Yeah, deel 1 is binnen

skoepje

Die hard MF'er
13 dec 2003
570
0
Ik weet het ik ben de zoveelste al met zo'n topic, maar toch ben ik er wel heel blij mee!!!

Heb het met heel veel pijn (letterlijk) en moeite gehaald. Nu op naar deel 2!!

(was gisteren onderuit gegaan op de tennisbaan en had een grote schaafwond opgelopen op mijn linker bil waardoor zitten erg moeilijk gemaakt wordt. Dat was ook wel te zien aan mijn bv's ze gingen helemaal niet zo lekker. Heb volgensmij ook alles 2x moeten doen en 1 onvoldoende voor de langzame slalom.)

Thx!!!

Ik was nieteens zenuwachtig (mede doordat ik me drukker maakte of mijn been enorm pijn zou gaan doen en of ik het wel zou volhouden daardoor.....)

Gewoon lekker voor gaan, je hebt 7 oefeningen, 14 kansen en je hoeft er maar 5 goed te hebben.... moet genoeg zijn! Er was al een hele club, die waren allemaal al geslaagd. Denk een stuk of 10 die ik gezien heb.... Wel gezellig :d (in weert afgereden, moet iemand anders daar ook nog naar toe)

succes voor diegene die nog moeten!!!! gaat lukken *D

Als het mij is gelukt met het nivo dat ik vandaag reed moet het iedereen wel lukken :X

HARTELIJK GEFELICITEERD!!! :9~
Wauw he, ik moet over een maand pas. Ieh, spannend. Heb nu wel elke keer zin om te rijden, niet om te lessen, hahaha.

Thx nog een keer :)

Enne die schaafwonden zijn bijna allemaal vergeten, alleen die op mijn bil doet nogsteeds erg veel pijn (maja die is dan ook zo groot als de doorsnede van een voetbal plus nog wat extra)

woei.. gisteren ook AVB gehaald.. voor de 2e keer.. de eerste keer ging zwaar bagger, en gisteren ging het opeens helemaal perfect.. naja..

16 juni AVD :)

Hallo

Ik dacht dat deel I en deel II tegelijkerteid werden afgenomen.
Kan iemand mij dat uitleggen.
Volgende week zaterdag krijg ik pas mijn eerste les, dus ben nog niet op de hoogte van alles.

Alvast bedankt,

Elly

Je doet eerst je AVB (Bijzondere verrichtingen), daarvoor moet je motortheorie hebben of rijbewijs B.

Het examen Voertuigbeheersing
Het examen Voertuigbeheersing duurt in totaal twintig minuten. Het is een kort examen waarin de kandidaat zeven oefeningen moet uitvoeren. Er zijn twaalf oefeningen die zijn ingedeeld in vier clusters:
1. lopen met de motor en gebruik van de standaard (één daarvan is verplicht);
2. verrichtingen bij lage snelheid (zes oefeningen, waarvan één verplicht en één naar keuze);
3. verrichtingen bij hogere snelheid (twee oefeningen, beide verplicht);
4. remoefeningen (drie oefeningen, waarvan één verplicht en één naar keuze).
Naast de vijf verplichte oefeningen kan de examinator uit de overige zeven er twee kiezen.
Als je slaagt voor het examen Voertuigbeheersing, ontvang je een uitslagformulier waarmee je kunt opgaan voor het examen Verkeersdeelneming. Het uitslagformulier is één jaar geldig.

Daarna kun je op voor je AVD, Verkeersdeelname. Daarvoor moet je je theorie motor hebben.
Het examen Verkeersdeelneming
Het examen Verkeersdeelneming duurt 55 minuten. Eerst heb je een inleidend gesprek met de examinator in het examencentrum. Dan volgen op het parkeerterrein de ogentest en een aantal voorbereidings- en controlehandelingen bij de (examen)motor.

De rit
Daarna gaat de examenrit van start. De examinator en je rij-instructeur volgen je in een auto. De examinator let onder meer op je kijkgedrag, de plaats op de weg en of je voldoende rekening houdt met andere weggebruikers. Ook let hij op je voertuigbeheersing in het verkeer.
Vrijstelling
In de nieuwe situatie is het niet mogelijk om met behulp van een tussentijdse toets vrijstelling te behalen voor de bijzondere verrichtingen. Dit is immers een apart examen geworden.

Na afloop
Direct na afloop vertelt de examinator in het examencentrum de uitslag. Als je bent geslaagd, krijg je meteen de Verklaring van rijvaardigheid en de Verklaring van geschiktheid. In ruil voor deze twee documenten, twee pasfoto’s en het vereiste geld kun je bij het gemeentehuis in je woonplaats je rijbewijs krijgen. Ben je gezakt, dan licht de examinator toe welke onderdelen onvoldoende waren. Ook krijg je het uitslagformulier mee, zodat je de gegevens met je instructeur kunt bespreken voor de vervolglessen. Je instructeur is meestal bij dit gesprek aanwezig.

Bedankt voor het de snelle reactie
Als je voor deel I gaat, word dat ook afgenomen bij het CBR?
En hoelang duurt die aanvraag?

Elly

Yup, alles wordt afgenomen door het CBR. In de regio Tilburg hier doen ze dat wel op een apart terrein in een of ander buitengebied, maar goed.

Ik zit bij een hele grote rijschool, dus ik kon vrij snel op examen, en ik kan nu vrij snel op voor AVD. Maar als je rijschool nog niets gepland heeft, kun je zelfs wachttijden van 2 maanden verwachten.

Maar goed, dat hoor je wel van je rijschool als je je eerste rijles hebt ;)

Terug
Bovenaan Onderaan