Yamaha YZF 600 R Thundercat

Skoezie

MF veteraan
21 mei 2001
7.367
1
Assen
Ja BertV, stort je hart ook maar uit...

Was even bij een dealer hier in de stad en zag een Yamaha YZF 600 R Thundercat uit '97 staan voor 14500 pieken. Grijs/Geel... Oeh, wat een combinatie! Erg gaaf, mag ik wel zeggen. Moet even kwijt dat dit model fiets toch zeker op mijn "What to get" lijst komt. Sjeez... Stonden ook weer de nodige GSX-R'n, CBR's en een enkele Hayabusa, maar toch heb ik minstens een half uur om de Donderpoes heen gehangen. Viel de verkoper ook wel op en heb nog een praatje gemaakt over het een en ander.

Deze dus...

yam-yzf600-97-bikepics-01755.jpg


_________________
Motorrijbewijs sinds 11 mei 2001. Ben druk op zoek naar m'n eerste fiets... Rij nu tijdelijk op een http://www.bikepics.com/honda/cmx250/86/ (Honda Rebel 250). Vrrrrrrrrrrrooooooooooooooooeeeeeeeeeeeeeeeeem!!!

[ Dit Bericht is bewerkt door: Skoezie op 2001-06-02 15:11 ]

[ Dit Bericht is bewerkt door: Skoezie op 2001-06-02 16:46 ]
 

Grappig hoor, maar ik welk dorp zat die dealer. Op de Utrechtse heuvelrug? Zulke heuvels hebben wij toch niet in Kikkerland of Belgique?

 
Grappig hoor, maar ik welk dorp zat die dealer. Op de Utrechtse heuvelrug? Zulke heuvels hebben wij toch niet in Kikkerland of Belgique?

Goh... Het is alleen een plaatje van die fiets slimmerd! ;) En die dealer zit in Assen... Tsss...
 
Op 2001-06-02 16:36, schreef The Saint:

Grappig hoor, maar ik welk dorp zat die dealer. Op de Utrechtse heuvelrug? Zulke heuvels hebben wij toch niet in Kikkerland of Belgique?

Goh... Het is alleen een plaatje van die fiets slimmerd! ;) En die dealer zit in Assen... Tsss...

Hap, hap, hap, hap Hap, hap, hap, hapHap, hap, hap, hapHap, hap, hap, hapHap, hap, hap, hapHap, hap, hap, hapHap, hap, hap, hapHap, hap, hap, hap.

Ik wist het wel, er moest er een reageren! ahhahahahahha :icon_lol:
 
Ik had al een stukje geschreven op motornet...
ff aangepast aan mijn laatste ervaringingen:

Rij impressie

Met het lezen van mijn (en ieder andere) recenties is het handig
om te weten wat het "referentiekader" van de schrijver is. Ik heb
gereden op de volgende "racemonsters" en kan alleen deze
gebruiken als vergelijkingsmateriaal:

Honda CB250
Kawasaki CSR 305
Honda NTV650
Honda CB1
Yamaha XJ600S


Yamaha YZF600R,

Kwa gewicht is er geen verschil tussen mijn eerdere motor, de
XJ.
De YZF ziet er wel een stuk forser uit. In bochten vraagt de YZF
om meer hangwerk, zelfs met langzamer bochtenwerk.
Als je daaraan toegeeft voelt de YZF stabiel en stugger dan ik
gewent ben. Een nadeel is dat je (lees: ik) totaal niet voelt waar
de grenzen van de motor liggen, iets waar ik waarschijnlijk ook
nooit achter kom.

Er is voldoende A-naar-B vermogen bij lage toeren maar boven
de 6000 begint het pas vlot te gaan. Boven 9000 toeren gaat het
echt hard, echt ordinair krijsen doet de YZF nooit. (Maar wel met mijn huidige
sportuitlaat. :) ) Lagere toeren worden begeleid met een mooie grom.
Het hele pakket voelt stevig aan, geen rammeltjes alla XJ.

In de eerste versnelling haal je met de naald net niet in het rood
(13000tpm) 100km/u op de teller.
In Duitsland heb ik ff 250km/u op de teller gehad. Met veel geduld en vele kilometers asfalt
zou daar nog wat bij kunnen komen. 200km/u in de 4.

De remmen zijn dezelfde als op een R6, dus gewoon veel te
goed.
Ze zijn niet extreem bijterig maar zullen je waarschijnlijk tijdens
schrikreacties afstraffen met circuitvertraging waar een
ongetrainde berijder van ondersteboven raakt. Veel VRO
cursussen volgen om dit te voorkomen lijkt mij verstandig.

De windbescherming is matig, snelheden boven wat wettelijk
toegestaan is houd je hierdoor niet lang vol, terwijl je duidelijk
voelt dat YZF op die snelheden motorisch juist wel lekker loopt.
Het kan trouwens best dat die windbescherming in vergelijking
met andere supersports wel goed is.

Het brandstof verbruik is vrij hoog, 1:16 bij een redelijk vlotte
rijstijl, terwijl mijn XJ met 1:22 genoeg nam.
Deze XJ draaide natuurlijk ook met de helft van het aantal
toeren.

Voor zover je een supersport met verstand koopt lijkt mij dit een
goede keuze. Niet duur, zet er niet gedateerd uit, en blijft met
accelereren hooguit halve secondes achter bij de R6.
Secondens die je buiten het circuit niet nodig hebt.
Wat een paar jaar genoeg was om officieel mee te race is
genoeg voor mij op een druk dijkweggetje.
 
;) Die punt was om het topic omhoog te schoppen voor meer attentie...

Je denkt toch niet dat die lap tekst ongelezen moet blijven? })
 
Ik had het ook gelezen... ( als dat je ego nog meer streelt :P ) Maar ik had er verder geen commentaar op..... Vandaar dat ik er niet op gereageerd had...

Trouwens je mag wel een nieuw setje banden... om eens echt mee te gaan sturen... ( remember de Fazer van vanmiddag... )
 
dat over dat vierkant, ik dacht dat je dat altijd kreeg als je alleen maar rechtdoor reed. (lees: mietjes)

Maar het komt door mijn rijstijl?
In bochten ga ik altijd even plat...

d.w.z. ik gooi hem in een hellingshoek en ga met mijn gewicht meer af minder tegen hangen.



[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-06-10 23:48 ]
 
Dat krijg je idd van dat rechtdoor rijden.... Die Fazer had weer iets te veel afgesleten buitenkanten.( dwz hij rijdt alleen maar bochten..) Je moet toch iets schuiner gaan hangen in de bochten denk ik... Maar als je eenmaal 4kante banden hebt dan krijg je ze niet gauw meer rond.... ( Vandaar mij advies voor andere banden... Neem Dragons of zo... )
 
tsja, aan de andere kant zijn mijn glimrandjes nu niet bepaald breed te noemen. :redface:

Ik moet gewoon meer bochten gaan rijden.

Met die "dragons" word het gewoon hetzelfde verhaal als ik zo door ga.

DEZE banden waren n.l. nieuw toen ik begon te rijden.
 
Ik vind de motor vrij prijzig! Heb mijn motor voor hetzelfde geld gekocht, okee, komt uit '96, maar wel ietsjes hoger in de klasse...
 
idd prijzig...

voor 15000,- had ik een BIJNA "99" |( met alarm, nieuwe banden, volledig krasloos...

En voor 18999 heb je een nieuwe. Vanmiddag nog naar staan te kijken. Ik dacht van dat kan niet, maar was geen foutje.
 
misc.php


hierbij een vergelijking tussen een R6 uit 2001 en mijn T-cat uit \'98

(oranje NM, groen PK)

Goed is te zien dat bij de R6 het beetje PK winst aan het einde van de vermogensband veel NM\'s en PK\'s bij lagere toerentallen kost.

maareh... ik wil nog steeds wel ruilen hoor... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan