Yiying yy250t / de chineese Honda Redflex 250cc MS kloon

Hoi,
Vandaag eindelijk weer een ritje op de yiying gereden hij had 2weken stil gestaan open en bloot dus had nogal wat nattigheid en een beetje kou moeten verduren maar naar enig tegen gespeuter kwam die toch tot leven.
En ook de tempratuur meter die 2 weken geleden de weg een beetje kwijt leek tezijn deed het vandaag ook weer gewoon.
Wat was het trouwens lekker scoot weer he een zonnetje geen wind.
 
Vandaag weer een naar mijn benzine verbruik gekeken rekening houdend met het feit dat ik inmiddels er een wel wat stevigere rijstyle op nahoud nu ik weet wat ik wel en niet kan met de yiying.Kom ik uit op zo'n 1op27.5 en dat valt me niet tegen.
 
Ik ga hem morgen eindelijk ophalen in amsterdam de vervanger van mijn eerste motorscooter bisan lifan.

Heb nog amper een idee of ik nu op het bericht reageer waar het mij om gaat maar bij deze.
Heb sinds gisteren een Yiying YY250T-4 gekocht en is bij lange na niet zo slecht als dat ze vaak van die Chinese motoren of scooters enz. vinden.
Kijk, het is niet hetzelfde als de Honda CBR 1000F die ik ooit gehad heb maar dat mag je ook niet verwachten.
Heb net een klassieke Honda 150CC Elite verkocht maar open en eerlijk gezegd trok die toch wat sneller weg.
Waar ik wel problemen mee heb is dat de Temperatuur meter erg Hoog stijgt maar niet naar het Rode vlak gaat.
Ben dat niet gewent, meestal tot de helft en max tot 3/4!
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Heb extra koelvloeistof toegevoegd maar helpt niet echt.

Groet freekio1946
 
Hoi,
Ik denk dat je toch naar je thermostaat moet laten kijken want bij een 3/4 stand moet moet de koeling toch eens in werking treden.
Is de yiying al ingereden?
Ohja ik zal meteen even van deze gelegenheid gebruik nemen om afscheid van het motorscooterforum tenemen.
Ik ga namelijk weer motorrijden ik heb een gpz600r gekocht.

Heb nog amper een idee of ik nu op het bericht reageer waar het mij om gaat maar bij deze.
Heb sinds gisteren een Yiying YY250T-4 gekocht en is bij lange na niet zo slecht als dat ze vaak van die Chinese motoren of scooters enz. vinden.
Kijk, het is niet hetzelfde als de Honda CBR 1000F die ik ooit gehad heb maar dat mag je ook niet verwachten.
Heb net een klassieke Honda 150CC Elite verkocht maar open en eerlijk gezegd trok die toch wat sneller weg.
Waar ik wel problemen mee heb is dat de Temperatuur meter erg Hoog stijgt maar niet naar het Rode vlak gaat.
Ben dat niet gewent, meestal tot de helft en max tot 3/4!
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Heb extra koelvloeistof toegevoegd maar helpt niet echt.

Groet freekio1946
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Ik denk dat je toch naar je thermostaat moet laten kijken want bij een 3/4 stand moet moet de koeling toch eens in werking treden.
Is de yiying al ingereden?
Ohja ik zal meteen even van deze gelegenheid gebruik nemen om afscheid van het motorscooterforum tenemen.
Ik ga namelijk weer motorrijden ik heb een gpz600r gekocht.

Dan zit je nou mooi met die nickname opgescheept ;)

:W
 
Scooterfun: beviel de yiyingying scooter niet of is er een andere reden dat je weer bent gaan motorrijden.

freekio: geen idee wat het zou kunnen zijn, denk de thermostaat die kapot is.
 
Hoi,
Ik denk dat je toch naar je thermostaat moet laten kijken want bij een 3/4 stand moet moet de koeling toch eens in werking treden.
Is de yiying al ingereden?
Ohja ik zal meteen even van deze gelegenheid gebruik nemen om afscheid van het motorscooterforum tenemen.
Ik ga namelijk weer motorrijden ik heb een gpz600r gekocht.

Hallo:

Heb er nog weinig kijk op daar ik hem zelf net heb.
Weet iemand waar de thermostaat zit bij deze motorscooter??
Of is het de Sensor die ik ook al niet kan vinden.
Info boekje stelt helaas niet zoveel voor een een PDF file kan ik nergens vinden.

Nee, de motorscooter heeft Pas 790 KM gereden Nu waarvan 45 van mij.
Vorige eigenaar had zich bij de aanschaf, 3 jaar geleden, vergist in zijn lengte van 195CM dus zat toch niet zo lekker als hij gehoopt had dus de scooter belande in de schuur wat ook goed te zien was.
Heb geprobeerd een omleiding te maken en de Ventilator constant te laten draaien maar ook dit heeft Geen effect!!
Koelvloeistof loopt er uit als een gek zodra ik de ventilator afzet.

Iemand nog Hints???

Groet Freek uit Overloon
 
Geen thermostaat kunnen vinden ook geen waterpomp gevonden ???????????????????
Nou als ik het goed begrijp wordt dit een broodje moeilijk, Zonder voldoende kennis van zo'n scoot, en dan de boel overhoop trekken word echt kommer en kwel.
Zoek er iemand bij die er wat meer kennis van heeft, vanuit hier is het ook glazen bol werk.
 
Ben er mee bezig maar de Heer in kwestie is nog op Vakantie.
Kan wel een stukje rijden van 14 km maar dat is alles.
Als ik via de drukdop{zo benoem ik het maar even}koelvloeistof erin doe dan komt het er aan de andere kant bij dat plastic vaatje er weer uit via de bovenkant.
 
...Weet iemand waar de thermostaat zit bij deze motorscooter??...
Deze specifieke scooter ken ik niet dus even onder voorbehoud.


Zoek de radiateur, die moet te vinden zijn.

Volg de bovenste slang vanaf de radiateur naar het motorblok en je komt waarschijnlijk uit bij de thermostaat.
Die zit vaak in een opgebouwde behuizing waar ook de slangaansluiting in verwerkt zit.
 
Zag wel een vorm van Lucifer achtige doosjes{?}op de uitlaat vast zitten, twee stuks.
Ben 65 jaar maar heb dit nog nooit op een uitlaat gezien.
 
Heb nog maar eens gekeken onder de kap en zie genoeg maar ben teveel Leek om te weten wat ik zoek.
Zoals ik al eerder stelde is hij nog niet eens ingereden en lijkt het Blok wel Nieuw!!
Scooter is van Juni 2010 en heeft nu 750KM gereden waarvan de laatste 45km van mij zijn en voor de rest heeft hij bijna 2 Jaar stilgestaan in een schuur.

Zag op de Motor iets waar het een klein beetje gelekt heeft en ziet eruit als koelwater.
Gaat een wat dikkere slang naar de radiateur toe{zover ik het kan zien}.
Word door deze slang het Blok gekoeld?
Zal proberen hiervan een foto bij te versturen.
 
Hallo Freek
Ik weet niet uit welke omgeving je komt maar indien je uit utrecht of omstreken komt en zelf het probleem niet weet op telossen heb ik wel een adres voor je van iemand die de yiying kent en die voor een zeer laag tarief werkt.
Gr peter
 
full

Kijk hier eerst eens.

[FAQ=,plaatje]Algemene FAQ: Hoe plaats ik een plaatje?[/FAQ]


Gelukt maar moet nu ergens bij mijn documenten staan.
Bedankt voor de link naar een foto plaatsen.

Heb een foto gemaakt waarvan ik denk dat dit de Thermostaat is.
Kan ik die zo losmaken om te zien of daar wat aan de hand is???

Zie:freekio1946's Documenten

Je ziet op de Foto ook de slangen lopen van het koelsysteem en de licht roestige Imbus en dit bevindt zich Op het motorgedeelte.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan