Yoshimura R11 euro4 DB Killer verwijderen

21 aug 2019
2
0
Beste lezers,

Ik ben in het bezit van een Yoshi R11 en heb daarvan helaas de euro4 variant. Het geluid op lage toeren klinkt als de stofzuiger van mijn oma, verder word het geknal van de uitlaat bijna het graf in gedempt. Ik ben opzoek naar iemand die wellicht een manier weet om de "Fun killer" te verwijderen.

Ik dacht zelf aan de popnagels uitboren of simpel weg een gat boren in de killer zelf. De reden dat ik dit nog niet heb gedaan is vanwege het nadeel dat ik met een permanent beschadigde demper kan eindigen. Of dan toch maar opzoek naar een euro3 variant?

Ik zie graag tips en kennis tegemoet.

Alvast bedankt.;)
 
Is de demper het enige dempende deel, of is het een korte demper en hangt er nog een kist onder de motor? In het laatste geval ga je niets bereiken met de demper aanpassen, en wordt het tijd voor een bochtenset. Die kist is namelijk de daadwerkelijke demper.
 
Tommy bedoelt dat er een voordemper in de bochtenset zit, waar hoogstwaarschijnlijk dan inderdaad ook de katalysator in zit. Bij auto's is dit ook heel normaal, om een aantal dempers achter elkaar te hebben. Zolang die ertussen zitten, ga je nooit het geluid krijgen waar jij naar op zoek bent. Wil je dus echt wat meer geroffel uit je uitlaat toveren, zal je deze uit de weg moeten ruimen door het complete uitlaatsysteem te vervangen voor een variant zonder voordemper.
 
Terug
Bovenaan Onderaan