YZF 750 R rijders deel 2

ThomVis

Die hard MF'er
30 okt 2004
773
4
Den Haag
Deel 1 hier te vinden.

yamaha-yzf-750-r-06.jpg
 
als iemand nog YZF spullen nodig is, ik demonteer 2 stuks, 1x defect blok, 1x met goed lopend blok. Geen kuipdelen, ze waren beiden al omgebouwd tot naked... voor- en achtervork en wielen ben ik zelf nodig voor een TRX racer, de rest is voor een zacht prijsje te koop.
groet,
Pieter
reacties liefst per email, hpsmotoren@hotmail.com
 
Heeft iemand nog een Superbike kroonplaat voor een YZF750R liggen?
ik ben er eentje nodig voor een projectje.

graag aanbieden via een pb-tje.

groet,

Pieter
 
360.jpg


Hier een foto van mijn yzf750sp uit 1995

Klein beetje achtergrond info wat ik heb opgedoken van dit type SP.
Zover ik ontdekt heb zijn er van de adjustable pivot sp's ook wel bekend als sp2 maar 140 gemaakt zijn, dus vere weg het zeldzaamste zijn, zeldzamer dan een r7 of 0w01
Hoeveel er naar het circuit zijn gegaan is totaal onbekend, maar denk dat het veilig is te zeggen dan er minder dan 100 nog weg kappen hebben. Dus voor al die mensen die zeggen dat SP altijd het afschroefbare subframe Enzo hebben, zeg ik succes met het vinden , normale SP is al moeilijk laat staan dit type
Dit is nr 4, dus een van de eerste
Toelating in nl 1995
Ben er sinds oktober vorig jaar trotse eigenaar van
En mocht er nog iemand een onderkap hebben in de originele kleurstelling van deze kleuren combinatie (is het zelfde als een R) hoe ik me aanbevolen, ook evt te ruilen tegen de mijne, hier zijn de yzf letters vervangen voor zwart wit ipv kleuren |(

Sorry voor het lange verhaal, ben er gewoon nog steeds erg blij mee
 
Laatst bewerkt:
Mijn handvatten zijn aan vervanging toe. Eerst die stuurgewichten er eens af.

Hoe zitten deze vast? Vanaf foto's lijkt het geschroefd te zijn met normale draad. Maar in de rechter zou ivm draaien bij het gas geven natuurlijk net zo goed Engelse draad kunnen zitten. Die dubbele imbus is ook verwarrend. 3.5mm van binnen en een veel grotere er buiten. Is dat een of ander borg- of klemsysteem?
 
En even een vraagje, na wat uitstapjes weer een Jammie erbij. Een FZR 1000 Exup. Deze ga ik opbouwen als streetfighter. Nu heb ik een SC33 voorvork erin gezet. Die is korter dus de fiets zou wat meer moeten duiken.

Nog steeds zit ze erg vlak en voelt achter erg slap aan. Als ik de dogbones los gooi en de boel op krik zit ze met ongeveer 15 tot 20mm verlenging pas in lijn.

Kan iemand me helpen hiermee? Andere veer wellicht deze voelt erg slap, zo ja wat zijn mooie vervangings optie's

Langere dogbones maken misschien?

Daarnaast de vraag, wie zou een goede veer kunnen missen om te testen (en wellicht over te nemen)? En wie heeft er toevallig een oud voortandwiel en ketting liggen, dan ik het achter wiel uitlijnen en checken of met het verhogen de ketting niet aanloopt op de brug.

Grt Dré aka Ulleke
 
Mijn handvatten zijn aan vervanging toe. Eerst die stuurgewichten er eens af.

Hoe zitten deze vast? Vanaf foto's lijkt het geschroefd te zijn met normale draad. Maar in de rechter zou ivm draaien bij het gas geven natuurlijk net zo goed Engelse draad kunnen zitten. Die dubbele imbus is ook verwarrend. 3.5mm van binnen en een veel grotere er buiten. Is dat een of ander borg- of klemsysteem?
Antwoord op mijn eigen vraag: harder draaien. Grote inbus er in en een pijpsleutel er op voor een groter moment. Er is geen borging.
 
En even een vraagje, na wat uitstapjes weer een Jammie erbij. Een FZR 1000 Exup. Deze ga ik opbouwen als streetfighter. Nu heb ik een SC33 voorvork erin gezet. Die is korter dus de fiets zou wat meer moeten duiken.

Nog steeds zit ze erg vlak en voelt achter erg slap aan. Als ik de dogbones los gooi en de boel op krik zit ze met ongeveer 15 tot 20mm verlenging pas in lijn.

Kan iemand me helpen hiermee? Andere veer wellicht deze voelt erg slap, zo ja wat zijn mooie vervangings optie's

Langere dogbones maken misschien?

Daarnaast de vraag, wie zou een goede veer kunnen missen om te testen (en wellicht over te nemen)? En wie heeft er toevallig een oud voortandwiel en ketting liggen, dan ik het achter wiel uitlijnen en checken of met het verhogen de ketting niet aanloopt op de brug.

Grt Dré aka Ulleke

Heb nog wel een ketting set liggen en veer liggen
 
iemand interesse in bijna een complete yzf?
ik heb alles liggen , op een frame na.
ook fzr1000 cilinders/zuigers/krukas
circuitkuipen, complete set straatkuipen met tank en spatbord, enz.

zie ook mijn verkooptopics!
 
heb nog een nette tellerunit, goede ECU, compleet uitlaatsysteem incl exupklep, exupmotor en sli-on 2-brothers titanium uitlaat
ook nog een rem/schakelset met blauwe race-stepjes
koppelingspomp met carbon-look hendel
originele kuipset geheel compleet inclusief tank
contactslot met sleutel
- stuur units
zijstandaard
achterdeel subframe
2 sets carburateurs
2 zadels extra
set velgen met goede schijven en nieuwe boutjes
 
He Oma!

Iemand enig idee? ik zit met een probleem. sinds gisteren toen ik met de motor wou gaan rijden zit ik met een electrisch probleem. sterker nog er is helemaal geen spanning meer!? aan de startkabels gelegd maar ook dan geen spanning! zekeringskastje open gemaakt en zag dat de zekering van de koplamp volledig weggesmolten was. kan dit de oorzaak zijn dat er totaal geen spanning meer is? vorig jaar ook al eens gehad namelijk. maar toen kon ik gewoon rijden allen zonder verlichting. Iemand enig idee?
 
Iemand al gedetailleerd uitgezocht of E10 kwaad kan in onze fietsjes?
Volgens MotorRAI waarschijnlijk niet:
Alle Yamaha-versies van vóór modeljaar 1990 zijn niet geschikt voor E10-benzine. De meeste modellen vanaf modeljaar 1990 zijn hier wel geschikt voor. Kijk in de handleiding van het voertuig om te zien welke soort benzine en welk octaangehalte de motor nodig heeft.
 
Ik dacht me even in te gaan lezen, is het hele topic maar 22 posts groot -O-
 
  • Haha
Waarderingen: RobD
Terug
Bovenaan Onderaan