Yes! (Deel 2)

Hmmmike

MF'er
31 aug 2015
78
2
Vandaag GESLAAGD voor mijn AVD! Rijden ging lekker. Ik was even bang voor heel slecht weer, maar gelukkig viel dat enorm mee.

Ik ben een blij mens en mag eindelijk een motor besturen! Zonder instructeur ervoor of erachter dat is... :)
YES!!! :]
 
Vandaag GESLAAGD voor mijn AVD! Rijden ging lekker. Ik was even bang voor heel slecht weer, maar gelukkig viel dat enorm mee.

Ik ben een blij mens en mag eindelijk een motor besturen! Zonder instructeur ervoor of erachter dat is... :)
YES!!! :]

Optimist!
 
Dank je wel, Sjaak. Wat bedoel je, OgriUk? Het weer? Viel hier heel erg mee.
 
Vandaag GESLAAGD voor mijn AVD! Rijden ging lekker. Ik was even bang voor heel slecht weer, maar gelukkig viel dat enorm mee.

Ik ben een blij mens en mag eindelijk een motor besturen! Zonder instructeur ervoor of erachter dat is... :)
YES!!! :]

Nee hoor, dat mag pas nadat je je rijbewijs hebt opgehaald. Dus nu nog niet.

Wel gefeliciteerd in elk geval.
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met het halen van je rijbewijs,en ik wens je vele veilige kilometers,toe, :] Heb je al een motor thuis op je staan te wachten?OgriUk bedoeld dat je een optimist bent aangezien je het weer vind meevallen,hihi,ik niet,vind het maar K*tweer,ben dan ook met de auto naar het werk,hihi :) :W
 
Gefeliciteerd met het halen van je rijbewijs,en ik wens je vele veilige kilometers,toe, :] Heb je al een motor thuis op je staan te wachten?OgriUk bedoeld dat je een optimist bent aangezien je het weer vind meevallen,hihi,ik niet,vind het maar K*tweer,ben dan ook met de auto naar het werk,hihi :) :W

Haha, mijn schoonvader belde net op, of ik z'n auto wilde lenen om dalijk naar mijn werk te gaan. Wat bij mij wel een beetje meespeelt in de voertuigkeuze, is dat mijn motor op het moment een elektrisch defect heeft en ik tegen 24 uur waarschijnlijk in de regen en het donker had moeten sleutelen.

Maar TS, alsnog gefeliciteerd, want motorrijden is inderdaad haast uniek leuk, hoewel je soms een optimist moet zijn.
 
Vandaag GESLAAGD voor mijn AVD! Rijden ging lekker. Ik was even bang voor heel slecht weer, maar gelukkig viel dat enorm mee.

Ik ben een blij mens en mag eindelijk een motor besturen! Zonder instructeur ervoor of erachter dat is... :)
YES!!! :]
Wat betekend AVD ? Ik ben namelijk nog van de oude stempel. Rijbewijs gekregen na een rondje om de kerk.
 
AVD staat voor Algemene (?) VerkeersDeelneming. Dit is het rijden op dne openbare weg en je aan de regels houden en je netjes gedragen enzo. AVB (te behalen vóór AVD) staat voor Algemene? VoertuigBeheersing. Dit zijn de bijzondere verrichtingen. Ik ben zelf ook nog van een rondje om de kerk, maar ben toen helaas gezakt. Nu, jaren later en een midlife crisis verder ☺ nog eens geprobeerd en vandaag dus voor het derde examen (theorie moet ook opnieuw) geslaagd.
 
Grats!

Let er wel op dat je nu niet altijd iemand achter je hebt rijden die je reet beschermt. Was het eerste wat mij opviel toen ik alleen reed.
 
Overigens is het weer hier (Oosten van het land) nu ook knaken. Vanochtend tijdens het examen was het prima te doen. Droog, wel wat bewolkt, niet te koud. Perfect eigenlijk. Nu komt het hier zo nu en dan ook met bakken uit de hemel. Ben blij dat ik nu niet hoef te rijden.
 
Gefeliciteerd!

nu lekker rijden (met rijbwijs, duurt dat lang? waaien die buien over. maar zelfs met enige regen is rijden LEUK...).

ik ben nog van het rondje "over de boulevard", vandaar ook leuk om even te lezen wat AVB/D is.
 
Gefeliciteerd!

nu lekker rijden (met rijbwijs, duurt dat lang? waaien die buien over. maar zelfs met enige regen is rijden LEUK...).

ik ben nog van het rondje "over de boulevard", vandaar ook leuk om even te lezen wat AVB/D is.


Ik zou in principe volgende week mijn rijbewijs kunnen halen, maar dan kan ik echt niet. Over +/- 2,5 week kan ik pas. Maar dat komt goed. Ik heb toch nog geen motor :P
 
AVD verklaard:
A = rijbewijscategorie. A, A1 of A2
VD = VerkeersDeelname. vroegâh zat dat samen met de Bijzondere Verrichtingen in 1 examen, maar aangezien dat te weinig geld oplevert, hebben ze dat gesplitst. net als de rijbewijzen BE en C en D. deed je vroegâh examen C (vrachtwaggel), kreeg je D (Bus) er gratis bij.
 
zo'n heerlijk gevoel, zonder instructeur de weg op. Gewoon in je uppie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan