Yamaha YZ450F Monster Energy Yamaha Racing Edition 2022 Straatlegaal mogelijk of niet?

  • Onderwerp starter Anoniempje884
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, individuele keuring mag je alleen maar voor enkele stuks doen. Homologatie doe je voor duizenden tegelijk.
Daar hangt dan blijkbaar ook een hoog prijskaartje aan vast.
Van €9499 naar €12950 kan niet alleen door BPM zijn. 😲
 
Vergeet dat maar,een nieuwe zonder COC krijg je nooit op kenteken in Belgie,want voldoet niet aan de huidige Euronorm.
Een gebruikte uit EU kan wel,maar dan moet het EU goedkeuringsnummer op het buitenlands kentekenbewijs staan.
Als het zo simpel zou zijn,waarom stoppen ze dan met de verkoop van allerlei modellen,puur omdat ze niet meer aan de Euronorm voldoen?
In NL houden ze zich blijkbaar niet aan de Euronorm,anders vraag ik me af hoe een dealer een nieuwe WR met kenteken kan leveren?
Heel raar is ook dat op de B website de WR250 en 450 nog in het gamma zitten,maar met vermelding geen kentekenpapieren,alleen voor gebruik op privé terrein.
Op de NL website geen WR 250/450 meer.
Maar elke Yamaha in B en NL wordt door dezelfde importeur geleverd : Yamaha Benelux gevestigd in NL !
De WR250 en WR450 2022 is hier in Belgie ook op kenteken verkrijgbaar, ik heb het aan een dealer gezegt dat er op yamaha's website staat de ze niet op de openbare weg mogen gereden worden en hij zei: "Klopt maar deze hebben wel een homologatie en mogen op de weg."
 

Homologatie van voertuigen en voertuigonderdelen


Elk voertuig en voertuigonderdeel dat nieuw is, dat wordt verbouwd of ingevoerd uit het buitenland en dat bestemd is voor gebruik op de openbare weg moet gehomologeerd of goedgekeurd worden. Een homologatie is de vaststelling dat een voertuig of voertuigonderdeelvoldoet aan alle Europese technische en administratieve eisen, zoals:

  • veiligheid: onder andere de remmen, veiligheidsgordels en banden voldoen aan de technische eisen.
  • milieu: het voertuig voldoet aan de voorschriften voor geluid en de uitstoot van verontreinigende gassen en deeltjes.
  • interne markt: het voertuig baseert zich op duidelijke, geharmoniseerde eisen en regels voor iedereen binnen de EU.
U kunt de homologatie aanvragen als erkend fabrikant, niet-erkend fabrikant of particulier, of als vertegenwoordiger van één van hen.
----------

Voldoet de WR dan wel aan de milieu eisen?
 
Voor een kleine groep motoren (onder andere enduro motoren) is er een uitzondering, zij krijgen 4 jaar extra tijd om aan de Euro-5 norm te voldoen. Voor hen ligt de deadline dus op 1 januari 2024.
 
Top! Niet denken, doen!
YZF plastiek en stickerset erop en gaan!
Ziet er echt clean uit maar ik heb niet genoeg geld. Ik zal wss het 2023 of 2024 model kopen als ik genoeg geld heb. Dus je kan het ook kopen als je geinteresseerd bent.
 

Homologatie van voertuigen en voertuigonderdelen


Elk voertuig en voertuigonderdeel dat nieuw is, dat wordt verbouwd of ingevoerd uit het buitenland en dat bestemd is voor gebruik op de openbare weg moet gehomologeerd of goedgekeurd worden. Een homologatie is de vaststelling dat een voertuig of voertuigonderdeelvoldoet aan alle Europese technische en administratieve eisen, zoals:
  • veiligheid: onder andere de remmen, veiligheidsgordels en banden voldoen aan de technische eisen.
  • milieu: het voertuig voldoet aan de voorschriften voor geluid en de uitstoot van verontreinigende gassen en deeltjes.
  • interne markt: het voertuig baseert zich op duidelijke, geharmoniseerde eisen en regels voor iedereen binnen de EU.
U kunt de homologatie aanvragen als erkend fabrikant, niet-erkend fabrikant of particulier, of als vertegenwoordiger van één van hen.
----------

Voldoet de WR dan wel aan de milieu eisen?
Dit valt ook in 3 letters samen te vatten, namelijk K U T 😂😂
 
Dus als je dit koopt is de kentekenplaat nog geldig na 1 januari 2024?
 
Hoe kan ik checken aan welke euro norm een motor voldoet?
 
Ik zie niets over euro op het technisch fiche van WR450F 2022
 
Nee ik vroeg hoe je kan zien aan welke euro norm eender welke motor voldoet, niet enkel de WR450F, maar aan jullie antwoorden blijkt dat het niet zo eenvoudig is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan