Yamaha YZ450F Monster Energy Yamaha Racing Edition 2022 Straatlegaal mogelijk of niet?

  • Onderwerp starter Anoniempje884
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet niet op hoeveel kW een WRF staat, maar veel EXC/RR machines staan op 12. Met t gewicht er bij is dat vaak A2.
In het echt is het eerder 35kW+, maar dat laten we even buiten beschouwing.
 
Dus bij een serieuze controle,en die kan je wel verwachten als je met zoiets echt op straat gaat rijden,kan dan blijken dat je geen geldig rijbewijs hebt als je geen 24 jaar bent.
Motor in beslag en een zeer dikke boete.:)
 
Ik zit dit eens even door te lezen en kom tot de volgende simpele conclusie.
Je wil iets kopen en rijden waarvan iedereen aangeeft dat het niet mag/kan.
Vervolgens worden er andere opties aangedragen die je vervolgens niet wil.
Dan blijf je vervolgens vanalles aandragen in de hoop dat iemand zegt dat het de beste keus is die je maken kunt…
Dan blijk je compleet geen rijbewijs te hebben en zijn alle antwoorden die nog enig nut hadden over een aantal jaar waarschijnlijk weer compleet anders ivm aangepaste regelgeving.

Ik pak bier en popcorn en ben erg benieuwd naar de komende 8 pagina’s!
 
Als 'community' zijn we als motorrijders de afgelopen 15 jaar ook een heel stuk minder verdraagzaam geworden tegenover dingen als open uitlaten, wildcrossen, show verkopen op straat, te jong met illegale crossers zonder plaat rijden, etc.
Toen ik jong was werd dat nog wel gedaan, maar tegenwoordig zijn we al zo hard in de marge gedrukt dat we collectief liefst ons best doen geen verdere aanstoot meer te geven.
 
Dus bij een serieuze controle,en die kan je wel verwachten als je met zoiets echt op straat gaat rijden,kan dan blijken dat je geen geldig rijbewijs hebt als je geen 24 jaar bent.
Motor in beslag en een zeer dikke boete.:)
Dat valt wel mee.

Ik rij m'n 250 ook wel eens op straat en nog nooit staande gehouden. Rollenbanken voor motoren heb ik nog nooit van gehoord. Als op papier staat 12kW mag je daar als consument van uit gaan. In het echt draaien ze echter veel meer zonder dat je ook maar iets hebt aangepast.
 
Jullie gaan dit niet snappen... Dit is een nieuwe trend net zoals skateboarding in jaren 80 en 90... Ik weet ook wel dat de motor niet ervoor gemaakt is. Mijn enigste doel van deze topic was om te kijken of YZ450F straatlegaal kan gemaakt worden maar t schijnt dat jullie die ervaring niet hebben. Ik ben 21 BTW.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
troll dancing GIF


TROLLOLLOL
 
Jullie gaan dit niet snappen... Dit is een nieuwe trend net zoals skateboarding in jaren 80 en 90... Ik weet ook wel dat de motor niet ervoor gemaakt is. Mijn enigste doel van deze topic was om te kijken of YZ450F straatlegaal kan gemaakt worden maar t schijnt blijkt dat jullie die ervaring niet hebben. Ik ben 21 BTW.
Je gaat dit niet snappen...dit is een forum waar veel, heel veel ervaring rondhangt. Het schijnt dat de "jeugd" daar geen ervaring in heeft en hun eigen plan wil trekken. Succes ermee:t
 
Ow, in dat geval moet jij nog 3 jaar rijpen voordat je met een wr450f of yz450 mag rjden.
Nee er staat op 2dehands.be van die ene dealer da ik linkde dat het WR450F 2022 een vermogen van 12 t/m 35kw heeft dus ik kan het wel sws met a2 rijden
 
Je gaat dit niet snappen...dit is een forum waar veel, heel veel ervaring rondhangt. Het schijnt dat de "jeugd" daar geen ervaring in heeft en hun eigen plan wil trekken. Succes ermee:t
Ik zei niet dat jullie geen ervaring hebben maar "die" ervaring waarbij ik verwijs naar straatlegaal maken van crossers
 
Ik zei niet dat jullie geen ervaring hebben maar "die" ervaring waarbij ik verwijs naar straatlegaal maken van crossers
Er is genoeg bruikbaar advies gegeven, ook daarover. Maar de conclusie blijft dat je het beter niet kan doen, hetgeen wat je niet wilt horen. Vandaar ook, succes ermee en doe wat je wilt. Het is jou geld :t
 
Oh, ik ben er zeker van dat er hier ervaring genoeg is met het 'straatlegaal' maken van crossers... CR500's met XR600 papieren, KX'en met KDX papieren, etc..
Ding is dat je op die manier een motor wel op straat brengt en verzekert, maar wat je doet nog steeds hoogst illegaal is. Hell, spiegels en pinkers demonteren is illegaal.

De achterpoortjes zijn door wetgeving en binnenkort keuring stilaan dichtgetimmerd, en dat is door de overheid bewust gedaan, om onder andere te verhinderen dat bv jonge gastjes als jij met een veel te krachtige illegale crosser op noppenbanden zichzelf doodwheelieën...

Dus, ervaring met het 'straatlegaal' maken van crossers heden ten dage is onbestaande, gezien dat gewoon niet mogelijk is in België.
Tenzij je in NL of Italië eentje op papieren krijgt en dan importeert, of een andere partij (bv een Hasseltse dealer) dat doet, krijg je in BE geen crosser legaal op straat.
Haal je er de 'lelijke grote spiegels' of pinkers eraf, leg je er een niet DOT of FIM band op, hang je je nummerbord niet op de juiste plek of de juiste hoek, voer je het vermogen op naar 'full power', dan is die alsnog weer illegaal.

Wil je gewoon met een illegale crosser op straat, fijn doe maar, kom niet huilen. Maar wat jij wil, kan niet. Iedere endurist worstelt ermee.
 
Laatst bewerkt:
<<Ongeldige link verwijderd>>
Wjw kijk wat ik gevonden heb, wat zou de kosten zijn om dit te importeren?
 
Enkele pgs terug is de procedure voor importeren van een motor gepost.
Lees dat even door.
 
Jezus.. mag ik ook een topic ban aub.. vele serieuze topics zijn gesloten en dit laten jullie toe?... breng maar de scooter topics, die slaan tenmiste nog ergens op
 
Uhm als hij niet kan zwemmen is dit een doodswens.. dat mag niet van de mods!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan