yoshi weg, originele demper

Tuutebulles

Die hard MF'er
7 mei 2002
539
0
-
heb mijn originele demper gemaakt (ophanging was kapot)voor als ik op vakantie ga. heb hem er gisteren even onder gezet om te testen. had er nog nooit mee gereden. toen ik de motor kocht zat de yoshi eronder. originele kreeg ik erbij.

wat een dom geluid maakt de motor nu :j . alsof je op eens scootertje zit :r . je hoort hem nauwelijks lopen...

weet iemand hoe hoog de boetes zijn als je met een yoshi of zo aangehouden wordt?

heb gehoord dat de hoogte van de boete bepaalt wordt aan de hand van het aantal decibel... klopt dit?
 
In Syberie heb ik ze nog nooit moeilijk hore doen over het geluid...
Offuh...ging je ergens anders naartoe op vakantie? *D

belgie, frankrijk, spanje...

met die corrupte agenten in zuid europa weet je het niet... kun je een hoop cash gaan betalen wat ze zelf in de zak steken... doe je dit niet, dan kunnen ze heel lastig doen...
 
Lekker Yoshi laten zitten!
Yoshi rulezzzzzzzzzzzzzzzzzzz :}
Bij mij blijft Yoshi zitten als ik morgen naar Duitsland ga.
De mannen die mee gaan hebben ook hun Lasertjes en Sebringetjes meegenomen ... ikke mijn Yoshi!
Ninj@9man
 
Lekker Yoshi laten zitten!
Yoshi rulezzzzzzzzzzzzzzzzzzz :}
Bij mij blijft Yoshi zitten als ik morgen naar Duitsland ga.
De mannen die mee gaan hebben ook hun Lasertjes en Sebringetjes meegenomen ... ikke mijn Yoshi!
Ninj@9man
De Duitse politie heeft de pest aan herriepijpen en als ze je pakken slopen ze ter plekke je pijp eraf, je mag zo'n €300 boete betalen (óók ter plekke) en je ziet maar hoe je thuis komt. Ik heb mijn Yosh momenteel in de schuur liggen en ik moet zeggen: m'n motor loopt beter dan ooit. :)
 
Mijn Laser blijft lekker zitten, halen ze hem eraf, ook goed, rij ik zonder pijp naar huis.
 
Ik heb gewoon m'n originele demper nog ... alleen daar zit niet zoveel meer in *D
Oftwel: geheel open met een heel klein beetje glaswol bende er omheen!
En ZO hoort een motor ook te klinken

Gezeik allemaal over teveel herrie |(
 
De Duitse politie heeft de pest aan herriepijpen en als ze je pakken slopen ze ter plekke je pijp eraf, je mag zo'n €300 boete betalen (óók ter plekke) en je ziet maar hoe je thuis komt. Ik heb mijn Yosh momenteel in de schuur liggen en ik moet zeggen: m'n motor loopt beter dan ooit. :)

Weet je dat uit eigen ervaring :? Van anderen hoor is dat het allemaal wel mee zou vallen.
 
belgie, frankrijk, spanje...

met die corrupte agenten in zuid europa weet je het niet... kun je een hoop cash gaan betalen wat ze zelf in de zak steken... doe je dit niet, dan kunnen ze heel lastig doen...

Ben vanmiddag teruggekomen van een weekendje Le Mans. Volgens mij worden de motoren daar standaard met andere demper geleverd. Vergeleken met de pijpjes waar de gemiddelde Fransman mee rijd is mijn Remus erg stil.
 
Dat mijn motor beter rijdt met de originele pijp weet ik uit eigen ervaring; dat van de Duitse Politie is mij door verschillende lui (ook Duitsers) verteld. Kan natuurlijk gelul zijn......

Heb eens een boete gehad voor te hard rijden, in Duitsland, op de choppert "met" geen dempers en ze keken er nog nie eens naar.

Misschien dat ze voor de Duitsers zelf wat strenger zijn kwa geluid :?
 
Heb eens een boete gehad voor te hard rijden, in Duitsland, op de choppert "met" geen dempers en ze keken er nog nie eens naar.

Misschien dat ze voor de Duitsers zelf wat strenger zijn kwa geluid :?
Zou kunnen, wij werden er laatst door een paar Duitse motorrijders vriendelijk op gewezen dat je met zulke gladde banden (wié ík?) een vette prent krijgt. Toen ik vorig jaar gelaserd werd door de Polizei keken ze ook niet naar mijn banden en uitlaat. :?
 
Dat mijn motor beter rijdt met de originele pijp weet ik uit eigen ervaring; dat van de Duitse Politie is mij door verschillende lui (ook Duitsers) verteld. Kan natuurlijk gelul zijn......

Maar jij hebt toch ook een 750? Mijn Yoshimura is vorige week overleden (geperforeerde pijp in het midden is losgescheurd) en daarom heb ik nu ook de originele uitlaat erop. Wel lekker rustig maar de motor trekt nu duidelijk minder goed door, dus bij mij scheelt het wel degelijk. Maar ik heb wel de indruk dat de topsnelheid nu een stuk hoger ligt. Raar dat jouw motor met originele pijp beter loopt?
 
Bron: Motornet.nl
Politie meet geluid van motoren
De politie is je beste vriend. Dat motto ging vrijdag zeker op aan de Stelledijk in `s-Heer Arendskerke. Daar konden een hoop motorrijders gratis de geluidssterkte van hun voertuig laten testen.

Adviseren in plaats van verbaliseren. Met die sympathieke gedachte trokken agenten van het wijkteam en mensen van de technische dienst van de politie vrijdag naar het terrein van Provinciale Waterstaat. Bij sommige motorfietsen was alles dik in orde, maar anderen produceerden te veel geluid.
In dat geval deelde de politie geen boetes, maar adviezen uit over hoe de geluidssterkte is terug te brengen. Dat is niet altijd even gemakkelijk, want de hoogte van de toegestane geluidssterkte is afhankelijk van het merk en het type van de motor. Sinds enkele jaren heeft de politie apparatuur die de geluidssterkte exact kan vaststellen.
Zaterdag 15 juni vindt een tweede preventieve controle plaats, weer aan de Stelledijk in `s-Heer Arendskerke. In principe is deze dag bedoeld voor de motorrijders die er vrijdag ook waren. Ze kunnen de aangebrachte wijzigingen laten testen. Maar ook nieuwe mensen zijn welkom van 10.00 tot 12.00 uur en tussen 13.30 en 15.30 uur. Juist omdat de toegestane geluidsnorm per type motorfiets zoveel verschilt, vraagt de politie bezoekers hun kentekenbewijs mee te brengen. Dat de controle in `s-Heer Arendskerke werd gehouden, was omdat daar een bekende route voor motorrijders ligt en bewoners dikwijls klagen over geluidsoverlast.

Bron: PZC

Edit: wellicht heeft iemand hier iets aan?
 
Laatst bewerkt:
Maar jij hebt toch ook een 750? Mijn Yoshimura is vorige week overleden (geperforeerde pijp in het midden is losgescheurd) en daarom heb ik nu ook de originele uitlaat erop. Wel lekker rustig maar de motor trekt nu duidelijk minder goed door, dus bij mij scheelt het wel degelijk. Maar ik heb wel de indruk dat de topsnelheid nu een stuk hoger ligt. Raar dat jouw motor met originele pijp beter loopt?
Ik had er bij mij, zonder de Yosh, een Dynojet-kit en K&N op laten zetten en daar is hij op afgesteld. Ik moet eerlijk zeggen dat ik in eerste instantie dacht dat 'ie sneller reed met de Yosh maar dat kwam waarschijnlijk door het geluid. :9~ Ik denk, eerlijk gezegd, dat al die veranderingen marginale winsten opleveren. Als je snel wilt rijden moet je gewoon zorgen dat je met een stel rijdt die beter rijden en dat je motor langzamer en zwaarder is. Tenminste, dat heb ik mijzelf wijsgemaakt. :P
 
Als je snel wilt rijden moet je gewoon zorgen dat je met een stel rijdt die beter rijden en dat je motor langzamer en zwaarder is. Tenminste, dat heb ik mijzelf wijsgemaakt. :P

Aha, en ik maar denken dat ik iets te zwaar was......maar mijn motor is dus zo vadsig :+ Ja, dan kan ik er ook niets aan doen. Voel me al een stuk beter }) Maar ik denk dat ik de Yosh toch weer ga oplappen, dan lijkt het in ieder geval dat ik harder ga!
 
Terug
Bovenaan Onderaan