yoshimura demper

titanium demper of carbon?

  • titanium

    Stemmen: 18 52,9%
  • carbon

    Stemmen: 16 47,1%

  • Totaal aantal stemmers
    34
Ikke zou voor Titanium gaan staat gewoon beter.
Voor-nadelen :? het is toch dezelfde demper van hetzelfde merk?
Enigste wat rest zijn de looks :} :} :} Titanium dus :}
 
Geeft een titanium demper niet een ander geluid, dan een carbon demper?
Misschien kun je op de site een geluidsfragment downloaden (anders misschien via google zoeken).
Als er geluidsverschil bestaan, kun je de mooiste versie alvast kiezen.

Waarschijnlijk bestaat er ook wel een prijsverschil tussen beide dempers


Succes met de moeilijke keuze
 
Heb zelf een Yoshi RS3 Oval Carbon, volledig open.

Vind 'n fantastisch uitzien en nog beter klinken.
Stationair ==> mooie roffel
Laag in de toeren ==> vol geluid
Boven 7000 rpm ==> hard janken
Gas loslaten ==> hard knallen (kan ook door K&N en Dynoject komen)

Het zal met name om de looks gaan. De titaan dempers zijn doorgaans wat "slanker".
Klinken volgens mij ook wat "beschaafder". Maar dat weet ik niet zeker.
Ken het geluid van een Yoshi Titan op een R1, klinkt vrij beschaafd. Maar dat kan ook aan de motor liggen. Kawa is gewoon rauwer.......
 
Ik heb zelf een RS-3 alu, je kan je haar erin kammen

Echt een supergeluid en natuurlijk Supermooi!!
 
Ik heb zelf sinds 2 weken (en 9 :( weken wachten) een RS3 Titanium dronder hangen, moooooooie sound (moet zelfs nog inbranden) en sja...de looks hè, helemaal als je op je plaat gaat :P

En ook zonder dynokit komt er gedonder uit. Alsie lekker warm is komen er van die kleine blauwe "afterburn" bubbels uit als je van het gas af gaat, volgens een bezorgde koekblikrijder })
 
Wat kost dat nou zo'n yoshi ti?
En waar kun je ze in nl bestellen?
Zal er toch wel niet van komen, want ik zit redelijk krap bij kas nu, maar goed.. :)
 
Ik zou voor Titanium gaan; het is moderner, en sterker. In theorie... maar in de racerij zie je nog steeds heel veel carbon. Dat zeg ik er wel bij..

Heb je al veel andere carbon details op je fiets kan het wel een mooie combinatie zijn ook een carbon demper te nemen. Persoonlijk zou ik voor Titanium gaan, wel mijn complimenten voor je merk-keuze... Yoshi rulezzz!

Grtzz HagaSan.
 
Wat kost dat nou zo'n yoshi ti?
Tussen €650 voot en €850 (verschilt per dealer dus) voor een CBR600f3
En waar kun je ze in nl bestellen?
Bij zo'n beetje elke motorzaak, of direct bij de importeur
9 weken gewacht? Ken mensen die er wel 5 mnd op gewacht hebben.
Jawel, maar het is minder als er gezegt word dat in 1e instantie het 3 dagen (!!!) duurt, dan 2 weken, dan 5 weken en dan issie er opeeens :}
 
Ik ben niet bekend met de voor en nadelen maar mijn voorkeur ging uit naar titanium.
Ik heb een TRS tri oval demper erop zitten en het geluid is precies wat ik zocht, luider dan stock in ieder geval en klinkt een stuk beschaafder dan de RS3 in de hogere toeren.

Succes met je keuze! :)


full
 
Carbon:
- Mooiste diepste geluid
- Word aan de buitenkant niet heet
- Onderhoudsvrij (gecoate versie)
- Kleine beschadigingen slecht zichtbaar ;) (steenslag etc)

Titanium:
- Hoger schreeuwend geluid
- Heet = verbrandingsgevaar (vooral pasagier)
- Kleine beschadigingen vallen sneller op als bij carbon.

Ik persoonlijk ben voor een carbon demper gegaan,en dan voornamelijk voor het geluid.


PS:
- materiaal maakt wel degelijk uit voor het geluid
- Goed verwerkt carbon verweert/brokkelt niet (de 1e pijpen hadden er wel last van)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds kort een Remus oval titanium race-uitlaat gemonteerd en dat klinkt :9~
Wat me overigens opvalt is dat hij wel sneller afgekoeld is dan de orginele pijp.
 
ik had dan wel geen titaan, maar een alu. daarna dezelfde demper erop gezet maar dan carbon, en wat een verschil zeg.
carbon klinkt echt velen malen beter. veel donkerder. die alu's hadden een beetje een blikken geluid.
 
Zoooo mooi...
Maar veeeeeeeeels te duur. |(
Kom op zeg. Laten we eerlijk wezen, daar wordt grof geld aan verdiend! Ik vind het echt niet normaal gewoon wat men durft te vragen voor een einddemper.
:( :(
 
Ummm over het "heet" worden van titanium, als ik met mn stockdemper 100km heb lopen raggen, was de VELE malen heter dan mijn titanium pijp word...

Ik moest het niet in mn hoofd halen om een een maand geleden (stock) na een stuk snelweg mn hand op dat ding te leggen (na 5 minuten nog maar net) en met de Titanium voelt het meteen na afstappen niet achtelijk warm (ik schat een graad of 60/70). Kan natuurlijk ook zijn dattie nog een beetje moet inbranden, maar dat betwijfel ik...
 
Terug
Bovenaan Onderaan