Yamaha YZF-R125 of Honda CBR 125R

StevenBosch

Rookie
24 apr 2008
6
0
Ik zou mij graag een 11kw motor willen aanschaffen. Welke zou ik dan het best nemen? De Yamaha YZF-R125 of Honda CBR 125R?
 
wss een belg die tot 11kw mag ofzo, die regeling tog met je auto rbw ofzo.

Zou voor de CBR gaan
 
Ik heb zelf een CBR 125 en ben er zeer tevreden mee, soms beetje veel toeren, iets verderop in het forum heb ik mijn koppelkromme geplaats. Hij is laatst op de vermogensbank geweest dus vandaar. En ja testrit en welke je aangeboden je krijgt speelt ook mee.
 
Waarom niet? Genoeg voor in de stad, net wat te weinig voor de snelweg (maar niet onmogelijk als je rechts blijft). Ik vond 110km/u cruisen op de snelweg met de CBR prima gaan.

Dat halen wij wel met zijn 2e :) En omdat ik zelf niet zoveel weeg, hoop ik dat het alleen toch wel wat meer is.
 
Dat halen wij wel met zijn 2e :) En omdat ik zelf niet zoveel weeg, hoop ik dat het alleen toch wel wat meer is.

Ik kreeg 'm na lang wachten op 120km/u en ik weeg wel wat meer dan een dame. M'n broer kreeg 'm trouwens op 140km/u op de teller en die weegt nog wat meer dan mij.

Dus het gewicht maakt niet echt uit, eerder de lengte van de weg. Maar tot 110km/u gaat best redelijk, daarboven vind ik het persoonlijk heel erg langzaam gaan op een vlakke weg. Maar als het niet te druk op de snelweg is, is 110km/u dus best leuk vol te houden, zo lang je maar geen auto's hoeft in te halen want dat is wel gevaarlijk omdat ze niet weten dat je geen vermogen hebt en al op de top van z'n kunnen zit op dat moment. Eveneens met invoegen, men verwacht dat je veel vermogen hebt en zullen dus ook geen ruimte voor je maken, terwijl jij dat dus wél nodig hebt.
 
Ik kreeg 'm na lang wachten op 120km/u en ik weeg wel wat meer dan een dame. M'n broer kreeg 'm trouwens op 140km/u op de teller en die weegt nog wat meer dan mij.

Dus het gewicht maakt niet echt uit, eerder de lengte van de weg. Maar tot 110km/u gaat best redelijk, daarboven vind ik het persoonlijk heel erg langzaam gaan op een vlakke weg. Maar als het niet te druk op de snelweg is, is 110km/u dus best leuk vol te houden, zo lang je maar geen auto's hoeft in te halen want dat is wel gevaarlijk omdat ze niet weten dat je geen vermogen hebt en al op de top van z'n kunnen zit op dat moment. Eveneens met invoegen, men verwacht dat je veel vermogen hebt en zullen dus ook geen ruimte voor je maken, terwijl jij dat dus wél nodig hebt.

Ik zal het onthouden :)
 
Begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal into Honda, :Y maar als je deze 2 fietsjes naast elkaar zet heeft de Yammie toch veel meer body, stijl en karakter dan de Honda? 8-) :9~ De Honda is naast de Yamaha echt een brommertje. :N :Z :r |( -O-
Ken de motoren verder niet maar als ik op de looks af zou gaan, hoef ik niet eens na te denken. Dan zou het de Yamaha worden!

2007_Honda_CBR125R_r.jpg

2008-YZF-R125-static-03_tcm.jpg
 
Mijn advies is de YZF-R125.
De YZF-R125 haalt in een redelijke tijd 120km/h, wat de maximaal toegelaten snelheid is op de Belgische autosnelwegen. Met zijn 12.24Nm trekt hij ook goed op en vooral hoogtoerig kom je niet meteen vermogen te kort.
Belangrijker nog is de motorfiets in zijn geheel. Ooit al eens een CBR-125 gezien van dichtbij? Die dingen zijn kleiner dan de meeste 50cc brommers! Op een YZF-R125 zitten zowel kleine personen als grote personen comfortabel.
Indien je nog niet overtuigd bent kan je altijd reviews lezen op het internet. Ik zou in ieder geval voor de yama gaan.
 
als niet motorrijder moet ik zeggen:
ik zou totaal voor de yamaha gaan ;)

maar als ik dat zo zie vraag ik mij af
hoe makkelijk dat rijdt voor bv een 300tal kilometers enzo...
 
Terug
Bovenaan Onderaan