Yamaha Yzf R125 Sloten meenemen tijdens rijden

Meetmantis412

Rookie
1 nov 2020
4
1
Ik heb sinds gisteren mijn eerste motor ( yamaha yzf r125 ) binnen gekregen en ik wil hem gaan gebruiken voor woon-werkverkeer.
Ik heb er ook een slot bij gekregen maar mijn vraag is waar ik die moet laten tijdens het rijden.

Weet iemand hier die ook het 2020 model heeft waar je hem het beste kan meenemen.
Ik heb namelijk gehoord dat het niet handig is om hem in je rugzak te stoppen stel je valt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een kettingslot en een schijfremslot.

Dat remslot kan wellicht in de buddy, en heb je een kettingslot uit 1 stuk of ketting en dan soort hangslot los?

Je zou een strak bagagenet over achterzitje kunnen doen en hem eronder stoppen, nadeel is dat je dat op lange duur gaat zien op t zadel en belangrijker nog je moet een duozit hebben:+

Zoiets dus maar dan wat fijner

1200x558.jpg


En als je lock picking laywer kent gebruik je nooit meer sloten:p
 
Dat remslot kan wellicht in de buddy, en heb je een kettingslot uit 1 stuk of ketting en dan soort hangslot los?

Je zou een strak bagagenet over achterzitje kunnen doen en hem eronder stoppen, nadeel is dat je dat op lange duur gaat zien op t zadel en belangrijker nog je moet een duozit hebben:+

Zoiets dus maar dan wat fijner

Bekijk bijlage 1560201

En als je lock picking laywer kent gebruik je nooit meer sloten:p
Het is een Ketting en hangslot los.
Bedankt voor de tip! Ik zal er zeker naar kijken. Haha is het zo erg. Ik ben nu bang om hem op te zoeken.
 
Als je het niet erg vind om een nieuw slot te kopen;

De ABUS Sledg 77 heeft een speciale houder die je kan monteren op je frame.. dan kan je hem daar in klikken als hij niet in gebruik is.
Als je toch je eigen sloten wilt behouden; dan is een buddy tas of een tanktas een optie.

Vaak is voor de verzekering een goedgekeurd ART schijfremslot voldoende als je onderweg bent.. Tenzij je hem echt graag wilt vastzetten met een ketting op bijv. je werk.
 
Is een tanktas geen optie?
Heb ik zelf ook, precies om de reden die jij noemt, wil ook niets in mijn zakken, of op mijn rug hebben.


Je hebt trouwens ook speciale rugzakken voor op de motor, die hebben vaak een plaat aan de kant van je rug geloof ik, of zo'n complete hardshell
Nooit mee gereden trouwens, heb er geen ervaring mee.
 
Dit is de Abus Victorie xlmoto
is een Art4 slot wat de meeste verzekeringen eisen.
denk denk dat je die van mijn zoon ook wel kan overnemen stuur maar pm

Sommige verzekeraars eisen volgens mij dat je de aankoopbon van het slot kan laten zien, weet niet of je die erbij hebt?
Even informatie inwinnen over wat de eisen zijn bij de verzekeraar, dan weet je waar je aan toe bent.

Ook verloopt zo'n ART4 keurmerk wel eens, even je slot controleren kan geen kwaad.
Stichting ART – Blijf dieven een stap voor
 
Met de r6 2004 destijds kon in het zitje een ketting inclusief slot in.
Ik neem nu ook alleen een schijfslot mee voor de formaliteit.
 
Ik heb sinds gisteren mijn eerste motor ( yamaha yzf r125 ) binnen gekregen en ik wil hem gaan gebruiken voor woon-werkverkeer.
Ik heb er ook een slot bij gekregen maar mijn vraag is waar ik die moet laten tijdens het rijden.

Weet iemand hier die ook het 2020 model heeft waar je hem het beste kan meenemen.
Ik heb namelijk gehoord dat het niet handig is om hem in je rugzak te stoppen stel je valt.
Ik zou eens kijken of stuurslot niet gewoon genoeg is. Bij mij staat hij in de parkeergarage van het bedrijf zelf. Niemand zet er een slot omheen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan