Yamaha yzf750r slaat in toerenbegrenzer

30 mrt 2019
36
1
Goedendag mijn naam is danny britting en ik heb een vraag over mijn yzf750r als ik hem start en ook maar een klein beetje gas geeft slaat hij al in zn toerenbegrenzer over het algemeen loopt hij best netjes maar ik kom niet boven de 85km per uur zou het te maken kunnen hebben met mijn digitale koso snelheids meter en waarom zit er aan me zijstandaard eigenlijk electronica
 
Electische apparaten aan de Jiffy is om te voorkomen dat je met een uitgeklapte standaard wegrijdt, als je een versnelling inschakelt met de jiffie uit slaat-ie af. Die digitale snelheidsmeter zit toch niet op de voelers van de YZF aangesloten? En de beste manier om daar achter te komen is de snelheidsmeter los te trekken. Zit daar een toerenverteller bij geintegreerd? Dan kan die inderdaad de boosdoenert zijn
 
Electische apparaten aan de Jiffy is om te voorkomen dat je met een uitgeklapte standaard wegrijdt, als je een versnelling inschakelt met de jiffie uit slaat-ie af. Die digitale snelheidsmeter zit toch niet op de voelers van de YZF aangesloten? En de beste manier om daar achter te komen is de snelheidsmeter los te trekken. Zit daar een toerenverteller bij geintegreerd? Dan kan die inderdaad de boosdoenert zijn
Een YZF750R heeft geen digitale voelers voor de snelheid, gewoon een ouderwetse opnemer met een kabeltje.
Wel interessante redenering, dat de ontsteking in de war is qua toerental door de Koso?
Makkelijk te checken door de Koso los te halen.

Hoe weet je dat het de toerenbegrenzer is en niet is anders?
 
Ik heb de motor weggebracht naar een motorzaak en die zij mij dat hij in zn toerenbegrenzer gaat ik ga een beetje uit van zijn redenering ik heb er zelf geen verstand van ik heb alles gedaan aan de motor carbs gereinigd en revisie sets er in en ga nog maar ff door maar als ik stil sta en geef vol gas doet hij hetzelfde als dat je m in de toerenbegrenzer jaagt nou heb ik gisteren een andere kabelbinder en CDI unit gevonden van een andere yzf 750 r maar er zitten hele andere stekkers aan ik heb geen aansluiting voor electronica aan de zijkant van me carbs en aan die andere kabelboom zit dat wel ik heb die andere CDI unit op mijn motor aangesloten maar dan start hij helemaal niet en die unit weegt ook veel zwaarder dan die van mij
 
Ik heb de motor weggebracht naar een motorzaak en die zij mij dat hij in zn toerenbegrenzer gaat ik ga een beetje uit van zijn redenering ik heb er zelf geen verstand van ik heb alles gedaan aan de motor carbs gereinigd en revisie sets er in en ga nog maar ff door maar als ik stil sta en geef vol gas doet hij hetzelfde als dat je m in de toerenbegrenzer jaagt nou heb ik gisteren een andere kabelbinder en CDI unit gevonden van een andere yzf 750 r maar er zitten hele andere stekkers aan ik heb geen aansluiting voor electronica aan de zijkant van me carbs en aan die andere kabelboom zit dat wel ik heb die andere CDI unit op mijn motor aangesloten maar dan start hij helemaal niet en die unit weegt ook veel zwaarder dan die van mij
Afgezien van het uitzonderlijk irritante lezen zonder enige interpunctie: als je het over gewicht hebt weegt een voorwerp ‘meer’, niet ‘zwaarder’.

On topic: wat is snel? Bij hoeveel toeren? Is het bij 13(?)K of 4,5K? In het eerste geval mankeert er niks, in het 2e geval is er iets mis met je exup(servo) waardoor er inderdaad vrij vroeg (bij 4,5K toeren dus) een toerenbegrenzer in komt. Klopt ook dat hij dan niet sneller dan ong 85km/u wilt.
 
De klep is uit de uitlaat maar de servo zat wel aangesloten en vastgebonden aan het blok
Kan die wel vrij bewegen? Als de servo vast staat gaat die in storing en vliegt de begrenzer er alsnog in. Als je twijfelt kun je hem een draai geven en contact aanzetten, dan zou die terug moeten draaien.

Blok wordt ook heet: bedrading doorgesmolten?
 
De motor gaat in debegrenzer als ik maar iets gas geeft zo rond de3a4 duizend toeren als ik weg rijd geef ik maar iets gas en schakel ik over rond de 3a4 duizend toeren en dan kom ik niet boven de 80 km per uur
 
En waarom zou iemand de klep verwijderen en de servo aangesloten laten dat is toch raar
De CDI heeft feedback van de servo nodig dat deze draait. Als ie deze feedback niet krijgt komt het spul niet boven een bepaald toerental uit. Dus de klep en de bekabeling is niet nodig, maar de servo moet aangesloten zijn en het ook gewoon doen. Ik heb er zelf ooit ook mee lopen kloten, toen bleken de tandwieltjes binnenin versleten te zijn.
 
Ah, dus als de CDI geen signaal krijgt van de servo "klep staat open" zit de toerenbegrenzing al op 4500 rpm? Dat zal waarschijnlijk zijn om het blok te beschermen tegen een afgeknepen uitlaat (exup klep dicht). Best handig bekeken van Yamaha.
 
Nou begint het me duidelijk te worden jongens bedankt voor deze nuttige info gaat het vanmiddag gelijk testen maar zit ik nog met 1vraag waarom heeft mijnmotor geen aansluiting aan de zijkant van me carbs voor een stekker en heb ik dan wel wat aan die andere draadboom de motor waar die van af komt is van het zelfde bouwjaar als de mijne
 
Ah, dus als de CDI geen signaal krijgt van de servo "klep staat open" zit de toerenbegrenzing al op 4500 rpm? Dat zal waarschijnlijk zijn om het blok te beschermen tegen een afgeknepen uitlaat (exup klep dicht). Best handig bekeken van Yamaha.
Idd maar het is maar één van de vele mogelijkheden.
ik heb er zelf geen verstand van ik heb alles gedaan aan de motor carbs gereinigd en revisie sets er in en ga nog maar ff door
TS geeft aan er weinig verstand van te hebben maar de carbs zijn wel volledig uit elkaar geweest. Misschien zijn die carbs nu niet in orde, staat het mengsel veel te rijk of te arm en gaat ie gewoon op 3 cilinders lopen ipv. de toerenbegrenzer.
Ook de andere CDI om uit te proberen, die er compleet anders uit ziet en een ander gewicht heeft, baart enigszins zorgen. Wat voor CDI unit zit er nu dan op, een originele of juist niet? :?
De aansluiting op de carbs is voor een TPS, throttle position sensor, die de gasstand meet.
 
Trek toch maar die Koso eens los, dan sluit je die iig uit. Het kan best voorkomen dat die Koso energie wegsnoept die voor de onstreking bestemd is. Ik weet natuurlijk niet hoe die aangesloten is, of die direct op de opnemer zit, of op de laagspanningskant van een bobine wat het meest waarschijnlijk is
 
Terug
Bovenaan Onderaan