Yamaha YZF R6 <-----> Yamaha Thundercat

[off topic]
gaat weer iets helemaal niet goed hier in zwolle
zie dddubbbbbbellll

De verbinding dennis brouwer - Motor-forum loopt zeer langzaam!!
[off topic]

 
Laatst bewerkt:
[off topic]
Beetje problemen met het reageren
zodra ik post gebeurt er niets bij 2x op posten drukken zie resultaat
[off topic]

Sorry dubbel :Z :Z
 
Laatst bewerkt:
voor jou dus de SV 1000 S? :)

Om eerlijk te zijn staat de SV1000s idd. hoog op m'n verlanglijst ;) Ik heb hem geprobeerd en vond dat het SV blok lekker liep met koppel van laag tot hoogtoeren, alleen viel me de zithouding en het stuurkarakter nog wat tegen. Ik ga um nog maar eens een dagje huren en een flinke rit maken. En ook met de R6 nog een keer. Kijken wat ze echt allemaal kunnen *D
 
Ik rij zelf op een R6 en af en toe op de CBR 600F van mn broer. In vergelijk met de CBR is de R6 een nerveus klein rot fietsje...sterker nog, ik denk dat ik met de CBR op een circuit harder rond kan gaan....Maar ja, R6je is zoveel mooier... *D

Enne CBR te rustig?? Ga eens wat harder, dan ga je dat alleen maar waarderen...

Als ik met de CBR600 rijd van mijne maat ( zelfs met dyno kit ) dan voel ik enkel maar dat die veel rustiger is en kalmer dan mijn R6 ( die op full power staat met akrapovic ).
Ik vind dit totaal 2 verschillende fietsen en als ik met allebei rijd dan is het eerst dat bij me opkomt altijd dat die CBR veel rustiger is.
Ik voel dit heel sterk aan zelfs.
In een korte trage bocht bijvoorbeeld wanneer ik gas wil geven moet ik met mijn R6 veel meer doseren opdat het achterwiel niet zou schuiven.
Bij die CBR kan ik veel onstuimiger met de gashendel omgaan vooraleer het achterwiel zou durven dom doen en dat zelfs met warme banden op droog asfalt.

Enneuh, .. sneller met de CBR op circuit ?????
NU kan ik toch helemaal niet meer volgen zunne ?????????

Greetz
Thieutje ...
 
Honda heeft toch niet voor niets de RR versie gelanceerd? De CBR-F blijft de toervariant, net als de Thundercat dat is voor de R6.
 
Op dinsdag 01 juli 2003 23:43 schreef Thieutje het volgende:Enneuh, .. sneller met de CBR op circuit ?????
NU kan ik toch helemaal niet meer volgen zunne ?????????

Ja..sneller....de CBR geeft me meer vertrouwen, dus daar zou ik sneller mee zijn op het circuit...lijkt mij een vrij logische gedachtengang.....
 
Ik heb drie jaar met een thundercat gereden, ben er mee tot in het zuiden van Spanje geweest. Nu rijd ik een paar maanden met een R6.

Verschillen :

1) Reactietijd op de gas is merkelijk beter op een R6
2) R6 gaat op de gashendel omhoog, thundercat moeilijker (moet je even met de koppeling spelen)
3) thundercat voelt zachter aan, daarmee bedoel ik bij een hobbel of een put in de weg word je minder door elkaar geschud.
4) Een Thundercat is comfortabeler kwa zithouding (heb er ooit 1650 km mee afgelegd op 1 dag, ik zie me dat niet doen met de R6)
5) een R6 stuurt veel gevoeliger en de druk op het voorwiel is ook minder waardoor een R6 sneller de neiging heeft om weg te slaan bij hobbelige baan.
6) Topsnelheid Thundercat 260 km/h R6 282 km/h (beide op teller)
7) Het verbruik van een thundercat ligt iets lager en de tankinhoud is iets groter.
8) De bedrijfstemperatuur van een thundercat ligt merkelijk lager dan die van een R6
9) De thundercat biedt een veel betere windbescherming


Ik ben er wel van overtuigd dat een goede Thundercat rijder een R6 rijder best kan volgen, een thundercat heeft zeker en vast een goed bochtgedrag, je voelt best aan wat hij kan en niet kan.

Ik zou zeggen doe als ik koop een thundercat om te starten en een R6 als je al een beetje gewoon bent om met de moto te rijden. Ik weet wel, het zit allemaal in je rechterhand, maar een R6 nodigt wel echt uit om hard te gaan. Dit gevoel krijg je veel minder op een thundercat. Ik heb met toen een thundercat gekocht omdat ik het budget niet had voor een R6, maar ik heb er geen moment spijt van gehad !
 
[offtopic]
vind de thundercat heel erg mooi, vooral grijs geel :9 :9 :9
De prijzen liggen nu nog boven mijn budget, maar wanneer de prijzen gedaald zijn tot 3500 euro (denk nog 2 jaar :( :( ) dan zal er hier ook wel eentje komen denk ik.
[offtoppic]

*D

een thundercat is gewoon een lekker motortje waar iedereen goed mee uit de voeten kan en die toch goed meekomt met de rest van de sportmotors.
 
*D

een thundercat is gewoon een lekker motortje waar iedereen goed mee uit de voeten kan en die toch goed meekomt met de rest van de sportmotors.

*D *D I love your bike
Misschien even babbelen met mijn vriendin en wie weet :( :( :( |( |(
heb vorige week een GSX750R gekocht, Dus zal daar eerst 2 jaar op toeren *D *D *D en dan komt er vast een Thundercat of ace
 
*D *D I love your bike
Misschien even babbelen met mijn vriendin en wie weet :( :( :( |( |(
heb vorige week een GSX750R gekocht, Dus zal daar eerst 2 jaar op toeren *D *D *D en dan komt er vast een Thundercat of ace

Ge bent wel een ruimdenkend mens zeg, zouden er meer zoals jij hier moeten zijn |(
 
Ik heb zelf een R6. Daarvoor heb ik 3 andere motoren gehad. Maar om nu te zeggen dat ie 'nerveus' is?? Nee, die ervaring heb ik totaal niet. Gewoon goed stuurwerk is zeer zeker mogelijk, al ga ik dan nog wel niet op één oor de bocht door.


CAT
 
ja ben het met de meeste eens een R6 ziet er wel veel strakker uit maar rijd vast wat minder lekker.
ben zelf ook wel op zoek naar een cat maar ja je moet toegeven zo een dikke 600cc porno fiets als de R6 'is hard to resist'
 
Ik ben benieuwd naar ervaringen met een begrensde Thundercat. Ik mag woensdag afrijden maar ben een "25kw-slachtoffer". Hoe rijdt de cat (ik kijk uit naar een van rond 1998) als ie begrensd is?
 
een T-cat heeft 94 achterwiel pk's
een R6 heeft er 103...

94 AW PK's???? een vriend van me heeft een thundercat gehad (heb hem gelukkig kunnen besmetten met het VFR virus ;) ) maar die was ongeveer net zo vlot als mijn 750, bij stoplichten reed ik em zelfs helemaal zoek, nadeeltje van die toerenmonsters!

dus ik heb daar een beetje mijn twijfels bij. mijn vfr750 trok 86 op het achterwiel.
 
Ik ben benieuwd naar ervaringen met een begrensde Thundercat. Ik mag woensdag afrijden maar ben een "25kw-slachtoffer". Hoe rijdt de cat (ik kijk uit naar een van rond 1998) als ie begrensd is?

let wel dat hier geen typegoedkeuring voor is, dus of op uitdraai, of in- uitvoertruc (waarna je 'm in NL niet meer op volvermogen mag rijden)
 
Even een schopje...

Ik kan voor een goede prijs een Thundercat kopen uit 1997 (geel zwart) met 35000 km's op de teller.

De motor heeft de laatste 1,5 jaar stil gestaan en de verkoper rijd er niet meer mee (duhhh).
Boekjes ed zijn aanwezig, laatste beurt is 2 jaar geleden geweest.

Mits goed (aankoop keuring ?) is dit een goede fiets voor een beginnend (wel > 25KW) bestuurder en wat zou een redelijk prijs zijn voor de deze particuliere fiets ?
 
Tsss, zit ik verdorie een topic van zes jaar oud te lezen.... |(
 
Even een schopje...

Ik kan voor een goede prijs een Thundercat kopen uit 1997 (geel zwart) met 35000 km's op de teller.

De motor heeft de laatste 1,5 jaar stil gestaan en de verkoper rijd er niet meer mee (duhhh).
Boekjes ed zijn aanwezig, laatste beurt is 2 jaar geleden geweest.

Mits goed (aankoop keuring ?) is dit een goede fiets voor een beginnend (wel > 25KW) bestuurder en wat zou een redelijk prijs zijn voor de deze particuliere fiets ?
00017645313644314135a.jpg

Deze is uit 2000 . 43000km 3950E
Jouw bike moet dus een stuk goedkoper zijn :+
 
Tja als je moest kiezen............



Thunderpoes :N
R6 :Y




*ecit, eeuwenoud topic :?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zèèr te spreken over de Cat. Ik rijd nu 3 jaar op deze Cat en ik kan je zeggen dat het een geweldig sterke fiets is. Ik ben nog nooit in de problemen gekomen en nog nooit door die Cat in de steek gelaten, desondanks dat continue doorrijd op dat ding (dus ook met pekel en temperaturen van -5). Daarnaast heb ik er nu 40K opgezet en ik heb dat ding nog nooit een beurt gegeven. Ik vervang enkel de zaken die slijten.

Het enige nadeel.... en dat is echt het ENIGE wat ik echt een nadeel van die Cat vind is de gevoeligheid voor carb-icing.

Voor de rest doet hij qua performance amper wat af aan de R6.

Hij is echt ijzersterk, een absolute aanrader!

Daarnaast heb je overigens bergen met laadruimte op die fiets voor leuke vakanties, zonder dat je tijdens het rijden ook maar iets merkt van al die bagage.

PICT0137.JPG
 
Laatst bewerkt:
Om eerlijk te zijn staat de SV1000s idd. hoog op m'n verlanglijst ;) Ik heb hem geprobeerd en vond dat het SV blok lekker liep met koppel van laag tot hoogtoeren, alleen viel me de zithouding en het stuurkarakter nog wat tegen. Ik ga um nog maar eens een dagje huren en een flinke rit maken. En ook met de R6 nog een keer. Kijken wat ze echt allemaal kunnen *D

Hee toevallig... ik rijd ook al een tijdje Thundercat en ik zit ook vaak aan die fiets te denken als mogelijke opvolger!
 
Terug
Bovenaan Onderaan