Yamaha yz450f straatlegaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wally.yzf

Rookie
5 aug 2021
1
0
Beste leden,

Ik ga deze zaterdag een Yamaha yz450f Halen. Deze staat al op kenteken en heeft voorverlichting, maar wat ik op de toegestuurde fotos Kon zien had deze geen: knipperlicht(niet verplicht), geen kentekenverlichting, geen achterverlichting.(zie bijgevoegde fotos). Mijn vraag is of dit wel uberhaupt mag en als dat niet zo is hoe het Dan mogelijk is dat deze op kenteken staat. En wat ik moet doen, als er iets mis is, zodat ik geen problemenzal krijgen met de politie.

Mvg,

Wally
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210801_221249_com.facebook.katana.jpg
    Screenshot_20210801_221249_com.facebook.katana.jpg
    75,6 KB · Weergaven: 61
  • Screenshot_20210801_221246_com.facebook.katana.jpg
    Screenshot_20210801_221246_com.facebook.katana.jpg
    80,8 KB · Weergaven: 58
  • Screenshot_20210801_221243_com.facebook.katana.jpg
    Screenshot_20210801_221243_com.facebook.katana.jpg
    83,5 KB · Weergaven: 58
  • Screenshot_20210801_221240_com.facebook.katana.jpg
    Screenshot_20210801_221240_com.facebook.katana.jpg
    90,6 KB · Weergaven: 57
  • Screenshot_20210801_221233_com.facebook.katana.jpg
    Screenshot_20210801_221233_com.facebook.katana.jpg
    144,7 KB · Weergaven: 57
  • Screenshot_20210801_221229_com.facebook.katana.jpg
    Screenshot_20210801_221229_com.facebook.katana.jpg
    145,2 KB · Weergaven: 67
  • Screenshot_20210801_221226_com.facebook.katana.jpg
    Screenshot_20210801_221226_com.facebook.katana.jpg
    126,8 KB · Weergaven: 71
  • Screenshot_20210801_221219_com.facebook.katana.jpg
    Screenshot_20210801_221219_com.facebook.katana.jpg
    126,5 KB · Weergaven: 66
Dat ie een kenteken heeft wilt niet zeggen dat ie nog steeds weg legaal is.
Gezien het bouwjaar zijn richtingaanwijzers gewoon verplicht.

Voorkomen?
Simpel, even legaliseren door er een setje op te zetten :)
Achterlicht d'r op lost meteen je ontbrekende kentekenplaat verlichting op.
En een remlicht.. ook vrij handig en noodzakelijk.

Screenshot_2.jpg



Ik acht de kans dat je hier voor bekeurd word extreem groot, en zelfs hier in het "lakse" zeeland is de kans
vrij groot dat ie uit het verkeer word gehaald tot je kan laten zien dat alles is aangepast en herkeurd is.

crossertjes trekken nogal de aandacht, overal.
 
Even gekeken, maar die YZ heeft inmiddels 12 eigenaren gehad. Laatste tenaamstelling was van februari dit jaar.
Dan mag er wel een beetje onderhoudshistorie bij zitten...

Trouwens, ik zie geen snelheidsmeter zitten. Die is ook verplicht.

-Edit-
Kenteken register geeft aan dat het kenteken bij een Yamaha CJ hoort, dat is de handelsbenaming van een WR450F.
Check dus even goed wat je precies koopt! Onduidelijk verhaal? Lekker laten staan...
 
Laatst bewerkt:
12 eigenaren? vraag je dan af voordat je die koopt waarom al die eigenaren die motor
al zo snel weer van de hand deden,onderhoudshistorie is dan wel extra belangrijk .
Overigens horen er ook nog spiegels op en kan die kentekenplaat gelijk vervangen worden
door een leesbaar exemplaar..
 
Laatst bewerkt:
Beste leden,

Ik ga deze zaterdag een Yamaha yz450f Halen. Deze staat al op kenteken en heeft voorverlichting, maar wat ik op de toegestuurde fotos Kon zien had deze geen: knipperlicht(niet verplicht), geen kentekenverlichting, geen achterverlichting.(zie bijgevoegde fotos). Mijn vraag is of dit wel uberhaupt mag en als dat niet zo is hoe het Dan mogelijk is dat deze op kenteken staat. En wat ik moet doen, als er iets mis is, zodat ik geen problemenzal krijgen met de politie.

Mvg,

Wally
zit er wel een kenteken van dezelfde motor bij?
niet van een wr400/ 425???
ik zou t eerst even checken..
 
Op www.rdw.nl staat geen typenummer vermeld bij dit kenteken. Het wordt dan moeilijker om na te gaan wat het werkelijk is.

Hoe komt de huidige eigenaar bij de uitspraak dat het een YZ is? Origineel is een YZ een crosser zonder kenteken. Het is in Nederland moeilijk om die op kenteken te krijgen, omdat er nooit een typegoedkeuring voor op de weg is afgegeven voor de YZ (voor zover ik weet). Een individuele keuring is mogelijk, maar dit is een langdurig en heel duur traject. Het zou me verbazen als iemand die moeite genomen heeft.

Controleer voor de koop de nummers op het frame. Dit is ingeslagen in het frame, niet op een los plaatje op het frame genageld. Vergelijk dit nummer met wat er op de kentekenpapieren staat. Als de nummers niet overeen komen, of de nummers er zelf gemaakt uit zien, bedank dan de verkoper voor de koffie en ga weer naar huis.

Wie weet is alles in orde en is het gewoon een WR450F die om wat voor reden dan ook door zijn eigenaar YZ genoemd wordt.

Een achterlicht zit er al op. Dat is dat minimalistische rode balkje onder aan het achterspatbord. Met dit bouwjaar zijn knipperlichten en een achteruitkijkspiegel ook verplicht.

Het is aan te raden om met een (motor)maatje naar de motor te gaan. In elk geval met iemand die de roze bril van je kop kan slaan en je op de mogelijke fouten wijst zodat je een weloverwogen beslissing kan maken.

Veel succes en plezier!
 
yz keuren naar "roadlegaal" is niet zo moeilijk,
als er ergens in de EU een YZ met kenteken rondrijdt is dat vaak voldoende.

ik ben in t verleden ook opzoek geweest naar een YZ, met kenteken.
en die rijden er best wel rond, vooral in Frankrijk,

als je versnellingsbak niet is aangepast kan t best klote rijden..

verder op de, zoal eerder genoemde motor en framenummer letten...

ik mag hopen dat hij erg goedkoop is, ga er maar vanuit dat t blok een revisie,
nieuwe zuiger, op z'n minst zal moeten hebben.
(na zoveel eigenaren)
let ook op, of de klepgeleiders nog ok zijn.. (blauw roken)

verslag horen we graag..
 
Zo'n ding koop ja als je er het zand mee in wilt gaan. Anders niet doen. GA je hier raw's en een spiegel op zetten dan val je die dezelfde week nog kapot.
Ik heb 2 cr250's gehad op kenteken zonder spiegels en raw's. Ik ben een paar keer aan de kant gezet maar nog nooit een bekeuring gehad voor de raw's of spiegels.
 
Kortdurende frequente eigenaren is meestal een indicatie voor een motor waar men hoofdpijn van krijgt. Een kennis had ook een WR450 waar ie veelvuldig mee moest leuren naar de reparateur. Het apparaat had een schijnbaar onoplosbaar probleem met het soms compleet uitvallen. Reed weken goed, en vlak voor of tijdens een otr ineens niet meer te starten, een week later ineens weer wel. Uiteindelijk na een aantal zinloze reparatie-acties met vervanging van onderdelen ook maar verkocht..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan