Yamaha YZF R6 2007 error code 13 en 59

Xtender

MF'er
13 dec 2005
97
13
Yamaha YZF R6 2007 error code 13 en 59
Ik krijg de bovernstaande code's te zien in mijn dashboard.
Ik heb me hele trottlebody eraf gehaald want me gas bleef hangen.
Gas kabel vervangen en alles schoongemaakt van binnen de sensoren zijn der ook af geweest en de luchtfilter vervangen (k&n ya-6006).
Is het mogelijk dat ik de sensoren er verkeerd opgezet heb? Hoe kan ik dat allemaal testen, of ze goed staan?
APS is de trottle meting sensor & de TPS kleppen stand meting.

Fault Code: 13
Diagnostic Code: 03
Symptom: Intake air pressure sensor-open or short circuit detected.
Probable cause of malfunction:
Open or short circuit in wiring sub lead.
Open or short circuit in wiring harness.
Defective intake air pressure sensor.

Fault Code: 59
Throttle position sensor
(for throttle cable
pulley)
(open or short circuit/
loose connection)
Throttle position sensor (for throttle
cable pulley):
open or short circuit detected.
Throttle position sensor (for throttle
cable pulley) coupler connection is
loose.
Able/Unable Able/Unable
Malfunction in ECU.

1657465728247.png



Camera stond nog op 4K time-lapse sorry daarvoor!!!!!!
 

Bijlagen

  • 1657465708149.png
    1657465708149.png
    56,2 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Doet de motor alles wat deze voor het sleutelen deed? Dan is het wellicht een kwestie van code resetten. Als ik naar de omschrijving van de codes kijk, betekent het dat ze beide kapot zijn of er een kabelbreuk is.
 
Doet de motor alles wat deze voor het sleutelen deed? Dan is het wellicht een kwestie van code resetten. Als ik naar de omschrijving van de codes kijk, betekent het dat ze beide kapot zijn of er een kabelbreuk is.
ja alles werkte perfect voor het sleutelen, het zal toch niet dat ze allebei kapot zijn. Hoe reset ik de code? weet je dat ?
 
Doorgaans door het contact uit te zetten.

Maar ja beide sensoren dienen in de juiste stand gemonteerd te worden a.d.h.v. de service handleiding. Dat komt zo nauw dat je weinig tot niets aan je eventuele gezette streepje hebt. Zo moet ik mijn TPS stellen bij een warme motor en tussen een bepaalde (ohmse) waarde. De tweede TPS heb ik zelfs 2 multimeters voor nodig.

Beide sensoren eenzelfde fout kan ook zijn dat er een zekering uit ligt of massa niet goed vast zit. Beide sensoren zullen op 1 kabelboom zitten met wellicht een eigen stekker dus die ook ff checken.
 
Doorgaans door het contact uit te zetten.

Maar ja beide sensoren dienen in de juiste stand gemonteerd te worden a.d.h.v. de service handleiding. Dat komt zo nauw dat je weinig tot niets aan je eventuele gezette streepje hebt. Zo moet ik mijn TPS stellen bij een warme motor en tussen een bepaalde (ohmse) waarde. De tweede TPS heb ik zelfs 2 multimeters voor nodig.

Beide sensoren eenzelfde fout kan ook zijn dat er een zekering uit ligt of massa niet goed vast zit. Beide sensoren zullen op 1 kabelboom zitten met wellicht een eigen stekker dus die ook ff cheik ga er

Stekkertjes omgewisseld?
ik ga er na me vakantie naar kijken!,, kan niet gewoon, dat ze allebei kapot zijn.. en heb me ook ffies verdiept in het inregelen van dit soort sensors. tot over 3 weken !!!!!
 
Doorgaans door het contact uit te zetten.

Maar ja beide sensoren dienen in de juiste stand gemonteerd te worden a.d.h.v. de service handleiding. Dat komt zo nauw dat je weinig tot niets aan je eventuele gezette streepje hebt. Zo moet ik mijn TPS stellen bij een warme motor en tussen een bepaalde (ohmse) waarde. De tweede TPS heb ik zelfs 2 multimeters voor nodig.

Beide sensoren eenzelfde fout kan ook zijn dat er een zekering uit ligt of massa niet goed vast zit. Beide sensoren zullen op 1 kabelboom zitten met wellicht een eigen stekker dus die ook ff checken.
Waarom 2 multimeters dan ?
 
ik ga er na me vakantie naar kijken!,, kan niet gewoon, dat ze allebei kapot zijn.. en heb me ook ffies verdiept in het inregelen van dit soort sensors. tot over 3 weken !!!!!
Doorgaans door het contact uit te zetten.

Maar ja beide sensoren dienen in de juiste stand gemonteerd te worden a.d.h.v. de service handleiding. Dat komt zo nauw dat je weinig tot niets aan je eventuele gezette streepje hebt. Zo moet ik mijn TPS stellen bij een warme motor en tussen een bepaalde (ohmse) waarde. De tweede TPS heb ik zelfs 2 multimeters voor nodig.

Beide sensoren eenzelfde fout kan ook zijn dat er een zekering uit ligt of massa niet goed vast zit. Beide sensoren zullen op 1 kabelboom zitten met wellicht een eigen stekker dus die ook ff checken.
Ik heb nu de codes 15 en 59 in me dashboard staan! brrrrrrrrr..

Ik heb de waardes gemeten van mijn trottle sensor en die blijft op 5.03 volt staan (maakt niet uit in welke stand ik hem zet).
 
Terug
Bovenaan Onderaan