Yamaha YZF600R benzinepomp lekt, aftermarket?

Pinkman94

Rookie
25 mrt 2016
6
0
delft
Hallo,

Korte introductie van alle ellende:
Sinds een maand of 3 heb ik een Yamaha yzf600R, oftewel een thundercat. Helaas heeft de motor voor bijna 80% van die tijd bij de garage gestaan... Dit komt doordat de motor benzine begon te lekken uit bijna elk mogelijke plek. Nu zijn dus de sluitringen van de vlotternaalden vervangen, de pakking van de carburateur is vervangen, en de benzinepomp is vervangen met een benzinepomp van een sloopmotor. Dit omdat de garage, na 2x, had beloofd dat de motor echt niet meer zou lekken en dus zonder bonnetje verder ging met repareren. Om de kosten te drukken is dus die benzinepomp gebruikt, met mijn instemming.

Van de week kwam ik er achter dat de "nieuwe" benzinepomp ook is gaan lekken. De garage, die vooralsnog gratis heeft gewerkt, is dicht ivm vakantie en had voor de vakantie ook al hele lange wachttijden. Nu ben ik dus gaan kijken om zelf een pomp te kopen om deze te vervangen met het idee: ook al kost het geld, het is dan wel snel opgelost.

Hier ligt nu de afweging; ga ik een nieuwe pomp kopen van 500 euro of een aftermarket van 120 euro (Tourmax Brandstofpomp FPP-904)? Zijn aftermarket onderdelen nou echt zo slecht als dat er voor gewaarschuwd wordt?

Aangezien ik zoveel problemen heb gehad met benzinelekkages, zou er misschien iets kunnen zijn dat dit allemaal heeft veroorzaakt? (ik heb nog nooit e10 getankt..)
 
Weet je zéker dat de pomp lekt, en niet de benzinekraan die via de brandstofleiding benzine over de pomp druppelt..?
Trek de brandstofleiding eens van de kraan, uiteraard als deze dicht staat..

Pomp toch lek? Ik koop gerust een goeie tweedehands originele, liever geen Ali-pomp...slechte ervaringen..
 
Ik moet nog even goed controleren of het de pomp is. Ik had de benzinekraan dichtgezet en de slang losgetrokken maar de benzine bleef langzaam doorlopen. Daardoor moest ik de slang dus snel terugdoen. Het is wel duidelijk te zien dat de slang van de tank naar de pomp droog is en de pomp langzaam vochtig wordt.

Doordat de benzinekraan niet goed afsluit ben ik dus ook bang dat er iets is wat alle lekkages veroorzaakt/heeft veroorzaakt.

Waar kan ik een goede tweedehands originele pomp vinden/kopen?
 
Tourmax is een Japans merk en levert in mijn ogen goed spul, zijn bij mij de enige benzinekraanrevisiesets die hebben gewerkt, ook de carb revisiesets heb ik goede ervaringen mee.
 
Als ik jou was eerst benzinekraan repareren .
dan kijken of benzine pomp nog lekt .
zo ja benzine pomp uitbouwen en deze testen op lekkage .
wat heb je nodig. bak je tbv benzine. Slang en accu 12 v plus aansluit snoertjes
sluit nu pomp extern aan aanvoerpomp in bakje benzine retourslang in bakje spuit er nu benzine uit . Ja
dan retourslang dicht houden kijken of er nu benzine lekt . Zo ja pomp stuk .goede vervangende pomp kopen
of pomp demonteren en afdichtingen controleren cq vervangen .
 
Terug
Bovenaan Onderaan