Yamaha YZF-R6 2008 tm 2012 # III

Er zat geen eens een moer bij :S , en aan de achterkant van het remsetje heb ik zo weinig ruimte joh dat is niet normaal...
 
Nou hij zit hoor... pfff moest even tactisch nadenken hoe ik m er op kon krijgen zonder beschadigingen.. het past allemaal echt net... De schroef ook niet te strak draaien anders raakt ie de achterbrug... Strak ff foto maken
 
Da's misschien de rede geweest dat Akra tegenwoordig (sinds de 2012 serie) niet meer met die beugeltjes werkt maar gewoon een bevestig oog aan de demper heeft zitten :+

Bij mij zit er nog een centimeter of 2,5 aan vrije ruimte. Wel handig als je je fiets ooit horizontaal parkeert, zit die bout tenminste niet meteen in je achterbrug (wat uit ervaring met m'n 2008 fiets, een forse deuk oplevert :( ).

2lnedyo.jpg


Deze heeft ook al een keer iets te plat gelegen maar nou is de achterbrug in ieder geval nog heel })
 
Laatst bewerkt:
Da's misschien de rede geweest dat Akra tegenwoordig (sinds de 2012 serie) niet meer met die beugeltjes werkt maar gewoon een bevestig oog aan de demper heeft zitten :+

Bij mij zit er nog een centimeter of 2,5 aan vrije ruimte. Wel handig als je je fiets ooit horizontaal parkeert, zit die bout tenminste niet meteen in je achterbrug (wat uit ervaring met m'n 2008 fiets, een forse deuk oplevert :( ).

[afbeelding]

Deze heeft ook al een keer iets te plat gelegen maar nou is de achterbrug in ieder geval nog heel })

Had ik dan ook een 2012 pijp kunnen bestellen? Via akra kwam ik alleen op deze uit... Naja hij zit iig!
1185202_616559978364307_959661903_n.jpg
 
AJa, nu ik hier toch ben he. DIe silencer.. daar moet je echt mee oppassen volgens mij als je het schroefje losdraait of niet? Die valt namelijk makkelijk in je eind tip bij het losdraaien
 
silencer....?? :9

weg ermee! :+

Yups.... Tenzij je naar .Dld gaat (koste me daar laatst weer €180,- én 7 punten op m'n conto).

En als je dat ding er in/uit wil halen dan schroef je inderdaad beter even de gehele demper er af. Doe je dat niet dan mietert geheid 't boutje in de eindkap (dat carbon deel) én moet je 't alsnog doen.

Politie in .Dld stond laatst ook al vreemd te kijken dat ik m'n volledige demper gedemonteerd en weer gemonteerd had incl. dB killer, nog vóórdat ze klaar waren met het opnemen van alle gegevens :P Heb daarvoor zo'n Stanley inbus setje bij me wat inklapbaar is.

Maareh @Phoentje: Je hebt je veer er nog onderuit liggen? Dan komt je fiets sowieso dadelijk een stuk omhoog en wordt de ruimte ook weer groter :P



Die voorpoten zijn érg gaaf qua kleur :9~
 
Laatst bewerkt:
Yups.... Tenzij je naar .Dld gaat (koste me daar laatst weer €180,- én 7 punten op m'n conto).

En als je dat ding er in/uit wil halen dan schroef je inderdaad beter even de gehele demper er af. Doe je dat niet dan mietert geheid 't boutje in de eindkap (dat carbon deel) én moet je 't alsnog doen.

Politie in .Dld stond laatst ook al vreemd te kijken dat ik m'n volledige demper gedemonteerd en weer gemonteerd had incl. dB killer, nog vóórdat ze klaar waren met het opnemen van alle gegevens :P Heb daarvoor zo'n Stanley inbus setje bij me wat inklapbaar is.

Maareh @Phoentje: Je hebt je veer er nog onderuit liggen? Dan komt je fiets sowieso dadelijk een stuk omhoog en wordt de ruimte ook weer groter :PDie voorpoten zijn érg gaaf qua kleur :9~~


True.. :+ kheb ook een db killer voor het buitenland :Y

maar in NL gebruik ik hem niet nu is het voor mij ook een simpel klusje 5 boutjes in me eindkapje kapje eraf killer erin kapje erop en klaar *O*
 
Hier zijn 't twee boutjes die los moeten (bout van 't remsetje en het boutje van de aansluiting op pijp) dus eigenlijk had ik dat kreng van te voren gewoon héél snel kunnen monteren.

Nog nooit aan de kant gezet in .Dld. terwijl we er regelmatig/vaak komen dus ik had zoiets van "'t zal wel voor deze keer". Karma is á bitch.... dus we werden in Cochem aan de kant gezet omdat we niet (voldoende) zichtbaar vaart minderde voor een zebrapad (waar niemand over wilde steken op dat moment), en dan gaan ze uiteraard verder aan het zoeken naar andere "mankementen".
 
Laatst bewerkt:
Alleen de veer moet er nog op maar heb geen veerspanner. Zo ff met de tang proberen
Met een punttangetje kan je zo de veer spannen.

En die bout van de db killer gewoon demonteren met een magnetische imbus / bitje. Blijft ie er aan zitten en valt ie er niet tussen.
 
Hier zijn 't twee boutjes die los moeten (bout van 't remsetje en het boutje van de aansluiting op pijp) dus eigenlijk had ik dat kreng van te voren gewoon héél snel kunnen monteren.

Nog nooit aan de kant gezet in .Dld. terwijl we er regelmatig/vaak komen dus ik had zoiets van "'t zal wel voor deze keer". Karma is á bitch.... dus we werden in Cochem aan de kant gezet omdat we niet (voldoende) zichtbaar vaart minderde voor een zebrapad (waar niemand over wilde steken op dat moment), en dan gaan ze uiteraard verder aan het zoeken naar andere "mankementen".

jaaa... Cochem is feest het is een leuk stukje maar ze pakken je er hard als ze de kans krijgen :X -O-
 
Veer is inmiddels met een tang er op gezet. Over twee weken als het weer mee zit naar de eifel dus de killer hou ik er wel even in.

Volgens mij kan ik beter me hele remset er af draaien om zo snel de pijp er af te halen
 
Een "Kat" vervanger kun je voor een R6 vanaf 2006 niet meer krijgen, je krijgt dan automagisch een "volledig" systeem.

Als je je fiets ooit eens "naakt" gaat bekijken: Blok -> spruitstuk -> Eindstuk dan zul je 't wel zien maar...

klikje .... Daar zie je een mooi plaatje van een compleet origineel gemonteerd systeem. De Katalysator ligt vóór de demper en is één geheel met de demper (lambda-sonde zit na de eigenlijk demper).

Plaatje mag niet gepost worden :o Klikje Daar even zelf klikken en je vind 't alsnog.

Maar de katalysator zit dus vóór dat grote blok (eigenlijk in 't 4-2 deel) en de lambda sonde er achter (ná 't 2 -1 stuk). Dat grote blok onder je fiets is de eigenlijke demper, dat stukje "slip-on" is voor de mooi... en om die geluidsklep (exup?) weg te moffelen.
 
Laatst bewerkt:
Yups.... Tenzij je naar .Dld gaat (koste me daar laatst weer €180,- én 7 punten op m'n conto).

En als je dat ding er in/uit wil halen dan schroef je inderdaad beter even de gehele demper er af. Doe je dat niet dan mietert geheid 't boutje in de eindkap (dat carbon deel) én moet je 't alsnog doen.

Politie in .Dld stond laatst ook al vreemd te kijken dat ik m'n volledige demper gedemonteerd en weer gemonteerd had incl. dB killer, nog vóórdat ze klaar waren met het opnemen van alle gegevens :P Heb daarvoor zo'n Stanley inbus setje bij me wat inklapbaar is.

Maareh @Phoentje: Je hebt je veer er nog onderuit liggen? Dan komt je fiets sowieso dadelijk een stuk omhoog en wordt de ruimte ook weer groter :PDie voorpoten zijn érg gaaf qua kleur :9~~


Oh.. kwartje valt _O-
 
Je zult onder de 3500Rpm iets minder "vermogen" voelen..... (bij dat toerental staat die klep normaliter al helemaal open). Maar.... Wanneer rijd je met dat toerental :P

Die servomotor moet je overigens aangesloten laten zitten anders krijg je een FA17/18 code op je display, die kabels en de klep in je demper kun je gewoon achterwegen laten/verwijderen.

of een exup illimunator of hoe je dat ook schrijft er op zetten :Y
 
Met zo'n Exup Eliminator haal je de foutmelding op je display weg welke bij die klep hoort (17/18) als je een orginele ECU hebt. Haal je de gehele uitlaat/demper weg incl. de lambda-sonde dan krijg je daar een code 24 bij (O2 sensor).

Grappige is dat je die codes in aflopende nummers te zien krijgt, dus los je code 24 op dan krijg je code 18 te zien als je die klep/servo ook verwijderd hebt (en da's wel waarschijnlijk).

Maar als 't je alleen om 't geluid gaat: 't spruitstuk van een 2005 past 1/1 op een 2008 en jonger (niet op een 2006/2007) ...... Moet je alleen even een PowerCommander IV/V regelen om je blok goed af te kunnen stellen op die spullen.

Ook voor die O2 melding is een eliminator te koop/te maken.... maar daar zou ik persoonlijk niet aan beginnen omdat je daar het mengsel bij inspuiting (en dus je gehele fiets) mee "verkracht".
 
Laatst bewerkt:
Pfff wat een gezeik. Ha beter me 2004 kenne houwe

Merendeel van 't geluid waardoor je op een circuit van de baan gehaald wordt (zwarte vlag) komt uit de airbox onder je tank vandaan.

Bewust herrie maken voor de omstanders op straat moet je gewoon niet (eens) willen ;)
 
Laatst bewerkt:
Merendeel van 't geluid waardoor je op een circuit van de baan gehaald wordt (zwarte vlag) komt uit de airbox onder je tank vandaan.

Bewust herrie maken voor de omstanders op straat moet je gewoon niet (eens) willen ;)

Overschakelen en/of gas los bij de palen doet wonderen :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan