Yamaha YZF 750R

chezzmo

Rookie
26 mrt 2003
23
0
uithoorn
Ik heb een leuke yzf750 R op het oog uit 1993. Maar nu heb ik een paar vragen:

Op welke punten moet je goed letten bij de aankoop ? Is het een motor die geschikt is voor beginnende motorrijders ? En hoe is het verbruik bij "toeristisch" rijgedrag?
 
een yzf koop je niet voor zijn toer capaciteiten e

waar je moet op letten, zijn het "echte kilometers" dat is af te leiden uit de slijtage aan de handvaten, voetsteunen,eventueel het mat worden van de zijkant van de benzine tank van met de benen er tegen te wrijven,

verder de staat van het motorblok, geen oliesporen, olieverbruik of blouw roken als je em start of ermee rijdt,

koppeling nog ok testen doe je zo, steek de motor in zesde versnelling, voorrem in getrokken houden, flink wat gas geven en koppeling lossen, de motor moet quasie onmiddelijk stil vallen

slijtage aan balhoofd speling en zo, eventueel dode punten...

en verder gewoon eens een deftig toertje met bollen,
 
Let vooral op olieverbruik. De YZF staat bekend als grootverbruikers.
Heeft te maken met onronde cilinderwanden (is mij verteld).
 
Zoek maar eens op het forum over de YZF750R. Daar is al een hoop over geschreven. En ik heb daar ook aan mee geholpen. Over je vraag over een toerists ritje; daar is hij best geschikt voor maar uiteraard niet voor ontwikkeld. In verschillende test komt hij als meest comfortabele sportmotor naar voor. Ik rijd er regelmatig een toerrit mee van 500km :)

Het olieverbruik is er bij allemaal, maar is niets om je zorgen over te maken. Enkel het peil in de gaten houden.

Trouwens die bijzondere blauwe van mij is nog te koop. Zoek maar eens op het forum....... die van Superfly natuurlijk :)
 
Ik heb nu dus ook een SP versie aangeboden gekregen voor een leuke prijs :)

Wat is nou een geschikter model als wegmotor, de R of de SP? Heb al gevonden dan SP geen duo seat heeft, cloase ratio versnellingsbak, flatslide carbs, andere vering en aluminium tank. Tevens hoorde ik dat de SP veel meer verbruikte :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan