Yamaha yzf r125 of Honda CBR 125?

Ben het ergens wel mee eens dat de CBR ietwat brommerachtig is... Marja voor je eerste motor maakt dat ook niet zo super veel uit.

Nope daar les ik niet, ben overigens wel geswitcht van rijschool want dat wou m'n broer graag( les samen met hem) les nu bij 1-2 ride in Ten Boer! Lekker om de hoek dus ideaal!

En dat samen toeren van het voorjaar lijkt me een goed plan! Heb afgelopen maand theorie gehaald en de AVB examen is ingepland op 26 februari, schiet al op zo!

Des te meer ik natuurlijk op zoek ben naar een motortje... Na veel lezen en uitzoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat ik gewoon niet te veel geld kwijt wil zijn aan m'n eerste motor, wil hem ook voor WW verkeer gebruiken dus het moet wel betrouwbaar zijn, dus ben in elk geval uitgekomen op 4 takt!! Zijn er ook ervaringen met bijvoorbeeld de yamaha ybr of de honda cbf? Nog steeds aan het orienteren....

In elk geval tussen de 1.000 en 1.500 is het budget, ietwat laag maar moet lukken! Als jullie tips hebben of toevallig wat voorbij zien komen is dat natuurlijk van harte welkom!

Kan niet wachten tot het roze pasje binnen is!! :W
 
Ik heb een Kymco K-Pipe 125 voor je te koop. Is alleen geen CBR. Wel jonger dan 2 jaar en minder dan 2000km gelopen. :)

YBR125 heeft minder pit dan de oude brommer-achtige CBR125.
CBF125 hetzelfde, ook luchtgekoeld, maar verder prima ding.
Met jouw budget is een cbr125r denk ik wel de beste keus voor het geld.
 
Kymco K-pipe was een semi automaat toch? Dat vind ik dan jammer, want verder wel een heel mooi fietsje, maar wil toch de complete motorbeleving... Dus die valt af denk ik!

CBR vind ik zelf inderdaad ook een leuke machine, wel nog erg duur voor bijvoorbeeld een 2005 model leg je alsnog bijna 2000 neer...
 
Ik heb mijn CBR voor niet te veel kunnen kopen. Had hetzelfde als jou, wilde niet te veel geld uitgeven. Als je goed zoekt vind je misschien nog wel wat.. In augustus toen ik mijn CBR kocht was er ook niet veel, na veel zoeken kwam ik uit op een motorzaak in de buurt.
 
Nou, de motor is zo goed als gekocht! Hoop hem zaterdag op te halen, het is een CBF 125 uit 2013 in het wit geworden, ik zal van het weekend even foto's posten!
 
Hey ik wilde niet nog een nieuwe topic maken en dacht dat dit de meest recent post is over de cbr125r.

Is het mogelijk om de stuur van de cbr te verhogen om een rechte zithouding te krijgen. Dan zou hij een mooie commuter zijn + racer.
 
Hey ik wilde niet nog een nieuwe topic maken en dacht dat dit de meest recent post is over de cbr125r.

Is het mogelijk om de stuur van de cbr te verhogen om een rechte zithouding te krijgen. Dan zou hij een mooie commuter zijn + racer.
Na mijn weten kan je een protaper stuur erop zetten, is een MX stuur ik weet het, maar ik vind dit enorm lekker rijden op motoren. De mening van mij dan
Op een cbr weet ik dat niet zeker..

Of gewoon de huidige stuur demonteren, en een hogere stuur erop monteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan