Yamaha YZF 600 R Thundercat wilt niet starten

Tini-R

MF veteraan
13 feb 2010
33.370
156
Rotterdam
Ik(iemand zonder verstand van motorfietsen) heb sinds vandaag me 1e motor, een Thundercat van 96, gekocht via een veiling.

Álleen wilt ie niet starten -O-

Hij heeft lang stil gestaan, accu was nog wel goed, maar te weinig benzine, dus eerst maar 2 liter erin gegooid.

Toen ging die vanmiddag na 6 minuten starten eindelijk aan(hij begon heel langaam steeds langer stationair te draaien) maar met gas geven verzuipt ie ook nog aardig heb ik het idee, moet een beetje spelen met het gas om toeren te maken.

Ik heb dus nog aardig weinig verstand van motorfietsen.

Zit er btw een peilstok op dat ding :+ ?

En dat ding aan de rechterkant van het blok waar je aan kan draaien die bij je rechterkuip zit, is dat de stationair kabel?

En waar kan ik iets van een werkplaatshandboek vinden? :)

Hope u people can help me :P
 
Zie trouwens net dat je de manual uit 2002 moet downloaden ... achter die van 2000 & 2001 zit (inderdaad) de verkeerde manual/link van de TDM850 :+

Geld overigens alleen voor de Nederlandse handleidingen. De rest gaat wél goed _O-

Zal ze eens een mailtje sturen dat ze 't aanpassen
 
Laatst bewerkt:
zou de ouwe benzine eruit halen, je zegt dat ie lang heeft stil gestaan, haal je tank leeg en gooi er verse benzine in, eventueel kan je er een speciaal goedje ingooien om je brandstofsysteem te reinigen, zou ook je luchtfilter ff nakijken, deze scheuren noal eens omdat deze onder een hoek erin gevouwen zitten
 
Het luchtfilter heb ik al gezien, ziet er nog redelijk goed uit, kan nog wel even mee.

Maar de tank leeghalen, kan ik dan ook wanneer ik de tank heb losgekoppelt gewoon de benzinekraan weer aan zette, en dat het er zo uitkomt, werkt dat?:P

En als ik er dan weer verse benzine in gooi, welk 'goedje' moet ik er dan bijgooien?

En reinigt dat goedje ook eventueel de vlotters?
 
Als ie echt zo lang heeft stil gestaan zou ik ook eens even de olie verversen en wellicht de vlotters van de carburateurs aftappen.

Verder kunnen nieuwe bougies zoals eerder vermeld ook geen kwaad.
 
Het luchtfilter heb ik al gezien, ziet er nog redelijk goed uit, kan nog wel even mee.

Maar de tank leeghalen, kan ik dan ook wanneer ik de tank heb losgekoppelt gewoon de benzinekraan weer aan zette, en dat het er zo uitkomt, werkt dat?:P

En als ik er dan weer verse benzine in gooi, welk 'goedje' moet ik er dan bijgooien?

En reinigt dat goedje ook eventueel de vlotters?

geloof dat het forte heet, je gooit zo,n flesje in je tank, dan je hele tank volgooien met benzine, en nu gewoon je tank leegrijden
 
Ok, denk dat ik dat inderdaad ga doen, zal dan ook wel gelijk nieuwe bougies monteren.

Alleen hoe moet ik de vlotterkamers aftappen, ik echt totaal geen idee hoe dat moet :P
 
Nee klopt, heb ik gister nog even gedaan, is inderdaad niet moeilijk, alleen die benzineslang klem is best irritant, is er zo'n eentje die je met een tang eraf en op moet schuiven, maar dat gaat best moeilijk als je uiteraard de tank erboven moet houden(om de slang op de nippel te schuiven)

Denk dat ik die maar even verwissel met een spruitstuk klem van me scooter:p Dat is gewoon zo'n klem met een kruiskopschroef erin
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan