YES YES YES!!!!!!!!!!!!!!!!

Helly

MF'er
31 mrt 2003
140
0
Zeist
Ik heb gisteren mijn droom motor gekocht. Een groen/witte kawa zx6r uit 1996. :)
Ik heb hem in duitsland gekocht en ga hem vrijdag ophalen.
Hij is echt helemaal top, kon geen krasje of beschadiging ontdekken.
Nu nog invoeren. Ik belde de RDW op en het kan pas half juli dat is meer dan 2,5 maand. Klote! Wie weet waar ik eerder terecht kan? Maakt niet uit waar.

Nog een andere vraag. Ik heb het chassisnummer gecontroleerd en dat is het zelfde als op de Farhzeugbrief. Maar het motornummer is niet het zelfde. Zit er dan een ander motorblok in of hoort dit.

ik zal snel een foto plaatsen.

:]
 
FF rondbellen bij verschillende R.D.W. stations, zit veel verschil in de wachttijden.

Over 't motorblok, denk idd dat er een ander blok in ligt, maar heb geen idee of ze daar moeilijk over gaan doen :? :?
Heb 'r zelf nu ook een ander blok in gehangen, maar ben niet van plan om dat te melden bij b.v. de verzekering ofzo :P
 
Volgens mij hebben chassis en motornummer nix met elkaar gemeen. Iig niet voor Kawa, Aprilia, Ducati en Suzuki (andere merken heb ik niet gehad, weet het dus niet zeker).
 
Motorblok en framenummer zijn in 99% van de gevallen niet gelijk. De reden van een motorbloknummer ontgaat mij nog steeds (behalve dat de politie vroeger aan mijn c90 bloknummer kon zien dat ie toch niet onder een c50 hoorde en dat er 40 cc teveel inzat.... auw)

Het framenummer is belangrijk. de rest niet. Oh ja. Tijdens het keuren moet de merknaam goed zichtbaar zijn. Een volledig overgespoten motor zonder merknaam komt niet door de keuring.
 
Eerder werden ook motorblok nummers geregristreerd, was bedoeld tegen diefstal ed. Voor zover ik weet is die regristratie nu afgeschaft en maakt dat nummer dus niets meer uit.

Veel plezier met je nieuwe fiets en :] ze
 
Gefeliciteerd. Probeer even RDW Den Bosch, was 2 weken geleden het kortst. Postcode 5237 intoetsen bij het menu van het RDW. Suc6
 
[offtopic]
Heb je die avatar zelf gemaakt? Zoja: waarmee?/hoe?
[/offtopic]


Blij dat je je droommotor hebt gevonden :)
 
volgens mij maakt het wel uit als je moterblok nummer anders is, als dit nummer niet bekend is bij de rdw kan je problemen krijgen, ik heb dat probleem ook gehad,alleen dan met een yzf 750r.

motor kopen????

verder veel plezier met :]
 
Motorblok en framenummer zijn in 99% van de gevallen niet gelijk. De reden van een motorbloknummer ontgaat mij nog steeds (behalve dat de politie vroeger aan mijn c90 bloknummer kon zien dat ie toch niet onder een c50 hoorde en dat er 40 cc teveel inzat.... auw)

Het framenummer is belangrijk. de rest niet. Oh ja. Tijdens het keuren moet de merknaam goed zichtbaar zijn. Een volledig overgespoten motor zonder merknaam komt niet door de keuring.

mijn vorige motor, een klawasaki zxr 750 was helemaal zwart gespoten... geen sticker of merknaam te zien. hebben ze geen probleem van gemaakt op de keuring.
 
mijn vorige motor, een klawasaki zxr 750 was helemaal zwart gespoten... geen sticker of merknaam te zien. hebben ze geen probleem van gemaakt op de keuring.

Volgens bedoelt duc900ss de merknaam op het blok en niet op de tank ;)


Helly gefeliciteerd met je motoraankoop en suc6 met het afhandelen bij de rdw :)
 
Bij welk keurstaiton kan ik het snelste terecht?
Waar vindt ik een overzicht waar die keurstaions zitten?

Het is zo dat in Duitsland er een stop op de aantal pk wordt gezet ivm de verzekeringskosten. Die van mij heeft 98 pk. Is dit normaal hoger?
En hoe kan ik dit veranderen?

:)
 
Bij welk keurstaiton kan ik het snelste terecht?
Waar vindt ik een overzicht waar die keurstaions zitten?

Het is zo dat in Duitsland er een stop op de aantal pk wordt gezet ivm de verzekeringskosten. Die van mij heeft 98 pk. Is dit normaal hoger?
En hoe kan ik dit veranderen?

:)

dit staat vaak op de papieren omdat dat bergen geld scheelt in verzekering, maar meestal heeft ie toch het volle vermogen.... Merk je denk ik ook wel als je vol gas geeft.. Al zou dat nog weleens tegen kunnen vallen met een ZX6R met 98 of een ZX6R 105 pk ivm een R1 met 98 pk of een R1 met 150 PK
 
Nu nog invoeren.
:]
Hey Helly,

Als eerste natuurlijk congratz ;)

Ff vraagje, ik snap grotendeels hoe je een motor in NL moet invoeren, maar moet je de motor ook in DL laten uitschrijven oid? Anders staat je motor (lijkt mij) ook nog in DL geregistreerd.
 
Het is zo dat de verkoper de motor moet afmelden. Hij houdt het nummerbord en jij krijgt dan de fahrzeugbrief (motorpapieren).
En dat is het.

Ik heb trouwens eenafspraak gemaakt in den bosch voor 6 juni. Duurt wel lang maar was beter dan nieuwegein (10 weken). :z

Waar moet ik van te voren goed opletten? Zijn duitse motoren misschien anders dan nederlandse. Er zit een orginele uitlaat onder.
 
Dit is hem dan!!!!
Dik he!

*D

full
 
Hee, weer een Zeistenaar op MF. Als we niet uitkijken kunnen we nog een keertje gaan touren met zn allen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan