Hallo,
Korte introductie van alle ellende:
Sinds een maand of 3 heb ik een Yamaha yzf600R, oftewel een thundercat. Helaas heeft de motor voor bijna 80% van die tijd bij de garage gestaan... Dit komt doordat de motor benzine begon te lekken uit bijna elk mogelijke plek. Nu zijn dus de sluitringen van de vlotternaalden vervangen, de pakking van de carburateur is vervangen, en de benzinepomp is vervangen met een benzinepomp van een sloopmotor. Dit omdat de garage, na 2x, had beloofd dat de motor echt niet meer zou lekken en dus zonder bonnetje verder ging met repareren. Om de kosten te drukken is dus die benzinepomp gebruikt, met mijn instemming.
Van de week kwam ik er achter dat de "nieuwe" benzinepomp ook is gaan lekken. De garage, die vooralsnog gratis heeft gewerkt, is dicht ivm vakantie en had voor de vakantie ook al hele lange wachttijden. Nu ben ik dus gaan kijken om zelf een pomp te kopen om deze te vervangen met het idee: ook al kost het geld, het is dan wel snel opgelost.
Hier ligt nu de afweging; ga ik een nieuwe pomp kopen van 500 euro of een aftermarket van 120 euro (Tourmax Brandstofpomp FPP-904)? Zijn aftermarket onderdelen nou echt zo slecht als dat er voor gewaarschuwd wordt?
Aangezien ik zoveel problemen heb gehad met benzinelekkages, zou er misschien iets kunnen zijn dat dit allemaal heeft veroorzaakt? (ik heb nog nooit e10 getankt..)
Korte introductie van alle ellende:
Sinds een maand of 3 heb ik een Yamaha yzf600R, oftewel een thundercat. Helaas heeft de motor voor bijna 80% van die tijd bij de garage gestaan... Dit komt doordat de motor benzine begon te lekken uit bijna elk mogelijke plek. Nu zijn dus de sluitringen van de vlotternaalden vervangen, de pakking van de carburateur is vervangen, en de benzinepomp is vervangen met een benzinepomp van een sloopmotor. Dit omdat de garage, na 2x, had beloofd dat de motor echt niet meer zou lekken en dus zonder bonnetje verder ging met repareren. Om de kosten te drukken is dus die benzinepomp gebruikt, met mijn instemming.
Van de week kwam ik er achter dat de "nieuwe" benzinepomp ook is gaan lekken. De garage, die vooralsnog gratis heeft gewerkt, is dicht ivm vakantie en had voor de vakantie ook al hele lange wachttijden. Nu ben ik dus gaan kijken om zelf een pomp te kopen om deze te vervangen met het idee: ook al kost het geld, het is dan wel snel opgelost.
Hier ligt nu de afweging; ga ik een nieuwe pomp kopen van 500 euro of een aftermarket van 120 euro (Tourmax Brandstofpomp FPP-904)? Zijn aftermarket onderdelen nou echt zo slecht als dat er voor gewaarschuwd wordt?
Aangezien ik zoveel problemen heb gehad met benzinelekkages, zou er misschien iets kunnen zijn dat dit allemaal heeft veroorzaakt? (ik heb nog nooit e10 getankt..)