yamaha yz400f

nielsdegroot

Rookie
12 okt 2011
1
0
hallo ik heb een yamaha yz400f maar die wilt niet meer starten, knalt alleen af en toe hard uit de uitlaat. de laatste keer rijden gewoon uitgezet geen rare geluiden ofzo.
bougie heb ik al vervangen carb, schoon gemaakt heeft hier iemand nog suggesties?
gr niels
 
Afstelling is waarschijnlijk niet goed.

Nu het kouder wordt doen ze (4T) dat sneller dan een 2T.

Heb ook ooit eens zo'n ding gehad.

Kraan open, choke open, motor schuin houden en even 2x gasgeven.

Daarna pas aantrappen zonder gas te geven..
 
die dingen zijn wel gevoelig kwa afstelling,probeer voordat je uberhaupt iets doet 2 keer heel even heel iets gas te geven,dus ff 2 keer snel aan je hendel draaien en direct loslaten,absoluut niet meer anders is ie direct verzopen en krijg je hem niet meer aan de praat! tijdens starten absoluut van je gas afblijven,voor de zekerheid je hand aan je stuur houden ipv je gashendel.
probeer evt 2 keer iets door de compressie te gaan ipv plaats van 1 keer dmv je kleplichter.
maar zorg eerst voor een goede afstelling.
heb eerder ook een 400 gehad en had hier ook last van,later de 426 en deze was iets beter kwa starten,met de 450 gebruikte ik de warmstart (rode knop op carburatie bij de 400) ook wel eens met starten en direct lopen,was ook met koude motor.en motor ff vlak leggen voordat je wilt starten helpt ook vaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan