen, dan moet je het even schoonmaken of vervangen.

Om snel te kunnen zien of hij niet goed werkt is slangetje nr 57 vervangen voor een doorzichtig exemplaar.
Deze doe je dan langs het vlotterbakje omhoog en dan draai je schroefje 30 open.
Dan zal je zien dat er benzine in het slangetje stroomt.
Deze zal dan stoppen op het moment dat hij op gelijke hoogte als in het vlotterbakje is.
Misschien staan er streepjes op de buitenkant van het vlotterbakje waartussen het niveau moet blijven.
Komt hij daarboven dan zal je vlotter niet goed werken.


Veel succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan