yamaha's antwoord op de buell?

Dakana

Die hard MF'er
15 aug 2003
260
0
Haarlem
nou zit ik lekker de Motorrad door te bladeren, een leuke toekomst visie naar de 2005 gixxer, wat supermotardjes, allemaal leuk, en opeens, een Yamaha m-bt 1700 ........

een buell uit japan!? 2cilinder V, 1700c, knallend design... nieuw speelgoed!?

gezien het frame lijkt me niet dat het "benzine in het frame" concept geimmiteerd is, de tank straalt uit en de massale cilinders staan als aandacht-trekkers geplaats in de fiets, wat opvalt is de apart geplaatste achterveer, het korte zitje samen gaand met de "open" achterkant, de massale remschijven/klauwen en de wat apart gevormde kuip-loze koplamp ...... zou Yamaha met deze fiets een buell concurrent bedoelt hebben!? zou yamaha een antwoord hebben voor de mensen die de buell kwaliteit niet vertrouwen ? gaat er een rage ontstaan door deze fiets, zullen andere fabrikanten volgen op de populariteit!?

ik zal jullie niet langer ontrust laten waar ik het over heb, hier is een fototje ->
klPICT0050.jpg


resteert mij nog een ding ... ->


Wat vinden jullie er van!?


gegroet,
stefan
 
Ik vind het wel een gaaf ding.. MAar eeh.. 1700 cc? Is dit dan een nieuwe Bulldog ofzo? Well cc's, geen pk's?
 
:r

Yamaha moet niet proberen anderen te imiteren.
Is het net niet

Is net als volk in een volvo v40 (ja ik weet is een blik).

Lijkt op een volvo, maar net niet
 
Ik denk dat dit niet de opvolger voor de Bulldog zal zijn, deze lijkt veel sportiever en agressiever (100pk+?). Ik hou normaal niet van deze motoren, maar deze vind ik echt heel erg mooi. Kijk eens naar die techniek! Losse achterveer, uitlaat(!!!!!!!), tank, achterbrug, UPS vork etc. Dus wel een rassporter lijkt me. :9~

EDIT: Riemaandrijving........
 
riemaandrijving trekt mij voor geen meter als ik eerlijk ben .. sorry, maar ik geil op een ketting :P .. kettingen zijn gaaf ..

maar goed das een mening, wat betreft de bulldog, mag hopen dat deze lekker veel pk's perst :P
 
Maar de MT-01 wordt ook al uitgebracht en lijkt technisch identiek. Is dit misschien een opgeleukte versie ervan om nog meer op een Buell te lijken :?

MT-01 topic...

071404top.jpg
 
Ik zou willen dat Buell zichzelf meer zou na-apen en met een model komt dat meer lijkt op de oudere modellen ipv de nuttelose mini-motoren die nu bij de dealers te vinden zijn. De mijne begint heeft nu 68.000 km op de teller, rijdt nog prima maar zou in afzienbare tijd wel es de in de eeuwige jachtvelden van motorfietsen terecht kunnen komen. Die Yamaha's zien er goed uit, zouden iets minder kerstboomachtig mogen zijn maar ach, dat zal de tijdgeest wel zijn. Een Buell-achtige motor met de betrouwbaarheid van een Jap en niet langer afhankelijk van de pathetische Harley verkoop-organisatie? Waar kan ik mijn handtekening zetten? :}
 
Wat was er ook alweer verkeerd aan de ronde koplamp...?

Buell uitstraling: Ik vermoed dat velen een Buell kopen vanwege de uitstraling, ik kocht de mijne min of meer ONDANKS de uitstraling en de connectie met de Hardly-Ableson-Wanker-World. Ik viel gelijk voor de Buell tijdens een proefrit, het ding blinkt misschien nergens echt in uit maar het is op de een-of-andere manier een geweldig ding om op te rijden, iedere ochtend wanneer ik 'm start is weer een spannend "hoera we gaan weer op pad" moment. De huidige Buells zijn vanwege mijn 1.94 lengte te klein en ik zie me er ook niet mee op reis gaan met een zwik bagage (minimale tank en ruimte), de gemiddelde Harley/Buell dealer is het beste te vermijden als je je motor langere tijd heel wilt houden, dus als ik datzelfde rij-gevoel zou krijgen van een andere motor die wel de allround kwaliteiten heeft van mijn huidige Buell Cyclone dan offer ik gaarne alle "uitstraling" daarvoor op.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou willen dat Buell zichzelf meer zou na-apen en met een model komt dat meer lijkt op de oudere modellen ipv de nuttelose mini-motoren die nu bij de dealers te vinden zijn. De mijne begint heeft nu 68.000 km op de teller, rijdt nog prima maar zou in afzienbare tijd wel es de in de eeuwige jachtvelden van motorfietsen terecht kunnen komen. Die Yamaha's zien er goed uit, zouden iets minder kerstboomachtig mogen zijn maar ach, dat zal de tijdgeest wel zijn. Een Buell-achtige motor met de betrouwbaarheid van een Jap en niet langer afhankelijk van de pathetische Harley verkoop-organisatie? Waar kan ik mijn handtekening zetten? :}
Je weet toch wat je koopt als je een Buell/Harley koopt.Als je betrouwbaar en probleemloos wil rijden koop dan een Jap.Bijv een Fazer 1000.Gaaf fietsie.Ben trouwens met je eens dat er maar een echte buell is,de s1 dus.
 
Zielig he,na-apen

en als HD nou eens de voorvork/vering en de remmen zou naapen, dan komt het misschien nog goed.


en over naapen, hoever ga je daarin :? Ik erger me bv te pletter aan al die ronde wielen. En geloof mij maar dat ik nog steeds autorijders moet vermoorden omdat ze vragen wat voor type HD ik rij. Voor de duidelijkheid, ik rij k100.
Maargoed, zoals ik al zei..... die ronde wielen hè...
 
:^ als je het maar ver genoeg doorvoert dan kan je helemaal niks meer maken. als je lang zoekt blijkt dat wat wordt beschouwd als het origineel ook niet het eerste was
 
Dat is nou eens een motorfiets zoals een motorfiets bedoeld is, ik hoop echt dat ie zo uitkomt, ben alleen benieuwd hoe dat rijd, zo'n riem
 
Ik ben GEK op namaak!!!

De TRX is ook zogenaamd namaak, maar man, wat heb ik al jaren lang vreselijke lol met dat ding! Op het circuit, op straat, met af en toe een wheelie en met een paar mooie pijpjes voor het geluid en nog wat los spul, wie wil er nog iets "ORIGINEEL"s???
Ik sta te springen om een keer te mogen rijden op die MT-01, hoewel ik mn TRX waarschijnlijk NOOIT wegdoe!
 
en als HD nou eens de voorvork/vering en de remmen zou naapen, dan komt het misschien nog goed.


en over naapen, hoever ga je daarin :? Ik erger me bv te pletter aan al die ronde wielen. En geloof mij maar dat ik nog steeds autorijders moet vermoorden omdat ze vragen wat voor type HD ik rij. Voor de duidelijkheid, ik rij k100.
Maargoed, zoals ik al zei..... die ronde wielen hè...
Als je k100 rijdt moet je je gevleid voelen met zo,n opmerking.
 
ben alleen benieuwd hoe dat rijd, zo'n riem

Wel, als Buell rijder kan ik daar wel antwoord op geven: Zodra je wat gas geeft en je hoort wel het toerental toenemen maar niet de snelheid dan is-ie geknapt :} Verder is er weinig verschil, het rammelt wat minder, en is schoner en minder onderhoud. Echter gezien het "gevaar" dat het ding kan knappen (je staat dan ECHT stil, geen snelle fix langs de kant van de weg) en de hoge kosten van vervangen (ik geloof dat Buell voor de nieuwere XB modellen nu 20- of 25.000 km voorschrijft voor preventief vervangen van de belt EN de geleider) zou ik het niet erg vinden als mijn Buell een x-ring ketting met Scottoiler zou hebben gehad: Gaat doorgaans langer mee dan 25.000 km, is goedkoper te vervangen, niet al te veel onderhoud, je kan wat makkelijker spelen met verschillende overbrengingsverhoudingen als je daar pret aan beleeft, en veel minder kans op doorknappen.
 
Strak ding. Dat voorlampie lijkt me trouwens dezelfde als die van de Yamaha Fz6 (niet Fz6 Fazer), die heeft ook zo'n apart ding. Heeft iemand de technische specs daarvan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan