Yamaha YZF R-125 loopt wat rauw (ruw)

Eric J

Rookie
29 nov 2015
15
0

Eric J

Rookie




Goede dag motorliefhebbers,

Bij een Yamaha YZF R-125 van een vriend heb ik vorig jaar nog een klep vervangen en de andere kleppen / zittingen nagelopen. Tevens big en small end lagers gecontroleerd en de rest van het blok bekeken. Kortom, het zag er voor mij goed genoeg uit om weer mee rond te kunnen rijden en zo geschiedde.
Nu, een jaar na dato, loopt de fiets niet echt netjes. Een beetje rauw alsof er geen olie in staat.
Gecontroleerd, goed op peil. (Zegt mij niets, want weet niet of deze altijd op peil staat.)
Ik heb 'm gezegd dat het bij de machine hoort en dat het juist wel goed klinkt een beetje rauwig geluid. Helaas, neemt hij hier geen genoegen mee,
dus help!
Geen zin om het hele wrak uit elkaar te halen, dus weet misschien iemand waar dit doorgaans in zit?
Trouwens heb ik vorig jaar ook nog een keerring vervangen zodat de kleppen ook nog wat olie krijgen.
Ik hoor het graag en mijn vertrouwen is groot.

Alvast bedankt.

Groet, Eric

Techniek is een serieus forum waar je om raad kan vragen bij technische problemen. Om een degelijk advies te krijgen is wel goede informatie nodig.

Gebruik daarom het onderstaande lijstje als leidraad:
  • Merk:
  • Type:
  • Bouwjaar:
  • Kmstand:
  • Probleem:
  • Wanneer is het probleem onstaan:
  • Wat is er al aan gedaan:

(Pas dit bericht aan voor je het plaatst)
 
Bij stationair, in toeren?
Bij stilstaan, of met rijden?
In alle versnellingen?

Hoe zit het met regulier onderhoud?

Was t al meteen na de reparatie van een jaar geleden, of komt t nu ineens na een jaar?
 
Bij stationair, in toeren? ja, bij hoge toeren meer, bij lage minder
Bij stilstaan, of met rijden? beide
In alle versnellingen? ja

Hoe zit het met regulier onderhoud? gebruikelijk

Was t al meteen na de reparatie van een jaar geleden, of komt t nu ineens na een jaar? langzamerhand de laatste maanden
 
Terug
Bovenaan Onderaan