Tom Sluiters
MF'er
- 29 mrt 2010
- 80
- 0
Halo
Ik heb eehn Thundercat uit 1997 met 47000 km op de teller. De motor is door middel van ringen in de carburateurs begrensd op 25 kw.
Vanavond sloeg het achterwiel op eens vast toen ik =/- 10 km/u reed om te gaan stoppen. De motor stond in zn 2, en ik had de koppeling IN. In schakelde naar zn vrij (N lampje drande), maar de mooto leek nog steeds in zn evrsnelling te staan. Met de koppeling ingeknepen kon ik met de motor lopen, maar hij was niet helemaal vrij. Na wat heen en weer geschakeld te hebben in stilstand was de motor weer helemaal vrij in de neutraal stand. Ik starte de motor, en gaf wat gas. Bij 6 a 7000 toeren sloeg de motor opeens in zn versnelling. Ook was de motor niet meer vrij in de neutraalstand.
Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Ik heb aardig wat ervaring qua sleutelen met brommers. Zou ik zelf een paar dingen na kunnen lopen, of moet er echt een expert bij komen?
Mvg,
Tom Sluiters
Ik heb eehn Thundercat uit 1997 met 47000 km op de teller. De motor is door middel van ringen in de carburateurs begrensd op 25 kw.
Vanavond sloeg het achterwiel op eens vast toen ik =/- 10 km/u reed om te gaan stoppen. De motor stond in zn 2, en ik had de koppeling IN. In schakelde naar zn vrij (N lampje drande), maar de mooto leek nog steeds in zn evrsnelling te staan. Met de koppeling ingeknepen kon ik met de motor lopen, maar hij was niet helemaal vrij. Na wat heen en weer geschakeld te hebben in stilstand was de motor weer helemaal vrij in de neutraal stand. Ik starte de motor, en gaf wat gas. Bij 6 a 7000 toeren sloeg de motor opeens in zn versnelling. Ook was de motor niet meer vrij in de neutraalstand.
Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Ik heb aardig wat ervaring qua sleutelen met brommers. Zou ik zelf een paar dingen na kunnen lopen, of moet er echt een expert bij komen?
Mvg,
Tom Sluiters