Yiying yy250t / de chineese Honda Redflex 250cc MS kloon

@Freekio,

♠je moet nu in het reageerveld(waar je een tekst intikt), op de knop met de drie fotootjes klikken(5de knop van rechts)
♠dan op de foto gaan staan en het vakje rechtsonder aanvinken.
♠en dan onderaan, toevoegen aan bericht klikken.

Dan komt er in je bericht een wazige tekst te staan en dat is de foto(als je het bericht verstuurt of bekijkt).
 
Sorry, ik durf echt niet met enige zekerheid te zeggen wat ik op die foto zie.

Maar voordat je meteen dingen los gaat sleutelen is het misschien goed om andere mogelijke oorzaken te bekijken. Onlangs kwam ditzelfde onderwerp voorbij in het SH300 topic, vanaf hier: Vox in "Nieuwe Honda SH300i deel 2"
 
Laatst bewerkt:
925548bf0ef88615464d7c6dbbc2eb62



Gelukt maar moet nu ergens bij mijn documenten staan.
Bedankt voor de link naar een foto plaatsen.

Heb een foto gemaakt waarvan ik denk dat dit de Thermostaat is.
Kan ik die zo losmaken om te zien of daar wat aan de hand is???

Zie:freekio1946's Documenten

Je ziet op de Foto ook de slangen lopen van het koelsysteem en de licht roestige Imbus en dit bevindt zich Op het motorgedeelte.

Niet zomaar slangen loshalen van het koelingssysteem, deze kunnen/zijn gevuld (zijn) met koelvloeistof.

Op welk gedeelte van de motorblok(?); in het onderste gedeelte v/d motorblok zit de pomp en de thermostaat en bijbehorende sensor zit bij de cilinderkop. (gebied in het blauw omcirkeld)

full
 
Slangen zal ik op jou advies met Rust laten maar zal dan dat kapje waar die licht roestige imbus zitten voorzichtig losmaken en zien of daar koelvloeistof inzit of niet.

Dat losse voorbeeld tekeningetje is dat de Thermostaat?
 
Ga straks kijken ook daar ik nieuwsschierig ben of er nu wel koelwater in die waterpomp zit want daar gaat ook die dikke slang naartoe.
Dit blok is denk ik bedoelt als voorbeeld blok daar die van mij er iets anders uitziet.
 
Olalla, Denk zo te zien die Zwarte, die lijkt er het meeste op.

Verder hebben we nog eens geprobeerd de koelvloeistof Goed bij te vullen en de Noodoplossing om de ventilator via een schakelaar weer in de originele staat terug te brengen maar na 30km werd hij weer Heet.
Rare is echter dat het kunststof overloop gedeelte het onderweg eruit schudde via het overloop stukje.
Thuisgekomen stond hij een beetje in het rode en de en de ventilator stond Niet aan en sloeg ook niet aan!
Radiator en de bijbehorende slangen waren heet maar de bijvul ventilator dop{die druk dop,} was KOUD!!
Koelvloeistof in het kunststof reservoir was ook warm!
Misschien blijft er iets hangen in de thermostaat ook omdat hij ruim 1 1/2 jaar stil heeft gestaan???
 
Tja, ik heb wel eens met koelingsproblemen te maken gehad maar dat maakt me nu niet direct een specialist....
Toch vond ik nog een mogelijkheid.

....Koelvloeistof loopt er uit als een gek zodra ik de ventilator afzet.....
Waar komt het vandaan, uit de vuldop ?

De radiateurdop kan ook schuldig zijn. Een hogere druk in het koelsysteem geeft een hoger kookpunt van de koelvloeistof (hogedrukpan principe), zo kan er dus meer hitte worden afgevoerd.
De radiateurdop fungeert als overdruk aflaatklep, als de druk te hoog wordt ontsnapt het daar.
Als die overdruk aflaatklep in de dop (het valt niet eens op dat die dop die functie heeft) niet goed werkt en zich geen druk opbouwt kan de motor daardoor dus te heet worden.
Dit is relatief eenvoudig te testen en te verhelpen.

Hetzelfde verschijnsel kan ontstaan door een lekke koppakking, maar dat is niet iets dat je gemakkelijk verhelpt.
 
Laatst bewerkt:
Tja, ik heb wel eens met koelingsproblemen te maken gehad maar dat maakt me nu niet direct een specialist....
Toch vond ik nog een mogelijkheid.Waar komt het vandaan, uit de vuldop ?

De radiateurdop kan ook schuldig zijn. Een hogere druk in het koelsysteem geeft een hoger kookpunt van de koelvloeistof (hogedrukpan principe), zo kan er dus meer hitte worden afgevoerd.
De radiateurdop fungeert als overdruk aflaatklep, als de druk te hoog wordt ontsnapt het daar.
Als die overdruk aflaatklep in de dop (het valt niet eens op dat die dop die functie heeft) niet goed werkt en zich geen druk opbouwt kan de motor daardoor dus te heet worden.
Dit is relatief eenvoudig te testen en te verhelpen.

Hetzelfde verschijnsel kan ontstaan door een lekke koppakking, maar dat is niet iets dat je gemakkelijk verhelpt.

Lekke koppakking zou ik moeten merken.
Komt Niet uit de radiateurdop maar uit een plastic tankje waar het teveel aan koelvloeistof naar afgevoerd wordt.
Zit Vooraan naast de benzinetank.
 
...Lekke koppakking zou ik moeten merken....
Hoeft niet... Een koppakking kan op veel manieren lek zijn; kvs-buitenlucht, olie-buitenlucht, kvs-cilinder, olie-cilinder, kvs-olie. Maar dat noemde ik puur ter illustratie.

Als de koelvloeistof gaat koken door een open verbinding met de buitenlucht zoekt het een uitweg.
Ik zou die metalen vuldop op die dikke slang achter de radiateur eens beter bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Komt Niet uit de radiateurdop maar uit een plastic tankje waar het teveel aan koelvloeistof naar afgevoerd wordt.
Zit Vooraan naast de benzinetank.
De motorzaak wist mij onlangs te vertellen dat ze de koelvloeistof in zo'n tankje niet hoger vullen dan de LOW streep. De rest gooit ie toch eruit.
 
Het is dan ook een expansietankje, bedoeld om de uitzetting (expansie) van de koelvloeistof op te vangen.
Het niveau hoort koud op "low" te staan en zou warm niet boven het hoogste streepje moeten komen.
 
Staat nu zo rond de Bovenste streep, de rest had hij er onderweg uitgegooid.
Buurman had de thermo al gevonden dus zal hem eens voorzichtig los maken.
Misschien zit hij wel vast.

De Metalen vuldop, dus de Radiateur dop, zit helemaal bovenaan en is er al meerdere malen op en af geweest.
Vond het alleen vreemd dat hij koud blijft.
 
...De Metalen vuldop, dus de Radiateur dop, zit helemaal bovenaan en is er al meerdere malen op en af geweest....
Als de thermostaat dicht blijft zou je verwachten dat de slangen koud blijven, toch ?

Zoals ik al schreef is die dop (waarschijnlijk) tegelijk ook het overdrukventiel, ik zou willen weten of ie dat wel goed doet en dat zie je niet door hem er alleen maar af te draaien.
 
Als het mijn scooter was zou ik willen weten of het koelsysteem wel druk kan opbouwen, ik zou dus kijken of de dop misschien lekt zonder dat er druk op staat.
 
Uiteraard zou jij het beter kunnen weten en ik helaas niet vandaar dat ik hier mijn vragen stel.
Ben 65 jaar en Niet bijster bekent met het technische gedeelte van deze motor of welke andere motor dan ook.

Jou Beroep:Techniek??
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zojuist afscheid genomen van de yiying met enig smart maar ja er komt wel iets leuks voor terug al is het maar om wraak te nemen voor de verloren stoplicht sprintjes.
 
En????Viel het Zwaar??{LOL}
Zal blij zijn als die van mij het ook normaal gaat doen.
Ga morgen, mits het niet regent, ernaar kijken.
Advies was de Thermo in warm water te leggen dus zal zien.
 
Ja toch wel want na wat problemen in het beging zoals valslucht aan zuigen haperende
richtingaanwijzer schakellaar en een benzine pomp die er midden op de snelweg mee ophield heb ik ook plezier van de yiying gehadt.

gr peter







quote]freekio1946 schreef op 15 augustus 2011 @ 17:49:
En????Viel het Zwaar??{LOL}
Zal blij zijn als die van mij het ook normaal gaat doen.
Ga morgen, mits het niet regent, ernaar kijken.
Advies was de Thermo in warm water te leggen dus zal zien.~[/quote]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan