Yamaha yzf750r loopt op 3 cilinders

30 mrt 2019
36
1
Techniek is een serieus forum waar je om raad kan vragen bij technische problemen. Om een degelijk advies te krijgen is wel goede informatie nodig.

Gebruik daarom het onderstaande lijstje als leidraad:
  • Merk:Yamaha
  • Type:yzf750r
  • Bouwjaar:1994
  • Kmstand:53000
  • Probleem:cilinder 1 doet niet mee
  • Wanneer is het probleem onstaan:
  • Wat is er al aan gedaan:bougies en kabels vervangen en bobines vervangen

(Pas dit bericht aan voor je het plaatst)
 
Zijn je carburaters schoongemaakt? Wanneer zijn de kleppen voor het laatst gesteld?

Is het toevallig de rechter cilinder? (je gaat niet geloven wat ik daar op ga zeggen als je ja zegt)
 
Okee, effe wat meer info nodig. Kan het zijn dat je carburateurs vervuild zijn door 95 te tanken of lang niet gereden te hebben? Ondanks dat ze )toen, ooit) gereinigd zijn
En de kleppen? Als die rond de 40000 niet gesteld zijn kan er best wel eentje op 0,00 mm staan.

De carbs van de 750 zijn loeders om schoon te maken, als je denkt alles gehad te hebben zitten er nog overal kanaaltjes en gaatjes die dicht zitten

Over je bobines: als er een bobine stuk is lopen er twee cilinders niet
 
motor heb ik pas 2 weken me eigen motor was vast gelopen en heb me eigen carbs er op gezet die heb ik laten reinigen door de Yamaha dealer kleppen weet ik niet of die gesteld zijn ik heb veel onderdelen van me oude motor liggen vandaar dat ik de bobines gewisseld heb maar hij blijft op 3 cilinders lopen en het is cilinder 1
 
Die oude was ook een YZF750R?

Kan je compressie meten? als er echt een klep open blijft staan kan je dat eventueel horen bij het rondgaan op de startmotor...
 
Bougie doppen ff onderling wisselen. Wisselt het probleem, dan is het de dop.
Evenzo bougies wisselen, wisselt probleem dan is het de bougie

Deze wissel kan ook voor bougie kabel.

Als laatste, als het probleem niet wisselt hou je de carb over. Sproeiers als eerste echt schoonmaken.

F.
 
Ja die oude was ook één yzf750r en nee ik heb niet het idee dat cilinder 1 mee doet want na een stukje rijden kan ik de uitlaat beetpakken ik hoor wel als ik een beetje doortrekt een soort van tik en bougiekappen zijn ook vernieuwd als ik de kabel van cilinder 1 beetpakt krijg ik een oplazer dus hij doet het wel
 
Kan je het luchtfilter er uit halen en met remmenreiniger testen of hij dan op 4 pitten loopt?, kan je de airbox laten zitten. Gaat ook het makkelijkste met zijn tweeën
Waar woon je ongeveer??? nee ik kom hem niet pikken, ik heb er al 2
 
Doorslag, ik heb het ook... Het is ook geen doorslag maar potentiaalvereffening. De isolator werkt als dielecticum en de kern van de kabel en het poppetje dat er naast staat als geleiders, dan vindt er enegieverplaatsing plaats...nagenoeg verliesvrij. Tot je je pink in de bougiedop douwt
 
Rechter cilinder geeft meestal als eersste shit omdat die motoren altijd naar links afhellen op de jiffie...droogt dus als eerste uit met residu als gevolg... hèy, dat is geen wet hè, maar gewoon ervaring die ik heb met 10 FZR/YZFfen
Wat hieronder staat is geen historie, als je niet op mobiel kijkt iig
 
Zit stiekem mee te lezen, hoop dat ik even snel in mag springen omdat ik hetzelfde probleem ervaar met mijn YZF-R6 uit 2005. Rechter cilinder doet stationair/lage toeren niet mee. Hoe heb jij dit weten op te lossen? Relatief simpel of moet het hele blok uit elkaar?
 
Even testen met remmenreiniger, als dat werkt heb je iets met een verstuiver, contactje niet goed, verstuivertje verstopt. Hij is echt van 2005 he, niet overjarig 2002?

Denk dat je met die 2005 al injectie hebt 😳
 
Laatst bewerkt:
Carbs vorig jaar laten reinigen maar net toch even er af gehaald bij de vlotterbakken was hij schoon maar die zwarte deksels er af gehaald en daar is hij behoorlijk smerig ik woon trouwens in Alphen aan den Rijn en kleppen stellen is dat mogelijk met hydrografische stoters
 
Carbs vorig jaar laten reinigen maar net toch even er af gehaald bij de vlotterbakken was hij schoon maar die zwarte deksels er af gehaald en daar is hij behoorlijk smerig ik woon trouwens in Alphen aan den Rijn en kleppen stellen is dat mogelijk met hydrografische stoters


Mechanische stoters toch? 12 zijn stelplaatjes

1586555426876.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan