Yiying yy250t / de chineese Honda Redflex 250cc MS kloon

scooterfun

MF'er
11 feb 2010
98
0
Ik ga hem morgen eindelijk ophalen in amsterdam de vervanger van mijn eerste motorscooter bisan lifan.
 
veelplezier met je nieuwe scoot
laat wel even weten hoe hij bevalt
als het kan ook even een plaatje

grts peter
 
veelplezier met je nieuwe scoot
laat wel even weten hoe hij bevalt
als het kan ook even een plaatje

grts peter

Ja dank je ik kan zelf op dit moment geen foto versturen maar als je naar marktplaats gaat en als zoekopdracht naar 343604980 in geeft dan kun je de zelfde scooter zien alleen heeft die van mijn een topkoffer.
Laat me maar weten wat je er van vindt.
gr.peter
 
ag==.jpg
 
Bij deze scoot krijg ik het net niet gevoel, sorry maar ik vind hem niet mooi. Veel plezier er mee
 
Ik heb van amsterdamsloterdijk naar utrecht gereden met vriedin en ik moet zeggen dat de scooter als een tierelier gaat nog lang niet in gereden maar hij reageerdt goed op het gas en trek makelijk met een duo op de buddy naar de honderd km en maakt een goede indruk wat betreft de wegligging. En ook wat betreft de bergruimte valt het niet tegen want zeker onder de buddy zit kun je behoorlijk wat spullentje kwijt naast je helm.
En tot nu aan toe heb ik al veel leuke reacties gehadt op het uiterlijk van de scooter.
ook van andere Mscooter rijders.
 
Niet verkeerd voor een Chinees. Maar flink aan de prijs. Voor dat geld kan je ook een leuke 2de hands Burgman scoren.
 
Niet verkeerd voor een Chinees. Maar flink aan de prijs. Voor dat geld kan je ook een leuke 2de hands Burgman scoren.

Geloof mij maar voor het bedrag waar ik hem voor gekocht koop je een brugman van niet jonger dan een jaar of tien oud en dan moet je ook nog maar afwachten wat voor vlees je in de kuip heb.
 
Gefeliciteerd met je aankoop!
Weet je wie de importeur is want van dit merk heb ik nog nooit gehoord.
 
Gefeliciteerd,

Waar heb je gewinkeld? Vergeet niet als je eenmaal rijdt een paar foto's en ervaringen te delen.

Rick
 
Ik moet het eigenlijk niet doen maar als ik de yiying vergelijk met de bisan die ik hier voor had dan is het tocht wel een wereld van verschil de yiying reageerdt veel volter op het gas en het is nu al duidelijk dat Ik bij stoplicht sprintjes de gemiddelde auto ruim schoots voor blijf ook de veering en de schokbreekers zijn duidelijk van een betere kwaliteit.
Morgen voor het eerst even taken en kijken hoe het met het verbruik is gesteld maar ik denk dat 1op 25 makkelijk haalbaar is en dat is misschien niet super maar ook niet slecht
toch

Gr een tevreden yiying 250 rijder
 
Bij deze scoot krijg ik het net niet gevoel, sorry maar ik vind hem niet mooi. Veel plezier er mee

Weet je gelukkig verschillen smaken nog steeds want ondanks dat de sarabeo het volgens velen wel heeft vindt ik daar weer niets aan.
Zo zie je maar.
 
Weet je gelukkig verschillen smaken nog steeds want ondanks dat de sarabeo het volgens velen wel heeft vindt ik daar weer niets aan.
Zo zie je maar.

_O-

Grasshopper....when you can reach the pebble out of my hand...
...it will be time for you to go..on your Yiying.

Master Pho
 
Laatst bewerkt:
Weet je gelukkig verschillen smaken nog steeds want ondanks dat de sarabeo het volgens velen wel heeft vindt ik daar weer niets aan.
Zo zie je maar.


@scooterfun; Wat een geweldig mooie scooter is dat op de foto :)

Dan hoef jij tenminste niet te reageren dat een Majesty niet jouw smaak is.

Begrijp dan toch gewoon dat jij iets nieuws kiest. Dat zal iedereen leuk vinden maar daarnaast ook een persoonlijke mening geven over mooi of niet mooi. Die discussie over goed of niet goed hebben we tenslotte al gehad.

Ik had i.p.v. deze reaktie meer uitgekeken naar je verhaal over ophalen, inrijden en eerste ervaringen. Verder ben ik best wel nieuwsgierig waarom je binnen een paar maanden afscheid hebt genomen van je "oude" scooter?

Anyway, veel rijplezier
 
Laatst bewerkt:
Weet je wat ik niet begrijp ik geef in reactie op iemand zijn mening mijn eigen mening
op een beschaafde manier weer en dan gaan we op een kinder achtige wijze hoog van de toren blazen . En dan vindt men het ook nog intressant om een paar regeltjes in een andere taal daar aan toe tevoegen. Ik kan dat ook wel doen in het engels duits of spaans. Maar ik zie daar eigenlijk het nut niet van in.













quote]Scoot_020 schreef op 25 juli 2010 @ 22:15:

[...
@scooterfun; Wat een geweldig mooie scooter is dat op de foto :)

Dan hoef jij tenminste niet te reageren dat een Majesty niet jouw smaak is.

Begrijp dan toch gewoon dat jij iets nieuws kiest. Dat zal iedereen leuk vinden maar daarnaast ook een persoonlijke mening geven over mooi of niet mooi. Die discussie over goed of niet goed hebben we tenslotte al gehad.

Ik had i.p.v. deze reaktie meer uitgekeken naar je verhaal over ophalen, inrijden en eerste ervaringen. Verder ben ik best wel nieuwsgierig waarom je binnen een paar maanden afscheid hebt genomen van je "oude" scooter?

Anyway, veel rijplezier~[/quote]
 
~
Weet je wat ik niet begrijp ik geef in reactie op iemand zijn mening mijn eigen mening
op een beschaafde manier weer en dan gaan we op een kinder achtige wijze hoog van de toren blazen . En dan vindt men het ook nog intressant om een paar regeltjes in een andere taal daar aan toe tevoegen. Ik kan dat ook wel doen in het engels duits of spaans. Maar ik zie daar eigenlijk het nut niet van in.

Reactie Motorscootert:
Ik vond jou reactie over die "sarabeo" wel leuk _O-
Maar ik begrijp nu dat dat geen "bewuste spelfout" van je was.
Je zal dan mijn "Grasshopper" grapje ook wel niet begrijpen.
Ik zal je dan maar niet vragen om mijn grapje in het Spaans of Duits te vertalen ;)
Alhoewel ik daar wel benieuwd naar ben 8-)
In iedergeval laat je niet gek maken..en veel plezier met je Yiying uit China...Grasshopper :]
 
Laatst bewerkt:
Ik had i.p.v. deze reaktie meer uitgekeken naar je verhaal over ophalen, inrijden en eerste ervaringen. Verder ben ik best wel nieuwsgierig waarom je binnen een paar maanden afscheid hebt genomen van je "oude" scooter?

Anyway, veel rijplezier

Je hebt een stukje niet gelezen, is gemeende belangstelling.

Festina Lente = Haast u langzaam = Latijn en wat mij betreft erg toepasselijk voor motorrijders :)

Als jij een mening hebt over een Scarabeo dan kan je die al meer dan een jaar kwijt in een ander topic.
 
Om te begingen ik ben nog lang geen jaar actief op dit forum.
Daarnaast moet ik eerlijk zeggen dat ik de scarabeo alleen van fotos ken en dus gewoon oprecht van mening ben dat het niet een mscooter is waar ik persoonlijk voor warm zou lopen.
Wie weet dat als ik de scooter in het egie zou zien dat ik zou zeggen hij is wel mooi maar het is gewoon niet mijn type net zo als je dat ook bij mensen hebt.
En dus is een reactie die de suggestie wekt dat ik alle m.scooters behalve die van mij niks vindt totaal uit de lucht gegrepen..
Overigens heb ik in het chinesemotorscooter topic al aangegeven waarom ik al naar drie maanden afscheid heb genomen van mjin vorige m.scooter en omdat ik nu wat meer op de snelweg kom en ik dus een m.scooter wil waar mee ik gewoon met het verkeer mee kan komen.
Voor de rest beviel de scooter best en zou ik hem iemaand die alleen af en toe op de snelweg komt zo aanraden.









Ik had i.p.v. deze reaktie meer uitgekeken naar je verhaal over ophalen, inrijden en eerste ervaringen. Verder ben ik best wel nieuwsgierig waarom je binnen een paar maanden afscheid hebt genomen van je "oude" scooter?

Anyway, veel rijplezier

Je hebt een stukje niet gelezen, is gemeende belangstelling.

Festina Lente = Haast u langzaam = Latijn en wat mij betreft erg toepasselijk voor motorrijders :)

Als jij een mening hebt over een Scarabeo dan kan je die al meer dan een jaar kwijt in een ander topic.
 
Laatst bewerkt:
Hai

Omdat ik je nieuwe scoot niet ken toch maar even ge googled
En ik moet zeggen dat ze er lang niet verkeert uitziet
Probeer er een plaatje bij te plakken(hoppelijk lukt het)
Meteen even een vraag ergens in de specs zag ik dat dit een carburateur verzie
is , klopt dat
Enyway veel plezier er mee

grts Peter
full
 
Ja heeft een carburateur.

Ik ben erg tevreden met de yiying de scoot is lekker fel en heeft een betrouwbaar rijgedrag ook op een nat wegdek en bij een stevige wind.
Hij remt goedt misschien niet super super maar gewoon goed.
En klein minpuntje tot nu toe is het gefriemel met de richtingaanwijzer schakelaar.
maar dat lukt steeds beter.
Over 1 of 2 dagen tanken en dan weet ik wat het verbruik op dit moment is.
Gr Peter

Hai

Omdat ik je nieuwe scoot niet ken toch maar even ge googled
En ik moet zeggen dat ze er lang niet verkeert uitziet
Probeer er een plaatje bij te plakken(hoppelijk lukt het)
Meteen even een vraag ergens in de specs zag ik dat dit een carburateur verzie
is , klopt dat
Enyway veel plezier er mee

grts Peter [afbeelding]
 
Ik heb vandaag getankt en ik moet vooralsnog zeggen dat de yiying zuiniger is dan ik vermoede gezien het levendige karkter van de scoot want ik vindt 1 op 32 niet verkeerdt.
Maar het zal nog wel iets gaan veranderen als de scoot is ingereden.

grts Peter
 
Hoi ik heb de yiying nu 2.weken en
Ik heb vandaag alle schroeven bouten moeren enz enz na geloipen en ik kan zeggen dat ik niet op los gelopen delen ben gestuit zoals ook verwacht want ook bij mijn vorige scoot de bisan was dit niet het geval ondanks dat er in het chineesescooter topic nog al eens op wordt gewezen dat alles los loopt of trilt cq rammelt .
Het verbruik ligt nog steeds op 1 op 30 .

Gr Peter
 
Klinkt goed scooterfun,

Nu je de foto hebt geplaatst van de voorzijde komt die me bekend voor, maar niet onder de naam Yiying.

Ranger 250 LC: http://www.china4takt.nl/mscoot04.html
Ranger YY250T: http://www.scooterplace.nl/view_product.php?database=scooter&productID=97510650 (scooterplace.nl)

Ben benieuwd naar je verdere ervaringen.
Die Chinezen worden langzaamaan steeds beter.

Mocht je zin hebben in een toertochtje? Kijk eens naar 11 september in dit topic of op DBS. Lijkt me leuk als anderen jouw scoot eens van nabij kunnen zien en zien hoe die doet.

Misschien tot de 11e, maar in ieder geval...........

Veel rijplezier toegewenst.

Marcel
 
Laatst bewerkt:
Ja marcel dat klopt maar de officele naam die de chinees voert is yiying type YY250T.

En het bedrijf wat de scooter maakt is 1 van de grootste scooter producente terwereld.
En wat betreft de 11september tour daar heb ik mij al 30jully voor opgegeven ondervoorbehoud dat het redelijk weer is.


Gr.Peter :]






Ja maquote]markoen schreef op 19 augustus 2010 @ 19:09:
Klinkt goed scooterfun,

Nu je de foto hebt geplaatst van de voorzijde komt die me bekend voor, maar niet onder de naam Yiying.

Ranger 250 LC: http://www.china4takt.nl/mscoot04.html
Ranger YY250T: http://www.scooterplace.nl/view_product.php?database=scooter&productID=97510650 (scooterplace.nl)

Ben benieuwd naar je verdere ervaringen.
Die Chinezen worden langzaamaan steeds beter.

Mocht je zin hebben in een toertochtje? Kijk eens naar 11 september in dit topic of op DBS. Lijkt me leuk als anderen jouw scoot eens van nabij kunnen zien en zien hoe die doet.

Misschien tot de 11e, maar in ieder geval...........

Veel rijplezier toegewenst.

Marcel~[/quote]
 
Laatst bewerkt:
Ha scooterfun! Brutale vraag: heb je de topsnelheid al getest?

Ik denk dat je gelijk hebt dat Yiying 1 van de grootste merken is. Laatst sprak ik iemand die een AGM gekocht had. Maar wat staat er op de kentekenpapieren? Jazeker, Yiying :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan