Yoshimura op mijn 25 kw gsx600f?

B@rt#89!

Die hard MF'er
14 feb 2008
577
0
Groningen
Hallo, ik heb een vraag,

Mijn suzuki gsx600f (1998) is 25kw met een standaard uitlaat. Ik wil nu een yoshimura demper voor deze motor kopen maar heb ik dan geen kans op een vastloper omdat ie dan te weinig benzine krijgt? Moet er dan verder nog iets veranderd worden aan de afstelling? Het gaat mij niet om het vermogen maar puur om het geluid. Had ik namelijk wel met mijn ex-brommer een vastloper door een andere uitlaat dus ben ik nu extra voorzichtig (en deze cilinders kosten geen 60 euro.... ;( )

(weet niet of het uitmaakt maar mijn motor is niet op de officiele manier begrenst maar dmv ringetjes in het spruitstuk volgens de dealer)

Alvast bedankt!
 
Hallo, ik heb een vraag,

Mijn suzuki gsx600f (1998) is 25kw met een standaard uitlaat. Ik wil nu een yoshimura demper voor deze motor kopen maar heb ik dan geen kans op een vastloper omdat ie dan te weinig benzine krijgt? Moet er dan verder nog iets veranderd worden aan de afstelling? Het gaat mij niet om het vermogen maar puur om het geluid. Had ik namelijk wel met mijn ex-brommer een vastloper door een andere uitlaat dus ben ik nu extra voorzichtig (en deze cilinders kosten geen 60 euro.... ;( )

(weet niet of het uitmaakt maar mijn motor is niet op de officiele manier begrenst maar dmv ringetjes in het spruitstuk volgens de dealer)

Alvast bedankt!

je GSX-F is ook geen 2-takt..... zucht...

wat je kan doen is die uitlaat erop zetten, en een testrun laten uitvoeren of ie niet veels te schraal loopt.
mocht ie dan ook meer vermogen hebben gekregen kunnen ze hem wel op t gas begrenzen mocht je dat nog willen.
 
Dus de kans bestaat dus wel dat ie te weinig benzine krijgt en daardoor harder gaat slijten? Ik wilde eigenlijk alleen maar de demper erop zetten en verder niets maar dit is dus onverstandig?
 
Dus de kans bestaat dus wel dat ie te weinig benzine krijgt en daardoor harder gaat slijten? Ik wilde eigenlijk alleen maar de demper erop zetten en verder niets maar dit is dus onverstandig?

een runnetje kost gemiddeld 30 euro, dan weet je precies of ie wel of niet te weinig benzine krijgt

en een 4 takt motor is daar veel minder gevoelig voor te weinig benzine dan een 2 takt, het enigste risico bij te weinig benzine is dat je kleppen sneller verbranden.

een 2 takt heeft het smeermiddel (olie) in de benzine zitten, een 4 takt heeft een olie carter en pompsmering.
 
Vastlopen door te weinig benzine :') :')
Kan goed hoor, maar dat is meestal het gevolg van de plaatsing van een K&N luchtfilter (of een ander merk sport luchtfilter) samen met sport dempers. En dan niet de hoeveelheid ingespoten benzine aanpassen. Dan loop je het risico dat de temp van de ontbranding te hoog wordt en je cilinders/zuigers verbranden....
Sportdemper alleen zal over het algemeen niet zo heel veel verschil maken, hoewel het wel het verstandigst is om het te controleren :Y
 
Laatst bewerkt:
Het verschil tussen 2 en 4 takt snap ik wel, maar verder heb ik er weinig verstand van. Kun je aan de testbankrun dan zien dat ie te weinig benzine krijgt? Ik dacht dat je naar de bougies moest kijken en als die grijs werden ipv koffiebruin dan krijgt ie te weinig.
 
Het verschil tussen 2 en 4 takt snap ik wel, maar verder heb ik er weinig verstand van. Kun je aan de testbankrun dan zien dat ie te weinig benzine krijgt? Ik dacht dat je naar de bougies moest kijken en als die grijs werden ipv koffiebruin dan krijgt ie te weinig.
Ook een mogelijkheid, maar een dynojet test is stukken nauwkeuriger ;)
En je weet meteen wat voor extra voor/nadeeltjes het op levert O-)
 
Het verschil tussen 2 en 4 takt snap ik wel, maar verder heb ik er weinig verstand van. Kun je aan de testbankrun dan zien dat ie te weinig benzine krijgt? Ik dacht dat je naar de bougies moest kijken en als die grijs werden ipv koffiebruin dan krijgt ie te weinig.

bij een dyno run krijgt je motor een air-fuel meter in ze aars gestopt, meten ze bij ELK toerental of ie genoeg of te weinig benzine krijgt
 
Terug
Bovenaan Onderaan