Yamaha YZF 600 Thundercat start niet

Harigjes

Rookie
4 mrt 2012
1
0
Alkmaar
Hallo, ik ben nieuw hier en hoop dat ik dit bericht juist plaats. Vandaag ben ik wezen sleutelen aan mijn fiets. Dit omdat ik mijn bochtenset moest vervangen. Na dit gedaan te hebben en alles in elkaar gezet te hebben wilde ik de motor starten maar dit deed hij niet meer. Het leek er eerst op dat het relais voor de startmotor stuk was, maar nadat ik de accu direct op de kabel naar de startmotor had gezet kreeg ik nog altijd nul op het rekest. De startmotor slaat aan en doet het prima maar ik ruik geen benzine en ben bang dat de benzine is gaan klonteren. Ik probeerde hem ook aan te lopen dit werkte niet. Heeft iemand nog ideeen wat het misschien kan zijn naast een klonterige benzine?


Ongeveer een maand of 2 geleden heb ik nog een klein rondje met de motor gereden toen startte hij ook niet. Daarvoor heeft de motor bijna een jaar stilgestaan.

Hopelijk kan iemand mij helpen.
 
Benzinepomp loopt wel?

Ding heeft dus eigenlijk 1 jaar en 2 maanden stil gestaan?

Dan proces doorlopen :

Tank aftappen als de benzine ook zo oud is.
Carbs aftappen maar liever gewoon gelijk even de vlotterbakken eraf
Bougies nalopen. (vooral rechterzijde want daar loopt een koelvloeistof slang overheen langs het frame die kennelijk nogal eens wil lekken) Althans dit was duidelijk te zien aan de verroeste bougies die op de Thundercat van vriendinlief zaten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan