Yamaha YZ450F Monster Energy Yamaha Racing Edition 2022 Straatlegaal mogelijk of niet?

  • Onderwerp starter Anoniempje884
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Anoniempje884

Guest
Ik wil Yamaha YZ450F Monster Energy Yamaha Racing Edition 2022 nieuw kopen voor 10 000 EUR om enkel op straat te rijden. Is het mogelijk om dit op kenteken te zetten of ga ik steeds moeten ontsnappen van politie?
 
Hoeveel boete riskeer ik als ik gepakt word?
 
Wjw ik dacht een kleine boete...
 
Waarom wil je uberhaupt met een crossmotor op straat gaan rijden?
 
Ik vind crossmotors echt niet normaal lekker door grootte noppenbanden, hoge motor, veel customizability met shiny plastics kits en mogelijkheid om veel verschillende trucjes te doen
 
Ja, oké. Duidelijk :)

Maar om op de weg te mogen rijden heb je ook verlichting en wat andere zaken nodig, die een crossmotor niet heeft. Dus zo maar een kenteken er voor aanvragen kan je vergeten. Dan zal je bij een enduro uit komen, die kan je nog wel eens met kenteken kopen.
 
Probleem met enduro's is dat ze zwakker zijn gemaakt om gekeurd te worden en ook veel minder motorgeluid. Om alle lichten, claxon, teller op te zetten gaat geen probleem zijn doordat er tutorials op yt staan, ik wil weten gewoon of ik een kentekenplaat hiervoor kan krijgen
 
Probleem met enduro's is dat ze zwakker zijn gemaakt om gekeurd te worden en ook veel minder motorgeluid. Om alle lichten, claxon, teller op te zetten gaat geen probleem zijn doordat er tutorials op yt staan, ik wil weten gewoon of ik een kentekenplaat hiervoor kan krijgen
Nee, dat kan niet, maar dat is al aangegeven.
 
Probleem met enduro's is dat ze zwakker zijn gemaakt om gekeurd te worden en ook veel minder motorgeluid. Om alle lichten, claxon, teller op te zetten gaat geen probleem zijn doordat er tutorials op yt staan, ik wil weten gewoon of ik een kentekenplaat hiervoor kan krijgen
Dat doen ze alleen in Belgie de motor zwakker maken. Tuurlijk kan je er een kentekenplaat op krijgen. Alles kan. Gewoon een frame met papieren kopen en alles overzetten
 
Koop lekker een exc 450/500 oid op kenteken . Als die niet lomp genoeg is even met KTM babbelen voor een sponsor contract...

Edit:
Begreep ik nou goed dat je uit België komt? Daar is de WR450F gewoon te krijgen. Zijn maar een paar onderdelen anders aan dan een YZ, maar dan met kenteken. Die dingetjes aanpassen en je hebt zonder gezeik exact wat je wilt...
 
Laatst bewerkt:
Begreep ik nou goed dat je uit België komt? Daar is de WR450F gewoon te krijgen. Zijn maar een paar onderdelen anders aan dan een YZ, maar dan met kenteken. Die dingetjes aanpassen en je hebt zonder gezeik exact wat je wilt...
De nieuwe WR is in Belgie niet meer leverbaar voor gebruik op de openbare weg,door het niet meer voldoen aan de Euronorm,en voor een YZ ga je dus ook in geen geval nog papieren krijgen.
Net als bvb. een R6 alleen nog nieuw te koop voor gebruik op afgesloten terrein.
Je kan nog wel een gebruikte WR kopen en die verder ombouwen naar wens.
Bij andere merken vindt je nog wel een enduro met papieren,een crosser legaal ombouwen is verleden tijd volgens mij.
Dat noppenbanden op straat een heel slecht idee zijn,daar ga je snel achterkomen als je meermaals op de grond ligt.
 
De hele KTM groep, Beta, Sherco, Rieju enz zijn nog op kenteken te krijgen. Als specifiek Yamaha niet hoeft kun je zonder gekkigheid rijden.
 
Ik zal niet zo snel opgeven en naar meerdere dealers gaan om te vragen of ik YZ450F op kentekenplaat kan krijgen.
De nieuwe WR is in Belgie niet meer leverbaar voor gebruik op de openbare weg,door het niet meer voldoen aan de Euronorm,en voor een YZ ga je dus ook in geen geval nog papieren krijgen.
Net als bvb. een R6 alleen nog nieuw te koop voor gebruik op afgesloten terrein.
Je kan nog wel een gebruikte WR kopen en die verder ombouwen naar wens.
Bij andere merken vindt je nog wel een enduro met papieren,een crosser legaal ombouwen is verleden tijd volgens mij.
Dat noppenbanden op straat een heel slecht idee zijn,daar ga je snel achterkomen als je meermaals op de grond ligt.
Waarom is met noppenbanden rijden een slecht idee? Gaat mijn zitvlak pijn doen haha?
 
De hele KTM groep, Beta, Sherco, Rieju enz zijn nog op kenteken te krijgen. Als specifiek Yamaha niet hoeft kun je zonder gekkigheid rijden.
Als ze op kenteken te verkrijgen zijn betekent toch dat ze zwakker gemaakt zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan