yammie dragstar 650

cb4ever

Die hard MF'er
28 nov 2005
709
15
beveren-leie
Hellow,

ik heb 'n yammie dragstar 650 (2005) op de kop kunnen tikken met 1600km. alé, het is een erfstuk :-)

nu, de moto staat al 4jaar stil. dus heb ik er nieuwe olie en oliefilter in gedaan. de batterij is ook kapot, maar ik heb zo'n startbatterij (booster).

de moto beginnen starten en hij begon direct benzine langs zijn carburator uit te steken. ook bleef hij niet draaien.

iemand een idee?

vervolgens nog een vraag. wat kan ik hiervoor vragen als ik hem verkoop?
 
ik ben niet technisch onderlegd maar dit is volgens mij duidelijk
carborateur zijn vuil, vlotternaalden zitten vast ...dat soort dingen
 
geef met een hamertje een tikje tegen je carburateurs. Soms schieten de naalden los. Bij mij heeft t geholpen. Verder carbcleaner erdoorheen. Dit is de makkelijkste oplossing en anders uit elkaar en reinigen
 
Ook mijn eerste gedachten; vastzittende vlotternaald. Gevolg: benzine loopt uit je carbrateur, alles verzuipt, motor slaat af. Oplossing: tik even met een rubberen hamer of achterkant schroevendraaier of dergelijke tegen de vlotterbakjes van de carburateur.
 
Zoals gezegd: vloternaalden, omdat er oude benzine in de carbs vergomd zit.

Oude zooi uit de tank laten en nieuwe er in. Wel eerst de binnenkant van de tank controleren op roest.

Met mazzel kun je de carb schoonrijden, ev met een reinigingsmiddel door de benzine.

Ding zou ongeveer 2500 kunnen opbrengen. Misschien nog ietjes meer (gezien de lage km stand).
 
Zoals gezegd: vloternaalden, omdat er oude benzine in de carbs vergomd zit.

Oude zooi uit de tank laten en nieuwe er in. Wel eerst de binnenkant van de tank controleren op roest.

Met mazzel kun je de carb schoonrijden, ev met een reinigingsmiddel door de benzine.

Ding zou ongeveer 2500 kunnen opbrengen. Misschien nog ietjes meer (gezien de lage km stand).
Yep, had ik ook met m'n dragstar.
 
Gebeurt bij elke motor die vier jaar stil staat met benzine er nog in....
 
great. vond het bizar dat hij pas begon te 'pissen' van het moment dat ik startte. als de vlotters van mijn oldtimer cb vast zitten, 'pissen' die van 't moment dat ik er benz in kap.

gracias!

dan nog 'n vraagje. hoe haal je die DB killers uit die OEM dempers?

ik neem zo vlug mogelijk 'n pic. het haar staat nog op de bandjes :)
 
Die demper haal je er niet uit, want je gaat hem verkopen :)

Kleine tip: houd de originele uitlaten, en zoek een aftermarket setje er bij.

Ooit komt de apk voor motorfietsjes, of iets wat daarop lijkt. En dan is geluid het eerste waar....
 
dit is hem

10032012212.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan