yamaha yzf 1000 thunderace clip ons verhogen

Theodt

Die hard MF'er
15 apr 2018
364
112
Beste bezoekers!

Ik heb een thunderace gekocht en nu zou ik graag de clip ons iets hoger willen!
Nu zag ik op mlm parts een mooie set voor een sjieke prijs van 159 euro...
Kan maar weet iemand of het ook op een goedkopere manier kan?
Bijv 2 gaten in de kroonplaat en een "superbike" stuur monteren?
Ben benieuwd naar jullie oplossingen!
63acc506-8f43-4359-854c-cbdb1d8d3b1e.jpg
 
Beste bezoekers!

Ik heb een thunderace gekocht en nu zou ik graag de clip ons iets hoger willen!
Nu zag ik op mlm parts een mooie set voor een sjieke prijs van 159 euro...
Kan maar weet iemand of het ook op een goedkopere manier kan?
Bijv 2 gaten in de kroonplaat en een "superbike" stuur monteren?
Ben benieuwd naar jullie oplossingen!Bekijk bijlage 1446249
Potverdorie dat is mijn oude bike!8-)
Voor de rest kan ik je helaas niet helpen
 
Beste bezoekers!

Ik heb een thunderace gekocht en nu zou ik graag de clip ons iets hoger willen!
Nu zag ik op mlm parts een mooie set voor een sjieke prijs van 159 euro...
Kan maar weet iemand of het ook op een goedkopere manier kan?
Bijv 2 gaten in de kroonplaat en een "superbike" stuur monteren?
Ben benieuwd naar jullie oplossingen!Bekijk bijlage 1446249

Dan kan je beter een andere kroonplaat aanschaffen waar je dmv 'risers' een ander stuur op kan monteren.

Probeer het eens bij Rizoma of anders 'risers yamaha thunderace' even inkloppen.
 
Gilles Variobar, BKG 3d, ABM Multiclip.. dat zijn allemaal verstelbare clipons waarmee je van alles kunt. Sommige niet verstelbare clipons, van bijvoorbeeld Robby Moto, staan vlakker en komen iets verder naar het zadel dan de meeste clipons.

En als je nog flexibel bent in de knieën.. kun je ook het zadeldek losmaken.. wat schuim van het zadel raspen.. en het dek er terug over spannen. Bij m'n TLS kon er in elk geval redelijk wat centimeters uit.

Sheapt.gif
 
Gebruikt lukt het misschien wel..

Heb wel eens Tommaselli clipons gehad van een Ducati. Die waren goedkoop.. misschien hebben ze die in een kleinere diameter..?
 
7E2CF43D-47D2-4BE5-B048-612E5D119A8D.png

Ik zag deze el cheapo clip ons die ongeveer 3cm hoger zijn dan normale. Alleen is de vraag of ik het aandurf:$ flink op de rem met hoge snelheid komt er toch een flinke belasting op...
 
Bekijk bijlage 1446323
Ik zag deze el cheapo clip ons die ongeveer 3cm hoger zijn dan normale. Alleen is de vraag of ik het aandurf:$ flink op de rem met hoge snelheid komt er toch een flinke belasting op...


Ik denk dat je er daarmee niet echt veel op vooruit zal gaan. Ik weet niet of die passen, maar zou je niet kunnen informeren naar de clip-ons van een(schade) Yamaha FJ 1200 of zo? Toch ben ik bang dat die kroonplaat met risers je enige optie is ivm de diverse kabels etc.
 
Ik denk dat je er daarmee niet echt veel op vooruit zal gaan. Ik weet niet of die passen, maar zou je niet kunnen informeren naar de clip-ons van een(schade) Yamaha FJ 1200 of zo? Toch ben ik bang dat die kroonplaat met risers je enige optie is ivm de diverse kabels etc.

Ik wil ook weer niet te hoog gaan denk dat een cm of 2-3 echt het verschil kan maken. Kom ik ook uit met de kabels.
Voor de 22 euro probeer ik die el cheapo's en als ze erop zitten flink trekken en duwen, voelt het niet goed gaan ze zo de prullenbak in:').
 
Leuke fiets, ik zou gewoon lekker die 160 euro uitgeven.

Je vind 't een mooie set en dan weet je dat 't goed zit, en dat rijdt lekkerder.

En hobby's kosten nou eenmaal geld
 
Voorpoten een stuk door de kroonplaten laten zakken en vervolgens de clip-ons er bovenop monteren.
Stuurt de ace ook meteen wat lichtvoetiger

Maar kijk ik dan met een minder gebogen nek? Daar gaat het mij om...als ik de voorkant laat zakken moet ik nog meer naar boven kijken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan