Yamaha yzf750r nokkenas ketting spanner

Jim.cbr

Rookie
18 aug 2022
3
0
Beste leden,

Mij eerste even voorstellen. Jimmy is de naam en in het bezit van een honda cbr 600f2. Wel nog geen rijbewijs maar lessen gaan volgen.

Nu mijn vraag, mijn broer heeft een yamaha yzf750r van 93 over genomen van iemand. Nu ben ik deze inorde aan het zetten voor hem, onderhoud zoals nieuwe bougies en dergelijke. Ze hadden van de yzf een streetfighter gemaakt met al het geprul vandien natuurlijk.. Nu zit er een flinke tik in het motorblok, mijn vermoeden de spanner van de ketting voor de nokkenas. Simpel te vervangen dacht ik dan zoals bij mijn cbr, niet dus.. Nu ben ik aan het bekijken hoe ik deze best vervang want ik vind nergens waar ik deze op zijn juiste punt zet vooraleer ik de spanner demonteer. Heb niet super veel ervaring in het sleutelen aan motto's, maar ik deins er zeker niet voor terug omdat ik al jaren aan auto's en scooters sleutels. En met de cbr is mij alles netjes gelukt wat de spanner en carburateurs betreft. Iemand tips en raad hoe ik er aan begin bij de yzf ? Alvast bedankt iedereen !
 
Ik zou niet gaan sleutelen zonder manual, maar ja, ik ben een ouwe lul hè.O-)
Niemand die beweerd dar je een ouwe lul bent 😅 ik ben ook niet jong 😋
En ooit had ik een manuel maar sinds de verhuis niet terug te vinden.. Bij de cbr was het ook zonder manual, deze draaide beroert. Alles zelf gedaan zonder manual en draait en rijd als een zonnetje nu 😊
 
Terug
Bovenaan Onderaan