YTX12-bS of YTX14-BS

16 mei 2007
228
0
Haacht
Via het WWW kocht ik onlangs een moto batterij, maar die blek te groot te zijn om te passen in mijn KZ700. Nu heb ik vorige week een VN800 gekocht en die batterij mag ook wel eens vervangen worden. Daar zit nu een YTX14-BS in. De batterij die ik gekocht heb is een YTX12-BS.

Kan ik deze zonder problemen verwisselen? Of ga ik dan niet genoeg power hebben om te starten?
 
Via het WWW kocht ik onlangs een moto batterij, maar die blek te groot te zijn om te passen in mijn KZ700. Nu heb ik vorige week een VN800 gekocht en die batterij mag ook wel eens vervangen worden. Daar zit nu een YTX14-BS in. De batterij die ik gekocht heb is een YTX12-BS.

Kan ik deze zonder problemen verwisselen? Of ga ik dan niet genoeg power hebben om te starten?

Moet je de CCA vergelijken van de accu type en merk die er in hoort en die je er in gaat zetten.
 
Daar zit nu een YTX14-BS in
Wat zit er origineel in?

Ik weet zo niet waar de accu bij een VN zit, maar als ie net zo verborgen zit als bij de VS zou ik er een kabel voor een druppellader op zetten zodat je 'm makkelijk aan de lader kunt hangen als je 'm een tijdje niet gebruikt. Als de accu netjes vol wordt gehouden zal 2 Ah ook minder uitmaken dan bij een accu die minder goed bijgehouden wordt.
 
Zit er zeker ook al weer een jaartje of vier in? Ik moest 'm in elk geval al goed aan de Optimate houden anders had ie niet genoeg oempf om het ding aan te slingeren :+
Ik heb er toen een (goedkope) 14BS accu ingehangen, en na een jaar met problemen deze vervangen door een Yuasa 14BS. Sindsdien starten en lopen ook na een maand stilstand.. Hangt alleen in de winter aan de lader.
 
Terug
Bovenaan Onderaan