Yep eindelijk gelukt!!! Klaverblad rond..

Daemon

MF veteraan
15 jun 2001
1.487
0
Het was vandaag heerlijk weer. Even een rondje gereden op m\'n Kawa. Even geoefend op een klaverblad. En ja! Ik heb rechtsom het maximale bereikt!!!

In ene voel ik *krasch*, ow niet verder dus... Even later gestopt en gekeken wat ik precies op de bocht aan de grond heb gereden. Steppie, nee. Uitlaat dan? Nee. Hmmm... Wat dan wel? Zoek, zoek, zoek... M\'n standaard (bok zeg maar) aan de grond gereden... |( Lekker handig!

Nou zit er trouwens een gigantisch verschil tussen de glimrandjes links en rechts... Verder ook nog hele kleine hupjes gedaan (wheelie probeersels). Ongeveer 50 rijden, gas los tot 40 en dan gas. Dan komt het voorwiel omhoog. Maar ja dan durf ik nog niet verder. Langzaam oefenen. Maar is dit de manier? Met koppeling lukt het niet. Trouwens stoppies is niks voor m\'n ZZR volgens mij. Is meer iets voor m\'n SV...

Verder ff nog een vraagje aan de ZZR rijders, hoe hoog hebben jullie nu je bandenspanning?

TNX, maar was leuk vandaag. (Nou m\'n bok er af halen ;) .)
 
Laatst bewerkt:
Met koppeling lukt het zeker :) *D zal ik je nog wel es laten zien :)
En hoe hoog de spanning is is ook afhankelijk van je bandjes he...

Hmmm... Oké! De bandjes zijn BT010 van Bridgestone. (Ze geven trouwens 2,9 bar op voor deze banden, maar dat lijkt me voor een tikkeltje veel...)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eens rondgekeken. Spanning voor 2,5 bar achter 2,9. Dat is goed denk ik.

Weet iemand hoe de demping in te stellen is? Als je hem helemaal uit draait dan staat hij op 1. Dan kun je hem indraaien naar 2 en 3 en dan gaat hij daarna nog een slag rond naar wederom 1, 2 en 3. Hij staat nu op de eerste stand 2. Verder zit er nog soort im(n)busje in, wat is daar de bedoeling van???

Dit alles voor de ZZR... Alvast dank :} .
 
Wheelie inderdaad met koppeling, werkt het soepelst, trouwens wheelies kun je bijna niet leren, dat voel je, en vandaar uit kun je je wheelie pakket uitbreiden 8-)
 
Vermits ik nog maar een maand mijn motor heb, moet ik toegeven dat ik nog geen enkel klaverblad gedaan heb ;( of kunnen doen met dat klote weer :(
Maarja, eenmaal het weer iets beter en ik waag me er wel eens aan. (Zal de 1é keer wel met eenklein hartje zijn...)
 
Jullie kicken helemaal op klaverbladen.. is dat in Holland de enige manier om een bochtje te pakken? Rob (oet zuidelijk zuid limburg)
 
Het was vandaag heerlijk weer. Even een rondje gereden op m\'n Kawa. Even geoefend op een klaverblad. En ja! Ik heb rechtsom het maximale bereikt!!!

In ene voel ik *krasch*, ow niet verder dus... Even later gestopt en gekeken wat ik precies op de bocht aan de grond heb gereden. Steppie, nee. Uitlaat dan? Nee. Hmmm... Wat dan wel? Zoek, zoek, zoek... M\'n standaard (bok zeg maar) aan de grond gereden... |( Lekker handig!

Nou zit er trouwens een gigantisch verschil tussen de glimrandjes links en rechts... Verder ook nog hele kleine hupjes gedaan (wheelie probeersels). Ongeveer 50 rijden, gas los tot 40 en dan gas. Dan komt het voorwiel omhoog. Maar ja dan durf ik nog niet verder. Langzaam oefenen. Maar is dit de manier? Met koppeling lukt het niet. Trouwens stoppies is niks voor m\'n ZZR volgens mij. Is meer iets voor m\'n SV...

Verder ff nog een vraagje aan de ZZR rijders, hoe hoog hebben jullie nu je bandenspanning?

TNX, maar was leuk vandaag. (Nou m\'n bok er af halen ;) .)

Nog niet het maximale..

Als je nou je motor iets rechter houdt en er zelf naast gaat hangen (kneedown) kan je nog een stukje verder.
Helemaal als jeje middenbok eraf haalt.
 
Nog niet het maximale..

Als je nou je motor iets rechter houdt en er zelf naast gaat hangen (kneedown) kan je nog een stukje verder.
Helemaal als jeje middenbok eraf haalt.

Met bok kan mijn motor niet schuiner, wel harder de bocht door natuurlijk. Maar inderdaad, zo schuin zo ik inmiddels moeten kunnen kneedownen toch?

Ook maar eens proberen als het weer mooi weer is. Ja hier zijn niet echt mooie bochten in de buurt waar je rustig het spul aan de grond kunt rijden. Bij een klaverblad kun je eindeloos de vier bochten blijven nemen, en als het rustig is zit er niemand voor je. Geen ander overstekend verkeer, Na vier keer weet je ongeveer de putten en / of rommel. Het is de beste manier om te oefenen, en in geval van een schuiver redelijk veilig.

Maar de bok gaat er niet af, is een woon- / werkmotor, en erg handig bij het ketting inspuiten!

(ps, alleen zo jammer dat klaverbladen allemaal rechtsom zijn... ;( )
 
Laatst bewerkt:
Je middenbok wordt vanzelf korter gewoon wegslijpen die zijkanten van de bok, heb ik destijds ook gedaan en daarna de voetsteunen.
})

gR1d
 
Bovendien hoe meer je eraf slijt, hoe lichter de motor wordt. Wel rekening houden met het feit dat het zwaartepunt langzaam hoger komt te liggen :)
 
ik ga nu even knietje leggen :]

bij mij is het net het omgekeerde,
kan nl zonder probleem met de knie aan de grond maar de steuntjes hebben de grond nog niet geraakt

wel een ferme rukwind hier en het ligt ook nog wat nat dus valt af te wachten hoe de bochtjes erbij liggen :(
 
mijn bt-010tjes staan voor en achter op 2.9 en dat rijdt prima!! zachter zou ik ze alleen zetten op het circuit...

ik zou namelijk niet afwijken van wat er wordt aangegeven door bridgestone...

ik ken iemand met een sv en die kan fantastische wheelies trekken...ik geloof iets van 5 a 6000tpm ff koppelingetje erbij...en hopla...doortikken naar zijn 2....en daar gaat ie weer met een vette wheelie...


Hmmm... Oké! De bandjes zijn BT010 van Bridgestone. (Ze geven trouwens 2,9 bar op voor deze banden, maar dat lijkt me voor een tikkeltje veel...)
 
Op maandag 28 januari 2002 18:44 schreef Fastnappie het volgende:
mijn bt-010tjes staan voor en achter op 2.9 en dat rijdt prima!! zachter zou ik ze alleen zetten op het circuit...

ik zou namelijk niet afwijken van wat er wordt aangegeven door bridgestone...

ik ken iemand met een sv en die kan fantastische wheelies trekken...ik geloof iets van 5 a 6000tpm ff koppelingetje erbij...en hopla...doortikken naar zijn 2....en daar gaat ie weer met een vette wheelie...

Geloof me, ik ken er ook zo eentje!!! OP MIJN SV (ben het alleen zelf niet) ;( . Volgens mij probeerde hij zelfs door te gaan naar z\'n derde versnelling (Max, vertel es?).

Maar 2.9 achter kan goed. Maar ik heb hem liever iets zachter (op de Kawa). Voor is 2.9 te hard, 2.5 is goed. Voor m\'n SV nog iets minder. 2.9 geven ze op als maximaal niet als werk druk. Bovendien heeft het met het gewicht te maken van jou en van je motor (en voorkeur).
 
Terug
Bovenaan Onderaan