Yz ombouwen naar SM

Basjecross

Die hard MF'er
17 okt 2003
591
0
Hoogstraten Belgie
Ik heb altijd competitie gereden met deze 426 f, maar door een blessure moet ik 2 november onder het mes om een nieuwe kruisband te krijgen. Er wordt afgeraden om weer te gaan crossen, maar bloed kruipt waar het niet gaan kan. Nu ben ik enthousiast geworden door alle verhalen op MF, dus ik ben ook begonnen. Eerst papieren aangevraagd om een kenteken te krijgen. In Holland kost dat een vermogen, in Belgie was ik klaar voor 25 euries. Setje velgen op de kop getikt, spatbord en handbeschermers en gisteren avond ben ik begonnen
misc
 
Ik ben wel tevreden, maar er is iets. Er moet in ieder geval nog een 320 mm schijf op, maar de motor smoelt nog niet lekker. Ik denk dat ik het originele crossspatbord voor afzaag, en dat ik achter er ook een stuk afhaal om die sneeuwschuiver achterop een beetje fatsoenlijker te maken. Heeft iemand tips???
 
idd ander voorspatbord, misschien nog paar leuke stikckers op de voorvorkbescherms aan de voorkant (die witte dingen)
verder vind ik em echt heeel erg vet :}
 
De achterkant lijkt wat laag op die laatste foto... die taartschep doet misschien een hoop. Heb je zowieso je veren aangepast voor op de weg? Verder gewoon een heeel vet apparaat!
 
Koplampkapje iets laten zakken, dat ie op het voorspatbord aansluit.
Hij lijkt eigenlijk te hoog voor vind ik.
 
Ik ben wel tevreden, maar er is iets. Er moet in ieder geval nog een 320 mm schijf op, maar de motor smoelt nog niet lekker. Ik denk dat ik het originele crossspatbord voor afzaag, en dat ik achter er ook een stuk afhaal om die sneeuwschuiver achterop een beetje fatsoenlijker te maken. Heeft iemand tips???

He basjecross,

Een andere koplamp staat ook al een stuk beter, bijv. die van acerbis met de 2 halogeenlampen. Voor savond heb je er nik aan want je verblind je tegenligger ermee. Zal ook wel alleen bedoeld zijn voor de enduro rijders.

Wat betreft de schijfrem. Ik heb een 320mm Moto-Master remschijf met cnc-uitgefreesde adaptor. Is ook niet zo achtelijk duur als bijv. Beringer of zoiets. Hierdoor kun je gewoon je eigen remklauw blijven gebruiken. Ook is het makkelijk omwisselen van wielen, als je in de winter nog een beetje door de bagger wilt gaan.
 
Jongens, bedankt voor de reacties. De reden dat de handbeschermers er nog niet opzitten is omdat ik er gisterenavond geen zin meer in had. Er moeten nog nieuwe handvatten op en dan moet je er alles weer af halen. Inderdaad, over de koplamp ben ik niet echt te spreken, maar hij zit toch niet aangesloten. Tis puur voor de flikken, maar mijn complete verlichting werkt niet. Wel even wennen, zo'n sm. Door de andere tandwielverhouding loopt hij nu ongeveer 170 km/uur en hij plakt aan de weg. Supergaaf dus. De wielen zijn demoos en gekocht met banden erop voor 925 euro. Ik denk dat ik met een paar aanpassingen toch wel de ideale motor gebouwd heb. Wordt vervolgdt!!!!!! :]
 
moete we maar ne keer afspreken om wa debiel te gaan rijden hé :P

Heb een XR650SM en maat van me ook een YZ426SM :)
zijn van Brasschaat en Schoten ;)
 
Ha woeffie,

ik heb vandaag voor het eerst een rondje Hoogstraten geprobeerd en alles wat ik op eurosport heb gezien, lukte dus niet. Hard rechtdoor gaat wel, maar driften in een bocht? Zou niet weten hoe. Terwijl ik met crossen altijd heel goed mee kan komen. Laat me maar eens weten wanneer jullie gaan rijden, kan ik wel een hoop van leren denk ik. Vraag eens aan je maat met wat voor tandwielverhouding hij rijdt en wat voor veerinstelling hij op z'n sm heeft. Bedankt. :]
 
hey over dat glijde moet je je niet zo druk maken, hoe harder je gaat rijde hoe meer t vanzelf komt, en over die tandwiel verhouding, ik rijd een yz-f450, heb ook in alphen mee gedaan en k rijd nou 15 voor en 42/43 achter.
full
 
Zo, mijn remschijf is vandaag binnengekomen, dus gelijk de garage in om hem te monteren. Wat blijkt, leiding tekort. Als het goed is is mijn stalen remleiding er zaterdag, tandwieltje 15 ipv 14 voor, de vork nog een paar centimeter door mijn kroonplaat laten steken om hem iets lager te krijgen en vlammen maar......
 
Terug
Bovenaan Onderaan